espka2 Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Hei, har en Opel Vectra 1,7 td det er en 92 mod. Jeg har problemer med ett relle som har røket 2 ganger nå, første gan så ble dynamoen ødelgt, så jeg byttet den å releet. Alt så ut til å fungere helt til releet røk på nytt.. Trenger tips å råd..?? KAn det vere att batteriet er ødelagt slik att dynamoen lader hele tiden å att releet blir overbelastet?.. Lenke til kommentar
Guggedal Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Hei, har en Opel Vectra 1,7 td det er en 92 mod. Jeg har problemer med ett relle som har røket 2 ganger nå, første gan så ble dynamoen ødelgt, så jeg byttet den å releet. Alt så ut til å fungere helt til releet røk på nytt.. Trenger tips å råd..?? KAn det vere att batteriet er ødelagt slik att dynamoen lader hele tiden å att releet blir overbelastet?.. Hvilket relè er det snakk om? Har vært trøbbel med diodebroene på dynamoen på X17DT motorene. Lenke til kommentar
espka2 Skrevet 14. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2009 Hei, har en Opel Vectra 1,7 td det er en 92 mod. Jeg har problemer med ett relle som har røket 2 ganger nå, første gan så ble dynamoen ødelgt, så jeg byttet den å releet. Alt så ut til å fungere helt til releet røk på nytt.. Trenger tips å råd..?? KAn det vere att batteriet er ødelagt slik att dynamoen lader hele tiden å att releet blir overbelastet?.. Hvilket relè er det snakk om? Har vært trøbbel med diodebroene på dynamoen på X17DT motorene. Det er ett rele som sitter inne i bilen på pasasjer siden fremme, de kaller det for laderelee... Lenke til kommentar
Guggedal Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 Har selv denne motoren i min astra, og har aldri trøblet med dette relèet du snakker om. Men har skiftet dynamo, og så virker hverken ladelys eller turteller på den som står i nå-- Lenke til kommentar
espka2 Skrevet 17. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2009 Har selv denne motoren i min astra, og har aldri trøblet med dette relèet du snakker om. Men har skiftet dynamo, og så virker hverken ladelys eller turteller på den som står i nå-- Hmmm... Jeg byttet dynamo også, men den varte i 2 dager, så røk releet og nå lader ikke bilen... Lenke til kommentar
espka2 Skrevet 17. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2009 Dette er da en Hitachi dynamo til opel med Izusu motor! Nå har jeg åpnet den gammle dynamoen min, (den er litt spesiell, det sitter en vacum pumpe på enden av den, så dermed er børstene å spenningsregulatoren innebygd) å ser det att børstene er hele og det er mye igjenn av de... Men ser att på plata som de er festet til (spenningsreg.) att det er 2 tapper som er løsnet.. er det noen som har prøvd å reparere dette før? Det burde gå og lådde de fast igjenn. Å er det noen som vet om det går ann å sjekke om spennings regulatoren fungerer uten å montere den på bilen, eller å dra på ett verksted der de har en benk som de bruker å teste dette???? Lenke til kommentar
Guggedal Skrevet 17. januar 2009 Del Skrevet 17. januar 2009 Den gamle dynamoen er spesiell, fordi den har vakuumpumpe.. Har ikke den nye? Du kan gjøre ett forsøk på å lodde den, børstene var utslitt i den gamle min så jeg tok meg ikke bryet å gjøre noe med den... Lenke til kommentar
espka2 Skrevet 19. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2009 Den gamle dynamoen er spesiell, fordi den har vakuumpumpe.. Har ikke den nye? Du kan gjøre ett forsøk på å lodde den, børstene var utslitt i den gamle min så jeg tok meg ikke bryet å gjøre noe med den... Jo, den nye har det også.. Lenke til kommentar
espka2 Skrevet 19. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2009 Hei, har en Opel Vectra 1,7 td det er en 92 mod. Jeg har problemer med ett relle som har røket 2 ganger nå, første gan så ble dynamoen ødelgt, så jeg byttet den å releet. Alt så ut til å fungere helt til releet røk på nytt.. Trenger tips å råd..?? KAn det vere att batteriet er ødelagt slik att dynamoen lader hele tiden å att releet blir overbelastet?.. [/qu Noen som vet hvor mye en hitatchi dynamo skal lade? Lenke til kommentar
spøkelse Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 14 volt +-, men strøm er variabelt. Lenke til kommentar
Guggedal Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Strømmen vil alltid vær variabel ettersom forbruket varierer.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå