Gå til innhold

Et godt lommekamera?

Anbefalte innlegg

Dere er sikkert ganske så lei av disse spørsmålene nå, men jeg er på utkikk etter et kamera med disse kriteriene:

* Lite, helst ingen utstikkende deler.

* Stor vidvinkel. Jeg prioriterer det framfor tele.

* Lav blender.

* Godt batteri.

Jeg har sett litt på Casio EX-Z300, Casio EX-Z400, Fujifilm F100fd samt Panasonic LX3. Jeg er klar over at LX3 sannsynligvis er det beste kameraet av disse, men jeg frykter at det blir litt stort for å ha med seg rundt i lommen. Objektet stikker jo ut en del pluss at det virker litt stort og tungt.

Jeg takker for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men da glemmer vi at jeg nevnte det med å ha kameraet i en bukselomme :) Poenget var bare at jeg ville ha et lite kamera samtidig som det skal være så godt som mulig. Derfor lurer jeg på om noen har noe å kommentere angående de modellene jeg har nevnt. Jeg er selvfølgelig åpen for andre kameraer også :!:

Lenke til kommentar

Jeg er også nysgjerrig på det nye EX-z400, samt det nye z-270.

Til trådstarter, har ingen betenkeligheter med z400.

Men noe jeg la merke til i detaljeinformasjonen til disse kameraene, er at det ikke lengre står h.264 kodek. Har et z200 som har dette, og videoene blir ganske bra på en 42" tv. Samt ubegrenset lengde på videoene.

Men på disse nye kameraene står det bare quicktime, maks 600 sek.

Samt z400 har kun 24fps, kontra 30fps på z200, er dette merkbart?

Noen som vet noe ang dette?

Endret av JoaJoa
Lenke til kommentar

Fujifilm F100fd

er fantastisk. lite og lett. gode bilder.

kjenner ikke til de andre men vil anbefale Panasonic TZ5 istedet for Panasonic LX3. Det er mindre og billigere.

har ikke testet LX3 men har destet Leica D-Lux 4, og det er kjempe. Så vil du ha den beste bilde kvaliteten, er nok LX3 valget.

F100fd var bestselger i 2008 og fikk mye bra kritikk i tester. det er heller ikke alt for dyrt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...