Thion Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 (endret) Jeg har tatt utgangspunkt i tråden til Kriryd men mangler et par komponenter som jeg ikke finner. Hovedkort tror jeg...og DVD-leser/brenner. Kan noen hjelpe meg å legge inn disse produktene, og gjerne kommentere oppsettet forøvrig da jeg ikke har så stor greie på dette selv...bruker heller tiden til å spille enn å skru pc :-) Handlevognen heter Thions gamer og ligger her Endret 14. januar 2009 av Thion Lenke til kommentar
Phyltre Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Jeg har tatt utgangspunkt i tråden til Kriryd men mangler et par komponenter som jeg ikke finner.Hovedkort tror jeg...og DVD-leser/brenner. Kan noen hjelpe meg å legge inn disse produktene, og gjerne kommentere oppsettet forøvrig da jeg ikke har så stor greie på dette selv...bruker heller tiden til å spille enn å skru pc :-) Handlevognen heter Thions gamer og ligger her Vel handlevogna di virker ikke som den skal Lenke til kommentar
Thion Skrevet 13. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2009 Jeg har tatt utgangspunkt i tråden til Kriryd men mangler et par komponenter som jeg ikke finner.Hovedkort tror jeg...og DVD-leser/brenner. Kan noen hjelpe meg å legge inn disse produktene, og gjerne kommentere oppsettet forøvrig da jeg ikke har så stor greie på dette selv...bruker heller tiden til å spille enn å skru pc :-) Handlevognen heter Thions gamer og ligger her Vel handlevogna di virker ikke som den skal ? hva er problemet? Jeg har et oppsett til her Det første oppsettet fungerer kanskje her Jeg ser at 4870x2 anbefales, men om jeg ønsker to kort er det noen problemer med det? Eller er det bedre med to stk XFX GeForce GTX 295 576M? Lenke til kommentar
Thion Skrevet 13. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2009 Jeg hadde satt utrolig pris på en seriøs tilbakemelding her, da jeg klør etter å få bestilt...Det ene oppsettet mangler ett eller annet kort som jeg ikke fant, og ikke kjenner jeg til alternativer heller. Skulle hatt en super spill pc til rundt 20 000. Lenke til kommentar
GrinJe Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 OCZ platinum har lavere timings på 1600 MHz ramen sin, men corsair funker jo fint det. Har vel egentlig ingenting å utsette på PC-en du har satt opp der. Om du ser på harddisken du har valgt, å ser på bruketilbakemeldinger så ser du den har fått mye dårlig kritikk, mulig du burde velge en annen? Lenke til kommentar
Thion Skrevet 13. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2009 Ok, jeg har endret litt her. Men jeg mangler fortsatt hovedkort...noen forslag? Jeg har ikke mye peiling og er redd for å velge noen som ikke går godt overens med resten. Lenke til kommentar
Solefald Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Stusser litt på valg av HK og CPU. Utifra det eg har lest på sider som har testa I7, så er det det at den koster meir enn den smaker. Velger du eit rimligere Intel eller AMD platform, kan jo du faktisk smokke inn eit skjermkort til nesten. Og i dei store oppløysningane så er jo det skjermkorta som er flaskehalsen. Just my Two Cents. Pass på å kjøpe RAM med riktig volt. Veit ikkje om det gjelder alle HK, for høg volt over lengre tid skader systemet. Lenke til kommentar
Thion Skrevet 13. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2009 Veldig nyttige tråder rundt her. Jeg har ikke mye peiling på å skru pc, men har fått satt opp en liste i alle fall. Fint om noen kunne tatt seg tid til å se og eventuelt komme med kommentarer/forslag til endringer. Jeg kommer ikke til å overklokke, og den vil hovedsaklig bli brukt til spill. Har lurt på å gå for to stk skjermkort, eller er det ingen vits? Vil det bli levert nok strøm, eller kan jeg kanskje gå noe ned her? Jeg har sjekket strømforbruket på ram, skal gå fint det. Min spillpc finner du her Lenke til kommentar
GrinJe Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 2 stk 295 er overkill og du vil aldri få utnyttet det, kanskje du får litt bedre fps, men kan umulig være verdt 5000 kr. Dessuten vil du trenger en monster PSU, type 1200 watt + Så jeg sier, gå for ett i første omgang;) Lenke til kommentar
Thion Skrevet 13. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2009 Ok, da går jeg for ett stk, resten ser greit ut....får ingen ovveraskelser på at komponenter ikke går så bra overens osv...? Da blir det nok bestill i løpet av et par dager. Lenke til kommentar
GrinJe Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Hardware markedet i dag er så enkelt at det skal være umulig å finne deler (som passer samme) som ikke går sammen. De fleste skjermkortene for eks er lik fra levrandør og levrandør. Så det burde ikke bli problem, men kan ikke love noe siden jeg ikke har prøvd alle delene du har bestilt;) Lenke til kommentar
Thion Skrevet 14. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2009 Et siste spørsmål, vil jeg få noen lyd fra denne pcèn eller må/bør jeg kjøpe et eget lydkort? Min spillpc Lenke til kommentar
GrinJe Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 De intigrerte lydkortene blir hele tiden bedre og bedre, personlig syns jeg de er nok for meg når det gjelder gaming. Men har ikke testet P6T enda, får det i morra;) Lenke til kommentar
LoveYToo Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 HARDISK: Kjøp velociraptor hardisk til operativsystem og andre krevende programmer. Mye å hente på hastighet : https://prisguiden.no/product.php?productId=94659 Generell anbefaling av hardisk: http://www.hardware.no/artikler/harddisk/4811 PSU: For å piffe litt opp ville jeg kjørt Corsair HX1000W, denne skulle sikre kraft til systemet http://www.hardware.no/artikler/corsair_hx1000w/51161 Lenke til kommentar
Thion Skrevet 14. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2009 Tror nok ikke jeg går for å endre disken, men mener du det behøves mer strøm? Eller tenker du på senere utvidelser? Lenke til kommentar
LoveYToo Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Tror nok ikke jeg går for å endre disken, men mener du det behøves mer strøm? Eller tenker du på senere utvidelser? Hvis du senere ønsker hive inn mer, overclokke etc. Lenke til kommentar
GrinJe Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Ja er bra nok PSU til å klokke det du allerede har, men du har nok trolig i minste laget til SLI ja;) Da må du opp i 1000-1200 watt. Lenke til kommentar
Thion Skrevet 14. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2009 ..og når jeg endelig tror jeg er klar til å bestille så dukker det opp forskjellige versjoner av Vista programvare også...er det bare å velge hvilken som helst eller er det noen å anbefale her også..? Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Ja er bra nok PSU til å klokke det du allerede har, men du har nok trolig i minste laget til SLI ja;) Da må du opp i 1000-1200 watt. Som jeg har sagt før så kommer det helt an på hvilken PSU det er! Sindre-Alexander her på forumet har dratt 2 stk 4870X2 på sin Corsair HX620, altså 620 Watt. Når dere leser av strøm så leser dere trolig TDP'n (Thermal Design Power) og ikke hvor mange watt Skjermkortet eksakt drar Lenke til kommentar
Thion Skrevet 14. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2009 Ok, glem strømforsyningenm jeg har byttet til 1000w uansett :-) Men hvilket operativsystem-variant skal jeg ta? Ser det koster alt fra 1 000.- til over 3 000.- og jeg har ikke peiling på de forskjellige. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå