Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Startsperre ved lavt oljenivå?

mdmd

Anbefalte innlegg

Har en Peugeot 106, 97-mod. Har noen uker hatt problemer med å få start på den innimellom. Man vrir om nøkkelen, lys og dashbord lyser, radio og vindusviskere slår seg på, men motoren gir ikke en eneste lyd. Ingen antydning til start. Når man gir bilen en liten dytt, starter den imidlertid uten store anstrengelser. Hadde bilen på verksted, og man konkluderte med (etter feilsøking) at det var startmotoren som var problemet. Nå, en uke etter at startmotoren ble byttet, er problemet tilbake. Jeg kom på at det var lenge siden jeg hadde sjekket olja, og denne var på et svært lavt nivå da jeg peila den. Fylte på en liter, og har ikke hatt problemer etterpå. Er det noen som vet om det ligger inne en automatisk startsperre i bilen når oljenivået er for lavt? Det kunne isåfall spart meg for en ny tur til verkstedet...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Min eneste Pug (1998 Partner) hadde ikke dette. Med tanke på hvor upålitelig oljenivåmåleren var, er dette like greit. Den lyste hele tiden, selv med nok oljen, den funket bare noen 100 km etter hver service (da den ble "reparert").

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...