Gå til innhold

[Løst]Vente til windows 7?

Anbefalte innlegg

Hei, kjøpte meg en Macbook Pro 17" i mai 2008.

Har nå lurt på å kjøpe en ny windows ettersom jeg ikke er fornøyd med Mac (OS X)

burde jeg vente til Oktober eller rundt der for å skaffe Windows 7 eller bare kjøre på nå og kjøpe pc med win xp( har en ubrukt kopi av xp pro)

Takker på forhånd for alle svar

-iLoveAsus

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du har XP: Bruk XP til Windows 7 kjem.

Om du ikkje har XP: Kjøp det til 650 kroner eller vent til Windows 7 kjem ut.

Eg synest ikkje Vista er verdt å kjøpe. Skal du ha ei fullt fungerande maskin kan det bli frustrerande med ein Win7 beta. Programmer, drivarar og liknande som ikkje fungerer.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar
"Ikke fornøyd med Mac OSX?"

Du er meg ein snål kar, kva saknar du? Kanskje eg kan hjelpe om det ikkje er spel me snakkar om.

Du kan jo laste ned Windows 7 Beta gratis no. Sjå denne tråden.

Ellers får du no kjøpe deg XP eller Vista.

ja går nok for en windows pc med xp og prøver ut betaen på den.

liker ikke mac osx pga. mangler på bla.a. spill programmer o.l. som jeg brukte daglig på den gamle windowsen min.

Har ikke noe imot Mac men jeg er ikke "Mac" typen den passer ikke akuratt meg så: "Once you choose mac you won`t go back" er ikke helt sant i min situasjon :).

Endret av iLoveAsus
Lenke til kommentar
Om du har XP: Bruk XP til Windows 7 kjem.

Om du ikkje har XP: Kjøp det til 650 kroner eller vent til Windows 7 kjem ut.

Eg synest ikkje Vista er verdt å kjøpe. Skal du ha ei fullt fungerande maskin kan det bli frustrerande med ein Win7 beta. Programmer, drivarar og liknande som ikkje fungerer.

Takk for svar kommer nok til å bruke xp til win7 kommer ut da :)

har fått alle svarene bare steng tråden :)

Lenke til kommentar
God idé.

Men kva program sakner du? Fortel meg!

Spel kan eg ikkje hjelpa deg med, men kanskje programmer.

Edit: Einig med Zeph. Ikkje kjøp Vista, kjøp heller XP og vent. Det er jo berre 650 kroner, eg trudde det var ein del mer.

Savner en del spill som sakt GTA spillene TrackMania CS CSS osv. savner også programmer for skjermkort som ehh Refresh lock osv.

savner også å kunne åpne .exe filer :/ er det et eller annet program som åpner .exe filer utenom en "virtuell maskin" som Parallels osv.?

Lenke til kommentar

"( har en ubrukt kopi av xp pro)"

hvorfor kjøpe en Windows XP pro når man har en ubrukt? De ubrukte pleier å virke de óg... Og ville ikke kjøpt Vista idag. Ville faktisk ikke kjøpt det i det hele tatt. Er derfor veldig gla for at jeg var student da jeg skaffet det via MSDN. De fleste studenter kan få XP pro og Vista Business gratis via høyskole og universitet. Skolene har en samarbeidsavtale med Microsoft, og gir studenter rett til å skaffe MS-programvare uten kostnad via MSDN. Eneste krav er at IT melder studenten inn der. Man har ikke krav på gratis telefonsupport fra MS slik retail-kunder har, men hvor ofte ringer man MS når man har problemer???

Mange arbeidssteder, spesielt i det private markedet, av en viss størrelse har volumlisens på Office også, det vil si at ansatte kan kjøpe Office veldig billig gjennom den avtalen. Jeg fikk Office2008 "gratis" via jobben. Måtte bare betale ca 200kr i porto. Da kom det expresslevering på dør fra Tyskland faktisk...

