Gå til innhold

Noen som har tips til frokost og lunch?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har nå bestemt meg for å spise bedre om morgenen og på skolen! Men trenger litt tips, jeg er RIMELIG lei av brødmat, brekker meg bare av tanken... Problemet ligger kansje i at jeg ikke liker så mange forskjellige "pålegg".

 

Men noen som har tips til en god frokost? Tenkte på havregryn/havregrøt, men syns ikke det smaker noe særlig godt, noen som har tips til å friske den opp? :)

 

Så kunne jeg tenkt meg noen tips til skolemat, noe som gjerne inneholder litt prottis ;). Har vurdert pasta, bare koke det kvelden før også bare legge det i kjøleskapet, men jeg vet ikke..

 

Setter pris på alle tips!

 

Takk! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kanskje ikke akkurat det sunneste, men pizza! :thumbs: Steik favoritten din, med ekstra ost og krydder, spis to stykker til frokost, og to til lunsj på skolen :D

 

Gjør ikke noe om pizzaen er kald, kjempegod for det om.

 

Om du trenger ketchup, legg masse på pizzaen før du steker den. Så legger du ekstra ost oppå ketchupen, forså å krydre den med piffi og aromat :)

 

Digg!

Lenke til kommentar

Kanskje ikke hver dag da :p

 

Du kan variere med å lage sprøe baguetter blandet med deilig smør, salat og skinke. Dette gjør du kvelden før, setter dem i kjøleskapet og drar dem med deg neste dag.

 

Digg igjen! :)

 

Er litt stress å gjøre det på kvelden ja, men er verdt det^^ Så slipper du å kjøpe noe nam nam i kantinen, eller sulte.

Lenke til kommentar

Jeg pleier å lage litt ekstra med middag, slik at jeg kan spise denne som lunch dagen etter.

Funker flott hvis det er pasta og gryteretter, men kjøttkaker og poteter blir litt vanskeligere.

Får varmet den igjen i microer som står rundt om kring på skolen. :)

 

Steike en liten haug med karbonader er også gull. Ypperlig pålegg på brødskiva.

 

Pasta, ris og couscous-retter er også lettvint å lage kvelden før.

Couscous, salat og skinke f.eks.

 

Frokost derimot blir stort sett noen knekkebrød eller en bolle Havre Fras :p

Lenke til kommentar
Har lurt på det same, er ganske lei brødmat, spesielt om morgonen.

 

Sånt du må lage kvelden før høyrest ut som for mykje arbeid. Er jo tross alt noko ein må gjere kvar einaste dag.

Neeeida, dette er da ikke arbeid. Kanskje bare litt!!! Så fort man kommer inn i rytmen går det unna, skal jeg love deg! =D

Lenke til kommentar
Hva er egentlig forskjellen på havregryn/havregrøt? Hva er sunnest?

 

Havregryn er vel bare havregryn. Og havregrøt blir det når havregryn blir kokt med melk/vann. Tror det er noe i den duren

 

Jo, men hvorfor spiser mange som trener styrke havregrøt? Det er jo det samme, det tar lengre tid å lage og smaker sikkert...tja, ape?

Lenke til kommentar
Hva er egentlig forskjellen på havregryn/havregrøt? Hva er sunnest?

 

Havregryn er vel bare havregryn. Og havregrøt blir det når havregryn blir kokt med melk/vann. Tror det er noe i den duren

 

Jo, men hvorfor spiser mange som trener styrke havregrøt? Det er jo det samme, det tar lengre tid å lage og smaker sikkert...tja, ape?

 

Havregryn alene smaker bare tørt og kjedelig, mens havregrøt, enten den er varm eller kald, er litt lettere å få ned.

 

Hvorfor folk som trener styrke spiser det vet jeg ikke helt. Sikkert fordi det er lettvindt, inneholder mye karbohydrater og er egentlig ganske allright mat.

Lenke til kommentar

Folkens, folkens, vi er trossalt i "Sport og trening > Trening og kosthold > Kosthold og tilskudd", så pizza og slikt er antageligvis uaktuelt. Det er greit en gang i blant, men aboslutt ikke noe man spiser hver morgen.

 

Havregrøt med kanel, sukker og smør er jo ganske godt. Ellers kan du prøve å kaste melk/vann og gryn oppi en blender og så blande det med shaken.

Lenke til kommentar
Hva er egentlig forskjellen på havregryn/havregrøt? Hva er sunnest?

 

Havregryn er vel bare havregryn. Og havregrøt blir det når havregryn blir kokt med melk/vann. Tror det er noe i den duren

 

Jo, men hvorfor spiser mange som trener styrke havregrøt? Det er jo det samme, det tar lengre tid å lage og smaker sikkert...tja, ape?

 

Havregryn alene smaker bare tørt og kjedelig, mens havregrøt, enten den er varm eller kald, er litt lettere å få ned.

 

Hvorfor folk som trener styrke spiser det vet jeg ikke helt. Sikkert fordi det er lettvindt, inneholder mye karbohydrater og er egentlig ganske allright mat.

 

 

hvorfor? fordi det er mye carbs, og det er ideelt og begynne morran med.. ingen som bare sitter og gumler tørre havregrynflak...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...