Thor-Petter Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 (endret) Lenke til TV'en Greia er at tanken om å kjøpe PS3 i seinere tid har streifet meg. Men nå vet jeg altså ikke om jeg i det hele tatt er i stand til å spille PS3 på TV'en min, og jeg gidder ikke anskaffe meg en ny TV. Folk bruker gamle kasse-TV'er, så hvorfor skal da ikke min fungere? -_- Det er ikke noe problem at jeg ikke har HDMI. TV'en er HD-Ready. Jeg har 2 scarts + 1x3 vanlige på siden. Så har jeg DVI og VGA. Men selve problemet er da jeg prøvde Xbox 360, blunket bildet hele tiden, og det var bare svart-hvitt. Så prøvde jeg PS3, men ingen av scartene fungerte. Så nå lurer jeg på om det er verdt å¨kjøpe en adapter, eller om jeg prøver å bruke de hun-pluggene som har forskjellige farger (bak TV'en, 5 forskjellige farger x2), da jeg har hørt at det er nesten like bra som HDMI. Synes det er litt rart når jeg kan koble om PS2'en min på 3 forskjellige hun-plugger i TV'en, å få opp et bilde. Hvorfor vises ikke PS3-bildet? Tips er høyst velkommen ^_^ AV-kabel<-- Mulig dette funker? Noen som har erfart dette? Endret 12. januar 2009 av Thor-Petter Lenke til kommentar
genesis Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 (endret) Kan det være at xbox spillet krevde 60hz og TVen bare kan levere 50hz?Kan det være at PS3en du prøvde var still inn på ett "for høyt" signal-ut?Ikke vet jeg, men det kan undersøkes dersom du ikke får flere tips. Endret 7. januar 2014 av Zeph Lenke til kommentar
:chribruu Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 prøv med de fargede kablene. På X360 se til at den lille knappen på kontakten som står i konsollen står på HDTV. Lenke til kommentar
Thor-Petter Skrevet 13. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2009 Skal prøve dettet. Men tror da TV'en min støtter 60Hz -_- Lenke til kommentar
Thor-Petter Skrevet 19. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2009 Den lille knappen på Xbox 360, det er ikke en tilsvarende en på PS3? Bare lurer jeg. Ikke det at det skal være noe problem å kjøre PS3 på TV'en min. Lenke til kommentar
Junkers Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 (endret) PS3: Kjøp en overgang fra HDMI til DVI: http://www.clasohlson.no/Product/Product.a...;CountryCode=no Da kan du kjøre HDMI kabel fra PS3 til TVen din. Lyden må du ta ut separat fra PS3, da DVI ikke overfører lyd. X360: Stemmer det at du har en HD kabel med VGA eller komoponent (rød,grønn,blå) ? Da kan du benytte denne mot Tven du har. Still inn 720p under video settings i X360 dashboard. Jeg benytter selv en slik kabel mot HD-ready projektor og det fungerer som gull. Knappen må som nevnt stå på HD. Lyden tar du ut på rød/hvit plugg. Evt. med optisk TOSLINK kabel hvis du har surround anlegg med slik inngang, da får du full 5.1 surround. Endret 28. januar 2009 av Junkers Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå