Gå til innhold

Ønsker en rask gamer pc - trenger hjelp til de siste komponentene

Anbefalte innlegg

Jeg har tatt utgangspunkt i tråden til Kriryd men mangler et par komponenter som jeg ikke finner.

Hovedkort tror jeg...og DVD-leser/brenner.

Kan noen hjelpe meg å legge inn disse produktene, og gjerne kommentere oppsettet forøvrig da jeg ikke har så stor greie på dette selv...bruker heller tiden til å spille enn å skru pc :-)

Handlevognen heter Thions gamer og ligger her

Endret av Thion
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har tatt utgangspunkt i tråden til Kriryd men mangler et par komponenter som jeg ikke finner.

Kan noen hjelpe meg å legge inn disse produktene, og gjerne kommentere oppsettet forøvrig da jeg ikke har så stor greie på dette selv...bruker heller tiden til å spille enn å skru pc :-)

Vel handlevogna di virker ikke som den skal

Lenke til kommentar

Vel handlevogna di virker ikke som den skal

? hva er problemet?

Jeg har et oppsett til her

Det første oppsettet fungerer kanskje her

Jeg ser at 4870x2 anbefales, men om jeg ønsker to kort er det noen problemer med det?

Eller er det bedre med to stk XFX GeForce GTX 295 576M?

Lenke til kommentar

Jeg hadde satt utrolig pris på en seriøs tilbakemelding her, da jeg klør etter å få bestilt...Det ene oppsettet mangler ett eller annet kort som jeg ikke fant, og ikke kjenner jeg til alternativer heller.

Skulle hatt en super spill pc til rundt 20 000.

Lenke til kommentar

OCZ platinum har lavere timings på 1600 MHz ramen sin, men corsair funker jo fint det. Har vel egentlig ingenting å utsette på PC-en du har satt opp der.

Om du ser på harddisken du har valgt, å ser på bruketilbakemeldinger så ser du den har fått mye dårlig kritikk, mulig du burde velge en annen?

Lenke til kommentar

Stusser litt på valg av HK og CPU. Utifra det eg har lest på sider som har testa I7, så er det det at den koster meir enn den smaker. Velger du eit rimligere Intel eller AMD platform, kan jo du faktisk smokke inn eit skjermkort til nesten.

Og i dei store oppløysningane så er jo det skjermkorta som er flaskehalsen. Just my Two Cents. Pass på å kjøpe RAM med riktig volt. Veit ikkje om det gjelder alle HK, for høg volt over lengre tid skader systemet.

Lenke til kommentar

Veldig nyttige tråder rundt her. Jeg har ikke mye peiling på å skru pc, men har fått satt opp en liste i alle fall. Fint om noen kunne tatt seg tid til å se og eventuelt komme med kommentarer/forslag til endringer.

Jeg kommer ikke til å overklokke, og den vil hovedsaklig bli brukt til spill. Har lurt på å gå for to stk skjermkort, eller er det ingen vits? Vil det bli levert nok strøm, eller kan jeg kanskje gå noe ned her?

Jeg har sjekket strømforbruket på ram, skal gå fint det.

Min spillpc finner du her

Lenke til kommentar

Hardware markedet i dag er så enkelt at det skal være umulig å finne deler (som passer samme) som ikke går sammen. De fleste skjermkortene for eks er lik fra levrandør og levrandør. Så det burde ikke bli problem, men kan ikke love noe siden jeg ikke har prøvd alle delene du har bestilt;)

Lenke til kommentar

HARDISK:

Kjøp velociraptor hardisk til operativsystem og andre krevende programmer. Mye å hente på hastighet : https://prisguiden.no/product.php?productId=94659

Generell anbefaling av hardisk:

http://www.hardware.no/artikler/harddisk/4811

PSU:

For å piffe litt opp ville jeg kjørt Corsair HX1000W, denne skulle sikre kraft til systemet

http://www.hardware.no/artikler/corsair_hx1000w/51161

Lenke til kommentar
Ja er bra nok PSU til å klokke det du allerede har, men du har nok trolig i minste laget til SLI ja;) Da må du opp i 1000-1200 watt.

Som jeg har sagt før så kommer det helt an på hvilken PSU det er! Sindre-Alexander her på forumet har dratt 2 stk 4870X2 på sin Corsair HX620, altså 620 Watt.

Når dere leser av strøm så leser dere trolig TDP'n (Thermal Design Power) og ikke hvor mange watt Skjermkortet eksakt drar ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...