nikemv Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 hei, jeg har installert nytt OS og har litt problemer med lyden og layouten paa tastaturet som dere sikkert skjoenner. jeg lurer derfor paa om dere kan hjelpe meg med aa skifte layout paa tastaturet (fra US til NO) mitt. fungerte helt fint foer jeg installerte nytt OS ( XP black med win7 sidebar) dette haster litt ettersom jeg maa skrive selvbiografi paa skolen... takker for alle svar Lenke til kommentar
GunnarGul Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 (endret) Hvis du ser nederst på oppgave linja så står det antagligvis "EN". Klikk der og skift til norsk. Hvis det ikke fungerer så kan du gå i kontrollpanel -> innstillinger for region og språk -> tastatur og språk -> endre tastaturet -> generelt og så fjerne engelsk fra lista og legge til norsk. Edit: Så ikke at du hadde xp I xp må du gå control panel -> regional and language options -> languages -> details og legge til eller fjerne språk. Endret 12. januar 2009 av GunnarGul Lenke til kommentar
nikemv Skrevet 12. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2009 Hvis du ser nederst på oppgave linja så står det antagligvis "EN". Klikk der og skift til norsk.Hvis det ikke fungerer så kan du gå i kontrollpanel -> innstillinger for region og språk -> tastatur og språk -> endre tastaturet -> generelt og så fjerne engelsk fra lista og legge til norsk. Edit: Så ikke at du hadde xp I xp må du gå control panel -> regional and language options -> languages -> details og legge til eller fjerne språk. takk, nå virker d kunne det fra før men er ikke helt vant til vista/win7 layout takk for hjelpen Lenke til kommentar
snowbot Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 Hvis du ser nederst på oppgave linja så står det antagligvis "EN". Klikk der og skift til norsk.Hvis det ikke fungerer så kan du gå i kontrollpanel -> innstillinger for region og språk -> tastatur og språk -> endre tastaturet -> generelt og så fjerne engelsk fra lista og legge til norsk. Edit: Så ikke at du hadde xp I xp må du gå control panel -> regional and language options -> languages -> details og legge til eller fjerne språk. takk, nå virker d kunne det fra før men er ikke helt vant til vista/win7 layout takk for hjelpen jeg har var inne paa< control panel -> regional and language options -> languages -> details og legge til eller fjerne språk. men jeg faar det fortsatt ikke inn, for det staar norsk US. det maa vaere en maate jeg kan faa lagt det inn paa. paa fohand takk Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 Du må fjerne det amerikanske oppsettet og legge i den norske, sett deretter dette som standard og start maskinen på nytt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå