Gå til innhold

ADVARSEL ang. Imedian HD+spørsmål ang. alternativ (MP).

Anbefalte innlegg

Jeg har selv et kabinett med sw/hw fra Soundgraph/Imedian HD.

Denne sw støtter IKKE BluRay og kommer sannsynligvis ikke til å gjøre det...ihvertfall ikke på svært lenge.

Det er mye bugs i programvaren også :(

Link til Suchsgraph

Det er INGEN support å få på deres eget forum, og sender du mail til dem, får du bare denne tilbake, med beskjed om at innboks til mottaker er full...

Hvis noen har forslag til sw jeg kan bruke, som er kompatibel med fjernkontrollen og displayet, blir jeg SVÆRT HAPPY :dribble:

Ev. bare kompatibelt med displayet :)

Link til kabinettet mitt: Thermaltake DH101

EDIT: Kjører Vista Ultimate 32 nå, men bytter gjerne til hva som helst, bare det FUNGERER :thumbup:

Endret av Kokidoiten
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Måtte formatere c: og legge inn alt på nytt :(

Tok "bare" 6 timer altså JUHUUU :thumbdown:

Uansett...har installert MediaPortal nå, men er ikke flink til dette, for å si det sånn.

Hvilke codecs er det snakk om her(LINK?)?

1. Browse to DVD/DVD Codecs and specify your favored codecs.

2. Browse to Music/Folders and specify the location of your music collection.

Hvilken plug-in er det jeg skal bruke til displayet og fjernkontrollen Obergeru?

Ble litt overveldende for meg dette :blush:

Lenke til kommentar

Tusen takk mann :thumbup:

Har nå fått på plass musikk og filmer i MP...musikk funker som bare det.

Videos får jeg ikke til å spille av :(

Noen tips her?(Kun.AVi-filer)

Når det gjelder linkene du gav meg, må jeg sette meg ned og lese nøye, skjønner jeg :D

Endret av Kokidoiten
Lenke til kommentar

Jeg har Antec fusion max med imon display. Prøvde fjernkontrollen som fulgte med, men jeg likte ikke den. Bruker MS fjernkontroll og den ville ikke virke skikkelig med ir-mottakeren i kabinettet. Jeg klarte ikke å lukke mediaportal uten å bruke tastatur.

Jeg klarer ikke å skifte skrifttype eller få vekk am og pm på klokka.

MEN det fungerer ypperlig med en plugin til mediaportal(husker ikke hva den het). Nå kan jeg spille musikk uten å skru på tv. :new_woot:

Endret av Stian216
Lenke til kommentar

Spragleknas:

Kan du gi meg linker eller lignende til det du linker til?

Vet ikke hva VobSub + Haali+ SAF er for noe :blush:

Hvor/hvordan legger jeg det inn?

Stian216:

Hvilken driver bruker du til iMon?

Har du en link?

Skulle gjerne testet den på mitt display.

Displayet er av typen 16x2 linjer......

Lenke til kommentar
Spragleknas:

Kan du gi meg linker eller lignende til det du linker til?

Vet ikke hva VobSub + Haali+ SAF er for noe :blush:

Hvor/hvordan legger jeg det inn?

Stian216:

Hvilken driver bruker du til iMon?

Har du en link?

Skulle gjerne testet den på mitt display.

Displayet er av typen 16x2 linjer......

Ffdshow download

Haali media spiller download

Vobsub download

Dette er driveren jeg bruker til Fusion max. Vil tro den virker hos deg også. iMon programvaren suger, men installer bare driveren.

Link til SAF.

Når det gjelder displaylpugin til MP, så bruker du den Obergeru linket til. Det står en fin guide til hvordan man installerer den.

iMON display specific notes

1) DO NOT copy the SG_VFD.dll to the plugins\LCDDrivers directory. If you do,

the display driver WILL crash... The LCDDrivers directory should only contain LCDHype driver DLLs.

2) The driver will automatically find your installed VFD/iMON software and use the SG_VFD.dll from

that installation. If you select "Use V3 DLL" in advanced settings, the driver will not search for

your VFD/iMON software installation, and will use the SG_VFD.dll that is included in the MediaPortal

directory.

3) Correct settings for a VFD display is 16 columns and 2 rows.

4) Correct settings for an LCD display are:

Text Mode without Large Icons: 16 columns and 2 rows

Text Mode with Large Icons: 13 columns and 2 rows

Force Graphical Text mode: 96 colums and 16 rows

5) Shutdown message support is only functional for VFD displays (LCDs turn off or display the clock)

6) For AUTODETECT to function, you MUST install either Antec VFD or SoundGraph iMON Manager and it MUST be run, and have controlled the display, at least once.

7) If your LCD based device does not work with AUTODECTECT setting, Try using the LCD2 display type. Some newer LCD displays from SilverStone and Zalman use a new command set.

8) If you have a device that does not work with the AUTODETECT setting, but does work with the manual setting, please post the details of your device AND the firmware version reported by iMON Manager in the support thread.

9) If your device has a firmware version (as reported by the SoundGraph software) of 0x36XX or 0x38XX, and your display functions with the "Test Display" button in configuration but not when MediaPortal runs, you MUST enable the "Delay Driver Initialization" option in advanced settings.

10) If you have problems with the SoundGraph driver, READ and POST in the iMONLCDg SUPPORT THREAD thread

Hvis du har MS-fjernkontrollen anbefaler jeg deg å bruke den med ir-mottakeren som fulgte med. Den vil ikke sammarbeide med ir-mottakeren i kabinettet mitt. Fjernkontrollen til imon fungerer som mus og ikke piltaster, så jeg gadd ikke å gi den en sjanse :)

Edit: Leif var her

Endret av Stian216
Lenke til kommentar

Takk skal dere ha gutter :thumbup:

Nå til de viktigste spørsmålene:

1)

Når jeg har installert alle disse programmene...kreves det da at jeg går inn på hver og en av de og gjør masse justeringer?

2)

Når disse eventuelt er justert...kan jeg da sette meg tilbake i godstolen og bare nyte forestillingen, eller er det slik at jeg stadig må inn og justere et eller annet for å se en film/annet, avhengig av format på filen/dvd`en?

Jeg skal bruke MP til dette:

Spille av all musikken min(mp3)

Spille av rippede musikk-dvd`er fra samlingen min (Video-ts/audio-ts)

Spille av filer fra nettet (.avi)

Spille av vanlige dvd`er og BluRay-dvd`er.

Se tv fra Canal Digital på et senere tidspunkt(Parabol)når jeg har fått en større forståelse av MP.

Hvis noen kan sette opp en guide/link slik at jeg kan få dette i orden uten å slite meg helt ut, hadde jeg vært veldig takknemmelig.

Har den siste uka prøvd XBMC, VMC og den elendige iMedian, så er litt sliten av all den knotinga.

Håper på seriøse svar nå :thumbup:

Hilsen litt sliten media-center "tester" :wallbash:

Endret av Kokidoiten
Lenke til kommentar

Finner ikke ut av dette jeg :hmm:

Kan noen hjelpe meg med hvilke codec`s jeg skal sette på inni MP?

Har gjort som Spragleknas skreiv i innlegget sitt, men får hverken lyd/bilde på filmer eller lyd på musikk :no:

Browse to Movies/Movie Player and specify your preferred codecs.

If you are unsure of what codecs are, select MPV for video and MPA for audio.

Browse to DVD/DVD Codecs and specify your favored codecs.

EDIT:

Nå har jeg fått lyd på musikk :thumbup: og lyd/bilde på noen dokumentarer jeg lastet ned fra nettet.

De er i .avi og wmp format, men filmene mine i .avi-format får jeg ikke spilt av :ermm: og ikke rippede dvd-plater heller :thumbdown:

Nå ligger disse på en annen harddisk, men det gjør jo også dokumentarene(samme disk)

Hva er galt? :omg:

EDIT 2:

Installerte ffdshow og nå fungerer det, men det er jo ikke i henhold til "oppskriften" da.

Er det bra eller dårlig? :hmm:

Endret av Kokidoiten
Lenke til kommentar

Det er jo kjempe bra. hvis du tenker på SAF, så gjør det ikke noe om det ikke er helt etter oppskriften. du trenger bare ffdshow, haali til .mkv og cyberlink powerdvd trial til h.264 codec. da har du til det meste.

Nettet forsvant går og opera mini har veldig begrenset klippe og lime funksjon. er nok oppe og går i morgen :)

Lenke til kommentar

:thumbup:

Dette programmet:cyberlink powerdvd

Virker det som en "plug-in" i MP, eller må jeg starte det for seg selv når jeg skal se på BluRay?....altså: kommer den opp som et valg i dvd-instillinger?

Jeg får fremdeles ikke spilt av rippede plater(VTS)

(Edit: Hadde bare lagt de i feil mappe :blush: Fungerer som en drøm :thumbup:)

Har også lagt inn siste iMon-driver...så volum og mus fungerer fra fjernkontroll...fikk ikke testet noe mer i natt med den.

MEN, har mer lyst å installere de driverne som Obergeru linket til, men hvordan/hvor installeres disse?

Er jo zip-filer, så skal de "extracte" til en spesiell plass, eller bare installeres som et vanlig program?

(PS: Håper det ordner seg med nettet Stian216 :thumbup:)

Ang. MediaPortal:

Jeg er overrasket over bildekvaliteten i forhold til de andre media-centrene jeg har testet.

Er jo en vanvittig forskjell, ihvertfall på min 50" skjerm(720p/1080i)

Blir jo nærmest 3D på MKV-filer...gleder meg til å teste BR :dribble:

Endret av Kokidoiten
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...