Gå til innhold

Django nybegynner: hvordan gå fra utvikling til produksjon?

Anbefalte innlegg

Hei! Har nå lekt en dag rundt i django og har laget en liten men kjekk application. Og nå har jeg lyst til å få denne ut på nett slik at jeg kan gå til foo.bar.com/app og se min vakre nye application ute på nettet.

Finnes det noen guide eller dokumentasjon på hvordan jeg skal gå fra utvikling lokalt til produksjon på en ekstern server? Jeg prøvde meg på noen søkeord i djangodokumentasjonen men fikk ingen bra treff.

OT: Anbefales det en bok for å bli fort god i django? Eller er det å lese dokumentasjonen som er greia?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Deploy av Django-applikasjoner er ikke nødvendigvis helt rett fram. Hvordan du skal gjøre det avhenger helt av hvilken teknologi du tenker å bruke og hvilken webserver du bruker.

Apache? Lighttpd?

WSGI? FastCGI? mod_python?

Edit: Dette er kanskje ikke valg du er klar for å ta, men valg hosting-provideren din har tatt for deg? Hvor har du tenkt å legge dette?

Endret av steingrim
Lenke til kommentar

Yes, den fant jeg nå nettopp.

Så er det bare å overføre hele django-prosjektet mitt ut på serveren og følge instruksene hos subsys? Skal jeg fortsatt kjøre manage.py runserver for å starte serveren og slike ting når den er i produksjon?

Endret av Gakkakk
Lenke til kommentar

Har fått lagt ut prosjektet og fikset diverse, men der hvor jeg har CHOICES, Altså et drop down valg så blir valuen (none) uansett.

I debug får jeg denne bekskjeden:

Data truncated for column 'hvem' at row 1

Noen tanker?

Edit: Feilen lå i at jeg hadde max_length=1, og dataen som kom inn var en del lengre enn 1 bokstav.

Endret av Gakkakk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...