Gå til innhold

Ny mobil i 2k - 3k klassen - vanskelig valg!

Anbefalte innlegg

Hei!

Har nå bestemt meg for å bytte ut min velbrukte SE T630 i noe nytt. Joysticken har tatt kvelden, og nekter å tro at det er verdt å sende den inn på reperasjon..

Det er ikke altfor ofte jeg har spørsmål liggende her inne, men jeg vet rett og slett ikke hvilken mobil jeg skal velge. I hovedsak har jeg sett på LG KU990/KF750, Sony Ericsson C902 og Samsun Soul. Alle ser jo utrolig lekre ut, men etter å blant annet ha sett side på side med forumposter med både negativ og positiv kritikk på alle disse telefonene, så veit jeg rett og slett ikke hvilken jeg skal velge!

Noen krav:

Form:

-Format: Slide (åpen for andre formater også). Generelt så er design viktig!

-Vekt: Uviktig (er glad i "kvalitetsfølelsen") :p

Skjerm:

Fargeskjerm

-Størrelse på skjerm: Ønsker en telefon med relativt stor skjerm (2.4" ->)

-Touchscreen: Åpen for alt.

Pris:

Skal kjøpe en telefon med abbonement, men sikter meg inn på telefoner i 2500 - 3000 kroners klassen.

Diverse:

-Merke: Alle, men synes spesielt LG har kommet med noen nyelige telfoner den siste tiden!

-Kamera: Ja, 3 mp og oppover.

-Videokamera: Ja - helst en som er dugbart til å ta fra fester osv i rimelig god kvalitet.

-MP3: Har egen mp3 spiller, så legger ikke mye vekt på dette punktet.

-UMTS/3G: Ja

-Wlan: Ikke nødvendig

-GPS: Nei.

-Instant Messenger [Tjenester alá MSN etc.]: Pluss om dette er med!

-Radio: Ike nødvendig, men de fleste har det vel uansett..

LG KU990 - LG KF750:

Det var disse telefonene jeg tenkte på først. Selvom prisforskjellen er rimlig høy, så har jeg hele tiden vært veldig usikker på om jeg kommer til å like touchscreen'n til KU990. Satt og spiste noe rimelig grisete mat for noen kvelder siden, og å sende meldinger da ville ikke blitt pent på telefonen :p

KF750 har jo vanlig keypad, og jeg synes dessuten designet er utrolig fint.. Det eneste som holder meg tilbake er egentlig de 700 kronene som skiller disse telefonene! Er det verdt det?

Samsung Soul og SE C902:

har ikke kikket alt for mye på disse to, men de har fått mye god omtale uansett hvor jeg har vært og kikket. Så vidt jeg har skjønt så har ingen et veldig godt videokamera - noe jeg kommer til å bruke MYE! Begge ligger jo i samme prisklasse som LG telefonene, føler det er verdt å vurdere dem i alle fall!

Noen som har noe ekstra å komme med? Som sagt så leter jeg etter en telefon med abbonement, der Djuice Complete er det mest relevante alternativet for øyeblikket..

Om det er noe mer dere trenger å vite, hver så snill å spør! Kjøper ikke mobil altfor ofte, så det er i grunn litt viktig for meg å finne en jeg helt sikkert kommer til å like! :)

Takk for all hjelp!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...