Gå til innhold

Vurdering av bruktkjøp av objektiv; Canon EF 28-135 IS USM

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har hatt speilrefleks (D450) siden fjor sommer, og hobbyen har virkelig begynt å vokse på meg. Koste meg meg kit-linsa (18-55mm IS) til jeg skaffet meg en fast canon 50mm 1/8 tidsnok til innebilder fra div. julemiddager før nyåret. Senest på innkjøpslisten står det et stk. canon 55-250mm IS, og et manfrotto 055xprob med 804cr2 treveishode, som nå er på vei til meg i posten.

Akkurat når jeg hadde bestemt meg for å nyte det jeg har og ikke bruke mer penger på foto før neste sommer iallefall, kom jeg over et canon 28-135 IS USM som jeg kan få brukt for 2.500kr. Objektivet er kjøpt tidlig i 2000, har blitt brukt til rundt 300 eksponeringer og er i ellers god stand i følge selger. Det følger med både UV-filter og solblender. Det første jeg vel må spørre meg om er vel om jeg virkelig trenger dette. Sånn som kit-parken min ser ut nå overlapper den jo godt begge mine to zoom-objektiver. Argumentet må da i såfall være om dette er så optisk mye bedre enn mitt nåværende kit-objektiv, at jeg heller bør sette en vidvinkel på rundt 10-20mm på innkjøpslisten. Men er dette er godt objektiv, og vil en alder på 10år være negativt mht. slitasje/ny teknologi etc.? Håper dere kan komme med litt innspill her og overbevise meg om enten det ene eller det andre.

Mvh,

Haakon

Endret av Caliber
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...