Bludd Skrevet 30. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 30. mars 2009 Rubinho må være fornøyd når han tar innersvingen på de røde bilene. Lenke til kommentar
Arebuen Skrevet 1. april 2009 Rapporter Del Skrevet 1. april 2009 Veldig frisk start på sesongen, og Lewis er der han skal være, langt nede på lista! (takk gud for torrents!) Ja heldigvis ikke sånn som i fjor Lenke til kommentar
Arebuen Skrevet 1. april 2009 Rapporter Del Skrevet 1. april 2009 Hvorfor i helvete kjører Hamilton med SUPER SOFT dekk ???????????? Lenke til kommentar
Bludd Skrevet 1. april 2009 Rapporter Del Skrevet 1. april 2009 Bridgestone tar med to typer tørrværsdekk til hvert løp. I år tar de med to typer som ikke er sekvensielle i hardhet. De som finnes er super-soft, soft, medium og hard. I Australia var det super-soft og medium som måtte brukes, og begge typene må brukes minst én gang hver i løpet. Lenke til kommentar
Joachimv Skrevet 1. april 2009 Rapporter Del Skrevet 1. april 2009 Så teamene har ikke noe de skulle sagt med dekkvalget egentlig? I fjord kunne de vell velge litt mer av "sortimentet"..? Lenke til kommentar
Bludd Skrevet 1. april 2009 Rapporter Del Skrevet 1. april 2009 Så teamene har ikke noe de skulle sagt med dekkvalget egentlig? I fjord kunne de vell velge litt mer av "sortimentet"..? Nei, det er Bridgestone som velger hvilke dekkblandinger som tas med og det er FIA som har laget reglene for at det skal være 2 tørrværsblandinger per løp. I fjor leverte Bridgestone sekvensielle dekkblandinger, men ble kritisert for at det var for liten forskjell mellom blandingene. Ikkesekvensielle dekkblandinger ble derfor løsningen. Bridgestone har nok tett dialog med alle lagene, men de kan ikke favorisere noen og derfor er blandingene lik for alle. Lenke til kommentar
Ed Hunter Skrevet 1. april 2009 Rapporter Del Skrevet 1. april 2009 Er vel opp til teamene å legge opp strategi når dekkene skal brukes i løpet? Kjipt for ein fører som evt. taper plassering på at han må skifte til eit "dårligere" dekk.. Eller? Lenke til kommentar
Bludd Skrevet 1. april 2009 Rapporter Del Skrevet 1. april 2009 Er vel opp til teamene å legge opp strategi når dekkene skal brukes i løpet? Kjipt for ein fører som evt. taper plassering på at han må skifte til eit "dårligere" dekk.. Eller? Seff, men de må bruke begge typene som Bridgestone leverer i løpet. Det vil si at de kan legge opp strategien slik at de kjører to lange stint på det optimale dekket (såkalt prime) og det siste stintet på det andre (såkalt option). I Australia nå var det medium-dekket som var optimalt med tanke på levetid og konsistente rundetider, mens super-soft var det som ble foretrukket i kvaliken fordi de par første rundene er dette dekket svært mye raskere enn det andre. Problemet er bare at dette dekket mister mye ytelse etter 5-6 runder. Det var derfor Kubica lå så godt an på slutten av løpet, han var på prime-dekket og Button foran var på option-dekket. Vi vet ikke helt om Button kunne kjørt mye fortere pga. det som skjedde med Kubica og Vettel. Lenke til kommentar
Ed Hunter Skrevet 1. april 2009 Rapporter Del Skrevet 1. april 2009 Takk for bra svar Bludd. Mange nye regler å forholde seg til denne sesongen. Gleder meg til neste løp! Lenke til kommentar
Bludd Skrevet 1. april 2009 Rapporter Del Skrevet 1. april 2009 Hehe, ingen årsak. Det har faktisk vært slik jeg beskriver det et par sesonger nå (etter 2005, der de ikke fikk skifte dekk i løpet). Eneste som er nytt mtp. dekk i år er: ikkesekvensielle dekkblandinger og "nye" navn på de tidligere våtvær- og ekstremvær-dekkene. De heter nå henholdsvis intermediate og wet. Mange vil kalle intermediate-dekkene for inters. Lenke til kommentar
Ed Hunter Skrevet 1. april 2009 Rapporter Del Skrevet 1. april 2009 Ah, har ikkje sett på Formel 1 på ei stund, var meir aktiv med når Schumacher herja for Ferrari. Lenke til kommentar
Joachimv Skrevet 2. april 2009 Rapporter Del Skrevet 2. april 2009 Lurer på hvordan Schumi hadde kjørt med disse bilene egentlig.. Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 2. april 2009 Rapporter Del Skrevet 2. april 2009 Sikkert fort som fy =) Lenke til kommentar
Arebuen Skrevet 2. april 2009 Rapporter Del Skrevet 2. april 2009 Bridgestone tar med to typer tørrværsdekk til hvert løp. I år tar de med to typer som ikke er sekvensielle i hardhet. De som finnes er super-soft, soft, medium og hard. I Australia var det super-soft og medium som måtte brukes, og begge typene må brukes minst én gang hver i løpet. srry det var en venn av meg som skrev det... Bridgestone tar med to typer tørrværsdekk til hvert løp. I år tar de med to typer som ikke er sekvensielle i hardhet. De som finnes er super-soft, soft, medium og hard. I Australia var det super-soft og medium som måtte brukes, og begge typene må brukes minst én gang hver i løpet. srry det var en venn av meg som skrev det Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 2. april 2009 Rapporter Del Skrevet 2. april 2009 HAHA! Hamilton mista alle poengene sine! HAH EID http://www.formula1.com/news/headlines/2009/4/9113.html Lenke til kommentar
hakongram Skrevet 3. april 2009 Rapporter Del Skrevet 3. april 2009 Jøss ! og Trulli fikk tilbake 3 plassen !?! hissig Lenke til kommentar
Bludd Skrevet 3. april 2009 Rapporter Del Skrevet 3. april 2009 Okei, nå har McLaren sendt hjem sportsdirektøren sin Dave Ryan. Så har Martin Whitmarsh innrømmet at de ikke snakket sant og til slutt har Lewis Hamilton på et vis sagt unnskyld. Lenke til kommentar
Kjeksmestern Skrevet 3. april 2009 Rapporter Del Skrevet 3. april 2009 HAHA! Hamilton mista alle poengene sine! HAH EID http://www.formula1.com/news/headlines/2009/4/9113.html PWND11!1!!1!1!!!1!!! Lenke til kommentar
Shirmah Skrevet 4. april 2009 Rapporter Del Skrevet 4. april 2009 Button fikk pole i dag og, gitt! Brawn, Toyota og Red Bull ser ut til å være veldig sterke her, noe jeg absolutt kan like Lenke til kommentar
Shirmah Skrevet 4. april 2009 Rapporter Del Skrevet 4. april 2009 Og igjen har vi full oversikt over hvem som starter fra hvilken posisjon, samt hvor mye drivstoff hver bil har ved start: 1. Jenson Button, Brawn GP, 660kg 2. Jarno Trulli, Toyota, 656.5 3. Timo Glock, Toyota, 656.5 4. Nico Rosberg, Williams, 656 5. Mark Webber, Red Bull, 656 6. Robert Kubica, BMW-Sauber, 663 7. Kimi Raikkonen, Ferrari, 662.5 8. Rubens Barrichello, Brawn, 664.5 9. Fernando Alonso, Renault, 680.5 10. Nick Heidfeld, BMW-Sauber, 692 11. Kazuki Nakajima,Williams, 683.4 12. Lewis Hamilton, McLaren, 688 13. Sebastian Vettel, Red Bull, 647 14. Heikki Kovalainen, McLaren, 688.9 15. Sebastien Bourdais, Toro Rosso, 670.5 16. Felipe Massa, Ferrari, 689.5 17. Nelson Piquet, Renault, 681.9 18. Giancarlo Fisichella, Force India, 680.5 19. Adrian Sutil, Force India, 655.5 20. Sebastien Buemi, Toro Rosso, 686.5 Kilde Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå