oleschmi Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 (endret) Jeg har tatt meg av Internett hjemme hos mine foreldre. De har abb. fra Ventelo. Etter at jeg flytta ut fant vi ut at de ikke trengte en så bra linje som de hadde, derfor nedgraderte jeg den. Det gjorde vi i mars 2007. Mens jeg var hjemme i jula fikk de faktura fra Ventelo som jeg så på. Da oppdaget jeg at de betalte samme pris som de betalte før. Altså betalte de mye mer enn de de skulle gjort med den linja de har. Dette har pågått i 22 mnd og det dreier seg om 5500,-, altså 250,- mnd for mye. Jeg har nå vært i kontakt med Ventelo og det eneste de kunne tilby var 6 mnd gratis internett. På grunn av at de hadde 3 mnd reklamasjonsrett på pris, men kunne strekke seg til 6 mnd. Og de mente at det var noe vi burde ha oppdaget. Da forklarte jeg at mine foreldre ikke vet hva de skal betale for den og den internett linja, og de trudde at de betalte riktig pris. Jeg sa at jeg måtte høre med foreldrene min og skulle si i fra. Noe av dere som har greie på hvilke rettigheter de har? Var det noe vi skulle ha oppdaget selv, eller er dette Ventelo's ansvar? Endret 12. januar 2009 av oleschmi Lenke til kommentar
ElmotriX Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 hvor mye penger tilsvarer 6 måneders bruk da? men jo, når det kommer til rettigheter så vet jeg at produkter så må man melde en feil eller mangel innen "rimelig tid" for å ha noen reklamasjons krav, dersom det er en feil eller mangel man burde normalt ha skjønt selv. dersom dette gjelder på tjenester også, no jeg vil tro, så har du nok ikke så mye krav. dårlig service er det riktignokk, men tror de kan nekte å levere alle pengene tilbake. Lenke til kommentar
oleschmi Skrevet 12. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2009 hm, ok.. 6 månders bruk tilsvarer 1794,- Lenke til kommentar
oleschmi Skrevet 15. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2009 Etter en skriftlig klage til Ventelo fikk vi tilbake hele summen som var betalt inn for mye i form av gratis internett Bra Ventelo! Lenke til kommentar
krage83 Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 Bra av Ventelo ja og hyggelig gjort av dem. Men forbrukeren skal i utgangspunktet varsle om feil uten ubegrunnet opphold, og så fort de blir klar over feilen. 22 måneder på for høy pris mener jeg er alt for lang tid å vente det er nesten to år. Lenke til kommentar
oleschmi Skrevet 16. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2009 Bra av Ventelo ja og hyggelig gjort av dem. Men forbrukeren skal i utgangspunktet varsle om feil uten ubegrunnet opphold, og så fort de blir klar over feilen. 22 måneder på for høy pris mener jeg er alt for lang tid å vente det er nesten to år. Som jeg forklarte i min første post: foreldrene mine aner ikke hva som er normalt å betale for den linja de har. Det var jeg som kom over en faktura mens jeg var hjemme i jula og stussa over hvor høy den var. Men som du sier, at så fort forbrukeren blir klar over feilen skal de si i fra. Det var det vi gjorde, tok bare lang tid før vi ble klar over den. Når jeg snakka med Ventelo sa de at det var gjort en feil hos dem da de ikke hadde justert prisen i forhold til hvilken linje de hadde. Uansett; det har blitt ordna opp i. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå