Lemmiwinks Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 (endret) Heisann godtfolk;) Som topicen sier, så har jeg lyst å kjøpe ny pc. Denne skal brukes til GTA IV, CoD4 og 5 på profesjonelt nivå, Facry 2 og Crysis (begge ofc) Så at den drar spillene flytende er ganske viktig, spess CoD4. Men problemet mitt er at jeg ikke er så "inne" på hva som er bra eller dårlig lenger, å siden min gamle pc er offisielt død etter et lynnedslag, så trenger jeg en ny;) Har laget ett lite oppsett: https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=16174 Håper på litt input;) ps. er nvidia fan, så noe crappy ati er ikke vits å nevne:P Takk på forhånd guys;) Endret 12. januar 2009 av Lemmiwinks Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 2stk 295GTX er overkill deluxe... heller bedre å se hvordan det går å kjøre 1, og helle dytte på med en senere... og skulle du ta 2 tviler jeg på at 1000w psu er kraftig nok, da 1 stk 295GTX krever minimum 680W... og sammen med 920 som har TDP på 125W så hadde jeg heller gått for en termaltake 1500w Lenke til kommentar
GrinJe Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Enig i det der. Vil være en smule overkill med 2. Dessuten tviler jeg på at nvidia har optimisert driverene for sli med de kortene;) De har jo knapt nok gjort ferdig driverene til ett kort. Og de er langt i fra ferdig med optimaseringen. Hadde sikkert vært kult å teste å ha en SSD til spill, der spillene kan ligge, siden spill leser informasjon for det meste i stede for å lagre, og SSD er sykt raske til å lese. Har tenkt på dette selv, skal teste det når jeg får råd til en SSD:P Lenke til kommentar
Lemmiwinks Skrevet 13. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2009 Enig i det der. Vil være en smule overkill med 2. Dessuten tviler jeg på at nvidia har optimisert driverene for sli med de kortene;) De har jo knapt nok gjort ferdig driverene til ett kort. Og de er langt i fra ferdig med optimaseringen. Hadde sikkert vært kult å teste å ha en SSD til spill, der spillene kan ligge, siden spill leser informasjon for det meste i stede for å lagre, og SSD er sykt raske til å lese. Har tenkt på dette selv, skal teste det når jeg får råd til en SSD:P Høres spennende ut det ja:P Kanskje verdt ett forsøk;) Kan dog ingenting om SSD, så om noen har ett par tips så hadde det vært vidunderlig;) Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 bare ikke OCZ sine ssd... er vistnok no krøll med de og spill... Lenke til kommentar
fflex Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Synes oppsettet ser veldig fint ut, men støtter det de andre sier her... dropp det ene 295gtx kortet. Singel 295gtx er fantastisk kraftig. Sjekk hvordan det gjør det i Farcry2 mot bla HD4870x2. Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 OMMMMMG!!!! knuser 4879x2!!!! men tar testen med en klype salt før jeg får se noe litt bedre, samt 8.12 catalyst til 4870x2, samt 3dmark06vantage test Lenke til kommentar
Lemmiwinks Skrevet 13. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2009 Synes oppsettet ser veldig fint ut, men støtter det de andre sier her... dropp det ene 295gtx kortet. Singel 295gtx er fantastisk kraftig. Sjekk hvordan det gjør det i Farcry2 mot bla HD4870x2. ok:P dropper det ene, men med tanke på psu, 1000w holder vel når jeg "bare" har ett? Eller anbefaler du å kjøpe en større? Lenke til kommentar
fflex Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 1000w holder i bøtter og spann til ett 295gtx, ikke noe å bekymre seg for der. Antec PSU'en du har valgt er i tillegg av veldig god kvalitet. Lenke til kommentar
HammerBro Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 To skjermkort? Er det ikke best å bare teste i første omgang om det er nok med et? Jeg drar Crysis på very high og Gta IV på high (max) med ganske god fps og mer enn høy nok "1000x1200" (er det oppløsning det kalles?) Betalte 10tusen for et halvt år siden. Lenke til kommentar
Lemmiwinks Skrevet 14. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2009 Noen som har tips til e SSD som funker bra til spilling? Dette har jeg for min del null peiling på, for å være ærlig:P Lenke til kommentar
fflex Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1042854 Ville lest her. Lenke til kommentar
Lemmiwinks Skrevet 14. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2009 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1042854 Ville lest her. Takk ska du ha;) Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 Skal du Bygge selv? Jeg ville definitivt gått for en SSD disk, og siden budsjettet ditt er såpass bra så kan du vurdere en Intel-SSD. Tho, ville jeg gått for et Foxconn Blood Rage (X58) hovedkort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå