-Sturle- Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Når jeg har satt XP cden inn i disken å restartet pcen kommer det ikke opp noenting... Før så pleide det å komme opp at det var en "bootable cd".. vet ikke hvorfor dette ikke kommer lenger.. Har prøvd å trykke ESC, å f1 f12 osv... Finnes det noen annen måte å formatere dataen på? Jeg vil ha alt slettet og starte på nytt med Xp Pro. Det finnes vel ikke noe problam som kan gjøre dette ? *-) Takk på forhånd. Mvh. Sturle Lenke til kommentar
Sirheadly Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Du må inn i bios og sette dvd-rom til first boot sequence. Da skal den bote fra windows cden. Lenke til kommentar
TRL Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Når jeg har satt XP cden inn i disken å restartet pcen kommer det ikke opp noenting...Før så pleide det å komme opp at det var en "bootable cd".. vet ikke hvorfor dette ikke kommer lenger.. Har prøvd å trykke ESC, å f1 f12 osv... Finnes det noen annen måte å formatere dataen på? Jeg vil ha alt slettet og starte på nytt med Xp Pro. Det finnes vel ikke noe problam som kan gjøre dette ? *-) Det bruker å stå i oppstaren hva du skal trykke. Del knappen er ganske vanlig, også F2 er vanlig for Bios. I BIos styrer du til at maskinen skal sjekke cd rom først, jeg liker å ha det sånn. Ellers er mange slik at du kan trykke F12 i oppstart for å velge enhet å boote fra. Dette kan variere, kan lønne seg å søke på nettet dersom du vet hovedkort leverandør hvis du ikke finner ut av det. Lykke til! Lenke til kommentar
-Sturle- Skrevet 12. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2009 Når jeg har satt XP cden inn i disken å restartet pcen kommer det ikke opp noenting...Før så pleide det å komme opp at det var en "bootable cd".. vet ikke hvorfor dette ikke kommer lenger.. Har prøvd å trykke ESC, å f1 f12 osv... Finnes det noen annen måte å formatere dataen på? Jeg vil ha alt slettet og starte på nytt med Xp Pro. Det finnes vel ikke noe problam som kan gjøre dette ? *-) Det bruker å stå i oppstaren hva du skal trykke. Del knappen er ganske vanlig, også F2 er vanlig for Bios. I BIos styrer du til at maskinen skal sjekke cd rom først, jeg liker å ha det sånn. Ellers er mange slik at du kan trykke F12 i oppstart for å velge enhet å boote fra. Dette kan variere, kan lønne seg å søke på nettet dersom du vet hovedkort leverandør hvis du ikke finner ut av det. Lykke til! Hva må jeg endre for å få den til å sjekke CD-rom først? Det som står i oppstarten er at jeg kan trykke DEL for å komme til BIOS elns.. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Det stemmer. Og det må du gjøre. Deretter må du konfigurere CD/DVD spilleren til og starte som førsteprioritet slik at du får lastet installasjons filene til Windows XP. Hvis du har et alternativ under oppstart som heter "Boot sequence" kan du også velge denne. Hvis du forteller hvilken BIOS maskinen din innehar kan jeg hjelpe deg med hva du skal gjøre i BIOS for å få maskinen til og laste Windows XP. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå