Gå til innhold

BK: 3 bilder i hdr. mitt første"hoppbakken i moss"

znace

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

slang på et utropstegn for her ligger det linker til to knallvideoer som er verd å se for HDR freaks.

her er da mitt første hdr bilde.

håper folk liker det like godt som meg:)

"orginal" om det kan kalles det

når du sier original, mener du at du har forsøkt å nå det naturlige preget på naturen og bakken, så har du bommet litt. ser ut som du benytter tonemapping fra photomatix. I så tilfelle abefaler jeg at du ikke er så hard med light smoothing, men holder den lengst mot høyre.

V1

denne er den som har mest potensiale av de tre slik jeg liker å jobbe med HDR. Her har du fått dybde i fargene uten det alt for malriske preget. Ser at det er litt for mye sort i bildet, da du mister detaljer helt stedvis i skyggene.

V2

denne blir litt for oppblåst i fargene til at det faller i min smak.

Kan jo også ta helt feil ,at du bruker en helt annen fremgangsmåte å få frem bildene, og da har du nok noe å lære meg. Jeg kan adobe photoshop metoden, og photomatrix metoden... ;)

Vil til slutt tipse om to SUPRE videoer om HDR:

Ben Willmore underviser del 1

Ben Willmore underviser del 2

Endret av teinan
Lenke til kommentar

det som er brukt av hdr "addons" er photomatrix 2.5 så er ikke så veldig bra nei. men med tanke på at dette er mitt første synes jeg det er bra jeg da. men ja dere har rett. v3 er overfyldig med farger.

de vidioene der fikk jeg ikke helt til å fungere. endte med at web broseren klikka og ikke svarte(opera)

Lenke til kommentar
de vidioene der fikk jeg ikke helt til å fungere. endte med at web broseren klikka og ikke svarte(opera)

sorry. glemte å si de er mellom 200 og 300 mb de videoene, og at man bør laste dem ned til egen maskin før man ser de. som Phaser_ sier, høyreklikk og lagre som... :D

Håper de er konstruktive og inneholder mye bra info, jeg har ihvertfall lært kjempemasse av de, og ser de stadig vekk om igjen. :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...