Stvg9124 Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Hei! Vanskeligt historie dette her, men skal prøve å gjøre den kort Det hele begynte med at jeg gikk på Medier og Kommunikasjon VG1 i fjor (altså 2007-2008). Søkte meg over på IKT-servicefag, som man kan velge uansett hva man går på. Planen var å gå lærling i dette i 2 år og få fagbrev. Det endte ikke sånn. Jeg fikk tilbud om 3årig lærlingplass, og tok denne. Godt betalt, oppimot dobbelt av hva jeg egentlig skulle hatt - så jeg klager ikke. Men er veldig ensformig arbeid. Har lurt litt på å søke en fulltidsjobb et eller annet sted uten å vær lærling. Men, kan jeg ta påbygg som privatist? Jeg tar fagene i år som privatist, dvs Norsk engelsk og samf. Kan jeg jobbe fulltid et eller annet sted, og gå opp til eksamener i fagene jeg i utgangspunktet skulle hatt i VG3? Dvs få generell studiekompetanse. Ser det finnes privatistmuligheter for de over 22 osv hos Sonans, men hva med meg? Jeg blir 18 i neste mnd, og skulle gått VG2 IKT-servicefag nå. Takker for svar Lenke til kommentar
Lyngfisk Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Men, kan jeg ta påbygg som privatist? Jeg tar fagene i år som privatist, dvs Norsk engelsk og samf. Ja, det er bare å melde seg opp til alle fagene du trenger på Privatistweb. Ingen aldersgrense. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå