Havard_92 Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Hey! En del av treningstøyet mitt har på en eller annen måte klart å få en permanent svettelukt. Den er ikke så veldig sterk, men det hjelper ikke å vaske. Har hørt at andre også har dette problemet, men finnes det noe man kan gjøre for å fjerne dette? Takker om noen har noen flotte tips. Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Har ikke testet dette selv, men har lest at denne metoden er svært effektiv til å fjerne vond lukt fra klær. Husker dessverre ikke hvor jeg leste denne testen, så jeg kan ikke gi deg en link. Det hele går enkelt ut på å vaske klærene med en vaskeball fylt med ca 1 dl eddik. Kun eddik, ikke vaskepulver eller skyllemiddel. Tøyet vaskes så deretter på vanlig måte. Dette er ingen mirakelkur faktisk, det er bare enkel kjemi. PS: Følg vaske anvisningen. Står det at tøyet skal vaskes på 60 grader, er det 60 og ikke 40. Doser også riktig mengde vaskepulver. For lite vaskepulver fører til at klærene ikke blir skikkelig vasket, og for mye fører til at såperester kan bli værende igjen i klærene og vil etter kort tid starte å lukte igjen. Lenke til kommentar
Homme Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Prøv å legg det i fryseren Lenke til kommentar
Havard_92 Skrevet 12. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2009 Takker! Skal teste. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Eg vet ikke om det er dette du mener, men eg har opplevd dette med en del "billig" treningstøy kjøpt på Obs!, Wearhouse(spesielt her) og Sparkjøp. Kan være verdt å ha i bakhodet. Treningstøy i fra Nike, Adidas, Umbro osv osv har eg ikke hatt dette problemet i, selv om alt treningstøy får samme vaskebehandling. Lenke til kommentar
HOHOHOHO222 Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Heng plagget ute til lufting, eller legg det i fryseren. Eller om du er skikkelig vill, begge deler Lenke til kommentar
John Keats Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 (endret) Hvorfor skal fryseren hjelpe? Smaker ikke alt du legger der senere gammal tåfis? :!: Endret 13. januar 2009 av -Grendel- Lenke til kommentar
HOHOHOHO222 Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Nei, og om du er redd for at klærne skal være nær maten legger du den selvfølgelig i en pose. Det fjerner lukt fordi det dreper bakterier.. Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Er jo relativt kjent at hvis man skal slite et par rådenim-bukser ordentlig, så vasker man de ikke på flere måneder og dersom de lukter ille etter fest slenger man de i fryseren en dag eller to. Funker fett! Lenke til kommentar
snuppalina Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 Bruk aldri skyllemiddel i treningstøyet. Det gjør til at det blir "lukt" i tøyet. Husk også at treningstøy ikke skal vaskast på "kortprogram/finvask" i maskina. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Jeg har også dette problemet. Jeg vasker selvsagt tøyet etter hver bruk, men etter noen gangers bruk lukter det. Det er ikke mye forskjell om det er en billig bomulls-T-shirt eller en Nike/Adidas trenings-T-shirt. Jeg har vasket på 60*C, det hjelper heller ikke. Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Er sikkert bakterier i tøyet som overlever vasken. Forsøk å putt i fryseren så går det sikkert bort. Folk anbefaler det til sko også, så burde fungere på slitne treningsklær og. Lenke til kommentar
DeathBound Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 En ting skal være veldig klart og det er at å fryse bakterier, vil ikke drepe dem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå