Gå til innhold

ny spill pc, trenger litt hjelp med mitt oppsett, pris klasse 20-25k

Anbefalte innlegg

Heisann godtfolk;)

Som topicen sier, så har jeg lyst å kjøpe ny pc.

Denne skal brukes til GTA IV, CoD4 og 5 på profesjonelt nivå, Facry 2 og Crysis (begge ofc)

Så at den drar spillene flytende er ganske viktig, spess CoD4.

Men problemet mitt er at jeg ikke er så "inne" på hva som er bra eller dårlig lenger, å siden min gamle pc er offisielt død etter et lynnedslag, så trenger jeg en ny;)

Har laget ett lite oppsett:

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=16174

Håper på litt input;)

ps. er nvidia fan, så noe crappy ati er ikke vits å nevne:P

Takk på forhånd guys;)

Endret av Lemmiwinks
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

2stk 295GTX er overkill deluxe... heller bedre å se hvordan det går å kjøre 1, og helle dytte på med en senere... og skulle du ta 2 tviler jeg på at 1000w psu er kraftig nok, da 1 stk 295GTX krever minimum 680W... og sammen med 920 som har TDP på 125W så hadde jeg heller gått for en termaltake 1500w

Lenke til kommentar

Enig i det der. Vil være en smule overkill med 2. Dessuten tviler jeg på at nvidia har optimisert driverene for sli med de kortene;) De har jo knapt nok gjort ferdig driverene til ett kort. Og de er langt i fra ferdig med optimaseringen.

Hadde sikkert vært kult å teste å ha en SSD til spill, der spillene kan ligge, siden spill leser informasjon for det meste i stede for å lagre, og SSD er sykt raske til å lese. Har tenkt på dette selv, skal teste det når jeg får råd til en SSD:P

Lenke til kommentar
Enig i det der. Vil være en smule overkill med 2. Dessuten tviler jeg på at nvidia har optimisert driverene for sli med de kortene;) De har jo knapt nok gjort ferdig driverene til ett kort. Og de er langt i fra ferdig med optimaseringen.

Hadde sikkert vært kult å teste å ha en SSD til spill, der spillene kan ligge, siden spill leser informasjon for det meste i stede for å lagre, og SSD er sykt raske til å lese. Har tenkt på dette selv, skal teste det når jeg får råd til en SSD:P

Høres spennende ut det ja:P Kanskje verdt ett forsøk;)

Kan dog ingenting om SSD, så om noen har ett par tips så hadde det vært vidunderlig;)

Lenke til kommentar
Synes oppsettet ser veldig fint ut, men støtter det de andre sier her... dropp det ene 295gtx kortet. Singel 295gtx er fantastisk kraftig.

Sjekk hvordan det gjør det i Farcry2 mot bla HD4870x2.

ok:P dropper det ene, men med tanke på psu, 1000w holder vel når jeg "bare" har ett? Eller anbefaler du å kjøpe en større?

Lenke til kommentar

To skjermkort? Er det ikke best å bare teste i første omgang om det er nok med et? Jeg drar Crysis på very high og Gta IV på high (max) med ganske god fps og mer enn høy nok "1000x1200" (er det oppløsning det kalles?)

Betalte 10tusen for et halvt år siden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...