Så utnytt alle muligheter som finnes, for veldig ofte trenger man ikke betale for lovlige utgaver

Lenke til kommentar

hvorfor kjøpe en Windows XP pro når man har en ubrukt? De ubrukte pleier å virke de óg... Og ville ikke kjøpt Vista idag. Ville faktisk ikke kjøpt det i det hele tatt. Er derfor veldig gla for at jeg var student da jeg skaffet det via MSDN. De fleste studenter kan få XP pro og Vista Business gratis via høyskole og universitet. Skolene har en samarbeidsavtale med Microsoft, og gir studenter rett til å skaffe MS-programvare uten kostnad via MSDN. Eneste krav er at IT melder studenten inn der. Man har ikke krav på gratis telefonsupport fra MS slik retail-kunder har, men hvor ofte ringer man MS når man har problemer???

Mange arbeidssteder, spesielt i det private markedet, av en viss størrelse har volumlisens på Office også, det vil si at ansatte kan kjøpe Office veldig billig gjennom den avtalen. Jeg fikk Office2008 "gratis" via jobben. Måtte bare betale ca 200kr i porto. Da kom det expresslevering på dør fra Tyskland faktisk...

Så utnytt alle muligheter som finnes, for veldig ofte trenger man ikke betale for lovlige utgaver

Hmm noe av det du sa hørtest ganske interessant ut ;o skal sjekke ut dette litt mer.

Lenke til kommentar

Been there, done that. MSDN er konge, har allerede 3 forskjellige windowser jeg har fått gratis. Konge at MS har en sånn avtale:D

Lenke til kommentar
du vet at W7 er forventet og komme i 2010?

nei det har jeg ikke hørt.. har hørt mye snakk om høsten rundt September/oktober 2009

Anbefaler for vista hvis du skal spille med tanke på dx10 støtte.

Jeg er uansett kjempefornøyd med vista.

En ting jeg ikke SKAL og ikke VIL kjøpe/skaffe meg er Vista det er helt forferdelig etter min mening.

Lenke til kommentar

Har nå lurt på å kjøpe en ny windows ettersom jeg ikke er fornøyd med Mac (OS X)

burde jeg vente til Oktober eller rundt der for å skaffe Windows 7 eller bare kjøre på nå og kjøpe pc med win xp( har en ubrukt kopi av xp pro)

-iLoveAsus

jeg ville ha valgt å vente til W7 kommer ut, har testet betaen i noen dager og er til nå imponert. mit sterkeste argument er å vente fordi hardware teknologien blir bedre hver måned, hvis du venter vil du egentlig få mer for pengene gjennom bedre hardware og medfølgt W7

Lenke til kommentar

-iLoveAsus

jeg ville ha valgt å vente til W7 kommer ut, har testet betaen i noen dager og er til nå imponert. mit sterkeste argument er å vente fordi hardware teknologien blir bedre hver måned, hvis du venter vil du egentlig få mer for pengene gjennom bedre hardware og medfølgt W7

Er enig med deg anngående Win 7, men er det lurt å gå for beta 7 hvis man skal bruke data til spilling? eller er 7 så fullført at det ikke er noen problemer med det?

Lenke til kommentar

Win7 ser ut til å ta det meste. Er selvfølgelig snakk om beta, så feil og problemer er ikke utelukket.

Men selvfølgelig verdt å vurdere som primært operativsystem hvis man ikke har noe annet... Kjekt å prøve ut før man eventuelt investerer 800-1000kr i en XP eller Vista.

Syns forsåvidt Microsoft burde vurdere å selge operativsystemet billig til hjemmebrukere, det hadde mest sannsynlig gjort at flere droppet piratvirksomheten. For tenk hvis prisen bare var 499 veiledende, da hadde ikke mange giddet å hacke og cracke, holde systemet unna Windows Update og alt det der...

min teori ihvertfall.

Tror kanskje det blir Win7 på meg til helga på primærmaskinen min. Har lyst til å prøve, men kjedelig hvis ikke alt fungerer optimalt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...