NySomHobby-Fotograf Skrevet 12. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 12. januar 2009 Ble litt inspirert da jeg så bildet skiløype her i denne spalten, og prøvde meg på noe liknende;) F: 18 1/15 ISO: 100 glad for kritikk! Lenke til kommentar
znace Skrevet 12. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 12. januar 2009 fint bilde likte de sporene selvom de kunne vert litt mere ensformig i starten;p men reagerte at bilde er 857x1280. i følge reglene skal legste side være 1200.. bare en liten bagatell Lenke til kommentar
teinan Skrevet 12. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 12. januar 2009 rikt detaljnivå i forgeunnen. Også endel detaljer i horisonten, og her blir du nok reddet litt av solen. Flott komposisjon, men kunne nok ha gått enda lenger ut på F-skalaen og økt lukkertiden enda noe. Men altialt, flott sett motiv, litt svakt fargespekter, godt utført. Keep it up! Lenke til kommentar
NySomHobby-Fotograf Skrevet 13. januar 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 13. januar 2009 Tkker:) Ble selv ganske fornøyd, men hadde nok litt lang lukkertid? Kan virke som jeg ikke holdt det helt stødig? Så etter i betingelsene står det at det er maks 1280piksler lengste siden... Men er ikke noe problem å senke det til 1200 i fremtiden. Lenke til kommentar
teinan Skrevet 13. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 13. januar 2009 (endret) fint bilde likte de sporene selvom de kunne vert litt mere ensformig i starten;p men reagerte at bilde er 857x1280. i følge reglene skal legste side være 1200.. bare en liten bagatell faktisk står det 1280 på lengste side i reglene. edit: typo Endret 13. januar 2009 av teinan Lenke til kommentar
Larsenio Skrevet 14. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 14. januar 2009 Bildet er fint dèt. Men mangler litt skarphet i skogen, ser ufokusert ut. Helt greit, liksom. Får en fin vinter-frost på marka-tidlig på morgenen-stemning av det. Og det er jo ikke ille Lenke til kommentar
sverrelerre Skrevet 14. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 14. januar 2009 fint bilde hvor du har brukt fotsporene i snøen til å lede blikket innover i bildet, klassisk teknikk for å skape dybde. Det er et åpenlyst grep du kunne gjøre for å forbedre bildet: vente til solen som skinner på åsen langt i bakgrunnen også traff åkeren. Åkeren ville da kunne fått sidelengs og varm belysning, og fremhevet konturene. Kanskje ville vi også fått sett litt artig lys/skygge-spill. Dette er jo selve hemmeligheten bak landskapsfoto (ihvertfall i følge de som får det til, jeg sliter alltid med dette...), nemlig å visualisere hvordan lyset treffer landskapet, og vente til det er optimalt. Lenke til kommentar
NySomHobby-Fotograf Skrevet 14. januar 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 14. januar 2009 Takk! Vel, er noe uskarpt, vet ikke helt hvorfor, kanskje litt ustødig fotograf? Når det gjelder å vente på solen, så tror jeg den ikke hadde nådd åkeren for den går ned før det... Men hadde absolutt gjort det bedre ser jeg. nok en gang takk alle sammen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå