Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Noen hacket min MSN, hvordan?

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg ble litt skremt her for en dame jeg kjenner på 50 år fikk en mail om at hun kunne laste ned et program for å chatte. Hun lastet det ned og sier at hun fikk oversikt over alle mine kontakter og hva jeg hadde skrevet med dem. Hun mener selv at hun ikke engang trengte å legge meg til, jeg bare dukket opp. Der kunne hun se hvem jeg hadde som kontakter og lese samtaler vi hadde. Det stemmer også for det hun sa var riktig som hadde blitt skrevet.

Hun likte ikke og slettet mail og program da hun er nesten religiøs og liker ikke at man snoker. Derfor vet hun ikke lenger hva det het, men jeg vil selvfølgelig vite hva det heter og ikke minst hvordan jeg blokkerer det. Ikke noe særlig at hvem som helst kan lese mine samtaler bare ved å laste ned et program.

Vi sitter på hver hvor siden av verden så det er ikke noe lokal nettverksniffer........

Any one?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det skremmende er at det er en kvinne på 50 år som har lært seg å bruke internet. Hun fikk e-post fra en venn av seg om et program som gjorde at man kunne se hvilke kontakter dine kontakter hadde og også lese deres samtaler.

Jeg vet at det finnes et program for å stjele profil bilder som dine kontakter har brukt, jeg kan tenke meg at det er et tilsvarende program for å hente kontakter og samtale logger som ligger lagret på pc'en til din kontakt........ Men sykt egentlig at slike programmer skal bli utbredt, man kan jo ikke ta vare på noe personlig lenger på en pc som er online. Ikke en gang kontakter man stoler på er sikre :D

Forstår jo at det kan være fristende å hente den samtalelogger til noen du kjenner liker.... men stygt er det. Ga meg en vekker når denne godt voksne damen gjorde det uten å ha snøring.......

Lenke til kommentar

Selvfølgelig vet jeg at de ligger lagret lokalt på maskinen. Derfor jeg sier at ingenting er trygt på en maskin som er online. Saken er den at det programmet for å stjele profilbilder & emoicons også henter dem lokalt fra maskinen til kontaktene dine. Visste bare ikke det at det nå er utbredt med program som tilsvarende henter kontakter og samtalelogger fra dine kontakter (begge deler ligger jo lokalt så msn scanner nok gjennom folderen).

Det jeg lurer på er hvordan kan man lettest blokkere dette?

Man kan jo liksom ikke blokkere alle sine kontakter og som sagt forstår jo at hvem som helst av dine kontakter potensielt kan falle for fristelsen.

Lenke til kommentar

Hun fikk tilgang til alle mine kontakter for hun beskrev flere av dem ut fra navn og bilde (100% til at hun ikke kjente til dem fra før) og hun siterte en liten bit av en samtale jeg hadde hatt med noen så det er ingen tvil om at hun fikk tilgang til både kontaktene mine og samtaleloggene...... Hun skal prøve å finne ut hva det programmet heter ved å spørre kontakten hun fikk tipse fra i første omgang....

Selv vil jeg egentlig bare vite hva det er for å finne ut hvordan jeg kan blokkere det. Tror dessverre det eneste som hjelper er å ikke lagre noe lokalt av MSN samtalelogger, bilder, deltemappper etc...

Lenke til kommentar
Hei,

Jeg ble litt skremt her for en dame jeg kjenner på 50 år fikk en mail om at hun kunne laste ned et program for å chatte. Hun lastet det ned og sier at hun fikk oversikt over alle mine kontakter og hva jeg hadde skrevet med dem. Hun mener selv at hun ikke engang trengte å legge meg til, jeg bare dukket opp. Der kunne hun se hvem jeg hadde som kontakter og lese samtaler vi hadde. Det stemmer også for det hun sa var riktig som hadde blitt skrevet.

Hun likte ikke og slettet mail og program da hun er nesten religiøs og liker ikke at man snoker. Derfor vet hun ikke lenger hva det het, men jeg vil selvfølgelig vite hva det heter og ikke minst hvordan jeg blokkerer det. Ikke noe særlig at hvem som helst kan lese mine samtaler bare ved å laste ned et program.

Vi sitter på hver hvor siden av verden så det er ikke noe lokal nettverksniffer........

Any one?

Hørtes veldig skummelt ut :hmm:

Har aldri vert borte i noe sånt før så det er sikkert ikkje noe veldig stort problem. Men hva med og bare slette din egen konto også lage deg en ny. Siden dette ikke er noe stort problem så er det liten sjans for at det dukker opp igjen men dette er helt sikkert et aukande priblem :yes:

Lenke til kommentar

Vær obs på program som meetyourmessenger hvor du lar selskapet bak dette programmet få tilgang til alt du har i msn. Ved å opprette en profil her tillater du et snokeprogram gå gjennom din msn og andre lokale mailprogrammer. Advarer på det sterkeste mot dette! Det er ikke sikkert det er det trådstarter har gjort, men nevner det likevel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...