Gå til innhold

Betalt for mye for internett


Anbefalte innlegg

Jeg har tatt meg av Internett hjemme hos mine foreldre. De har abb. fra Ventelo. Etter at jeg flytta ut fant vi ut at de ikke trengte en så bra linje som de hadde, derfor nedgraderte jeg den. Det gjorde vi i mars 2007.

Mens jeg var hjemme i jula fikk de faktura fra Ventelo som jeg så på. Da oppdaget jeg at de betalte samme pris som de betalte før. Altså betalte de mye mer enn de de skulle gjort med den linja de har.

Dette har pågått i 22 mnd og det dreier seg om 5500,-, altså 250,- mnd for mye.

 

Jeg har nå vært i kontakt med Ventelo og det eneste de kunne tilby var 6 mnd gratis internett. På grunn av at de hadde 3 mnd reklamasjonsrett på pris, men kunne strekke seg til 6 mnd. Og de mente at det var noe vi burde ha oppdaget. Da forklarte jeg at mine foreldre ikke vet hva de skal betale for den og den internett linja, og de trudde at de betalte riktig pris. Jeg sa at jeg måtte høre med foreldrene min og skulle si i fra.

 

Noe av dere som har greie på hvilke rettigheter de har? Var det noe vi skulle ha oppdaget selv, eller er dette Ventelo's ansvar?

Endret av oleschmi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hvor mye penger tilsvarer 6 måneders bruk da?

 

men jo, når det kommer til rettigheter så vet jeg at produkter så må man melde en feil eller mangel innen "rimelig tid" for å ha noen reklamasjons krav, dersom det er en feil eller mangel man burde normalt ha skjønt selv.

 

 

dersom dette gjelder på tjenester også, no jeg vil tro, så har du nok ikke så mye krav. dårlig service er det riktignokk, men tror de kan nekte å levere alle pengene tilbake.

Lenke til kommentar

Bra av Ventelo ja og hyggelig gjort av dem.

 

Men forbrukeren skal i utgangspunktet varsle om feil uten ubegrunnet opphold, og så fort de blir klar over feilen. 22 måneder på for høy pris mener jeg er alt for lang tid å vente det er nesten to år.

Lenke til kommentar
Bra av Ventelo ja og hyggelig gjort av dem.

 

Men forbrukeren skal i utgangspunktet varsle om feil uten ubegrunnet opphold, og så fort de blir klar over feilen. 22 måneder på for høy pris mener jeg er alt for lang tid å vente det er nesten to år.

 

Som jeg forklarte i min første post: foreldrene mine aner ikke hva som er normalt å betale for den linja de har. Det var jeg som kom over en faktura mens jeg var hjemme i jula og stussa over hvor høy den var.

 

Men som du sier, at så fort forbrukeren blir klar over feilen skal de si i fra. Det var det vi gjorde, tok bare lang tid før vi ble klar over den.

 

Når jeg snakka med Ventelo sa de at det var gjort en feil hos dem da de ikke hadde justert prisen i forhold til hvilken linje de hadde.

 

Uansett; det har blitt ordna opp i.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...