Gå til innhold

Hvordan lage adminside? (lite avansert)


Anbefalte innlegg

Hallo!

 

Jeg skal lage en .php / .html side for arbeidsplassen min.

 

På siden skal det være mulig å logge inn for admin, og uten noen form for kunnskaper om programering, kunne legge inn de nye sykklene som er i butikken.

Samme løsning som de bruker her: www.mcsenter.no --> Brukt MC

 

Har spurt de, men de ville selvsagt ikke oppgi hvordan de gjorde det.

 

 

Ansvarlig person må kunne logge inn på en side for å legge til en ny sykkel i en tabell (igjen ref. mcsenter.no).

Følgende punkter skal være i tabellen:

- Årsmodell

- Farge

- Merke

- Beskrivelse

- Bilde

 

Altså; Man skal ikke skrive auto i en tabell, bare fylle ut et "skjema", så skal programeringen auto-sortere hva som skal hvor, utseende osv.

 

I tillegg må det så gå ann å klikke på en link (e.l.) for å komme til den sykkelens underside der admin har skrevet inn tekst og lagt ut bilde.

Gjerne også et "kontakt oss-skjema".

 

 

Spør om noe er uklart!

 

Noen som vil være så greit å hjelpe meg? Jeg har generell kompentanse med redigering av allerede .php / .html, men ikke oppbygging fra 0.

 

Alle svar mottas med en glis om munnen =D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det der er utrolig enkelt å lage til.

 

Kan du MySQL? Det er temmelig vesentlig for å få til dette. Hvis du kan MySQL, så kan du bare lage en tabell i databasen, med de feltene du måtte ønske, og du kan veldig enkelt hente ut dette med .php.

 

Jeg kan glatt fikse det 100% ferdig hvis du betaler :D

Ellers så kan du prøve å begynne et sted, så kan vi i forumet hjelpe...

Lenke til kommentar

Dette er jo grunnleggende (PHP) programmering, database og HTML? Kunne gitt kodeeksempel hvis det var mindre php kode, sql, html og tid involvert. Men synes dette er noe som burde deles inn i mindre deler for spørsmål.

 

Fokuser på å

  1. få data inn i tabellen.
  2. verifisere bruker.
  3. verifisere data.
  4. vise data.
  5. sortere data.
  6. ikke legge til feil data eller stole på data fra slutt bruker.

Etter hvert vil alt dette kunne gjøres samtidig som du koder siden. Men ikke la siden bli "public" før du har gått gjennom hele.

Lenke til kommentar

Takk for hjelpen.

Dessverre er jeg for nybegynner til å kunne gjøre det - men har kunnskap nok til å forstå.

Jeg har satt opp en MySQL database, men bruker somregel ftp. da det er lettere (kan kjøre gjennom windows og SmartFTP.

 

Hvor mye skal dere ha for å forklare denne løsningen nermere for meg? Det holder at dere gir meg et eksempel, så skal jeg nok få til å redigere og modifisere selv.

 

Ville selvsagt helst hatt dette gratis - så kan jeg heller skylde en tjeneste (A)

 

 

Mvh

Lenke til kommentar

Det er mulig å gjøre dette med flate filer men det jeg vil tørre å påstå at det er enklere for deg å lære deg litt basic MySQL (du trenger bare å lære deg et par spørringer) og heller bruke det. Dersom du har programmert litt før så vil jeg tro du kan lære deg enkel MySQL på et par timer eller muligens kjappere.

 

Med tanke på at dette er til en butikk som tjener penger på dette så tviler jeg på at noen vil gjøre det for deg gratis.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...