wûst Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Heisann, jeg går 1VGS og er snart ferdig med 1 termin, greia er den at jeg har gjort det så rævdårlig i naturfag at jeg frykter jeg får 2 på arket. Så sier jeg til noen i klassen: "Bra dette er første termin da, neste termin starter jeg med blanke ark og da skal jeg gi gass", da får jeg til svar: "Du vet at karakterene fra 1 termin er tellende på 2 termin? F.eks. får du 2 i Naturfag 1 termin og 4 neste termin tar de gj.snittet av de to, slikat du får 3". Er dette sant? Jeg ble helt ":O" i ansiktet, jeg kan bare klage på meg selv på at jeg ikke har jobbet godt nok denne terminen, men jeg har sagt til meg selv at "Neste termin, da MÅ jeg skjerpe meg!". Det samme gjelder fravær, ikke at jeg har mye fravær, men jeg bare lurer på om det "restartes" ved neste termin. Takk for all hjelp som måtte komme Lenke til kommentar
reef91 Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Karakterene tar du med deg, fraværstimene tar du med deg men anmerkningene blir nullstilt. Lenke til kommentar
wûst Skrevet 12. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2009 Helvete jaja, da er det garantert at jeg må jobbe som bare juling. Lenke til kommentar
Hefaistos Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 (endret) Slettet Endret 25. mars 2016 av Hefaistos Lenke til kommentar
wûst Skrevet 13. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2009 Mente du fra 1 termin til 2 termin første år nå? Jeg lurer på om karakterene fra 1 termin teller inn på de i 2 termin eller om karakterene resettes når 2 termin starter. Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Karakteren i 1. termin har ikke hatt noe særlig å si på de skolene jeg har gått på. Ikke annet enn at læreren har gjort opp et inntrykk av deg som elev i løpet av 1. termin. Det kan telle negativt hvis man gjør det dårlig i 1. termin. Likevel, mye mulig at det er annerledes på andre skoler. Lenke til kommentar
wûst Skrevet 13. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2009 Ok, takk for svar. Lenke til kommentar
Kvikksølv Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 For meg varierer det fra fag til fag. I matte har vi tentamen hvor vi kan vise sluttkompetanse. Derfor teller ikke 1.termin noe som helst. I fysikk derimot, har vi prøver til hvert kapittel/tema, men ingen "tentamen". Da syns læreren min at det blir riktigere å sette karakter fra hele året enn på det siste kapittelet i boka. Lenke til kommentar
Hefaistos Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 (endret) Slettet Endret 25. mars 2016 av Hefaistos Lenke til kommentar
wûst Skrevet 13. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2009 Ok, da ble det klarere, takk skal du/dere ha Lenke til kommentar
Edstro Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 I følge kunnskapsløfte og det nye reglementet er det kun sluttkompetansen som skal telle. Dette skal gjelde i alle fag. Om skolen ikke finner seg i dette bør du bare konfrontere dem om dette. Det du får i 1 termin skal ikke telle noe, men er en pekepinn på vor du ligger. Selv lå jeg på 3 og 4 i samfunnsfag. Jeg jobba litt hardere i 2 termin og fikk fem på prøvene da. Så jeg fikk fem i standpunkt, helt riktig etter reglemente. Lykke til Lenke til kommentar
wûst Skrevet 14. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2009 Greit, det var godt å vite. Ble bekymret siden Naturfag-karakteren min er alt for dårlig og jeg nekter og få 2/3 på arket Takk for svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå