Stany Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Hei, Jeg har akk skiftet ram brikker fra to 512mb til to 1024mb brikker, men det vises ikke på ytelsesinformasjonen, selv om jeg har oppdatert osv.. Noen som vet hva dette kan komme av? Er den ene brikken ikke skikkelig festet? Er ikke ekspert på data, så kanskje jeg stiller dumme spørsmål. Laptoppen er en HP DV6217ea Jeg er ikke forundret over at det evt er noen feil, da denne pc igrunn er en stor feil i seg selv.. Setter pris på svar Lenke til kommentar
War Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Hva står det i "Egenskaper på Min Datamaskin"? Lenke til kommentar
Stany Skrevet 12. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2009 Hva står det i "Egenskaper på Min Datamaskin"? Det står 1gb, selv om jeg oppdaterte på "opplevelsesindeksen" Lenke til kommentar
War Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Har den eget skjermkort eller låner den plass på internminnet? Du kan ha 2gb ram max inkl skjermkortminnet. Lenke til kommentar
Stany Skrevet 13. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2009 Har den eget skjermkort eller låner den plass på internminnet?Du kan ha 2gb ram max inkl skjermkortminnet. Takk for svar Jeg vet igrunn ikke. Hvordan sjekker jeg det evt? Jeg vet at det er nvidia skjermkort.. Lenke til kommentar
Stany Skrevet 15. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2009 Har den eget skjermkort eller låner den plass på internminnet?Du kan ha 2gb ram max inkl skjermkortminnet. Takk for svar Jeg vet igrunn ikke. Hvordan sjekker jeg det evt? Jeg vet at det er nvidia skjermkort.. Jeg fant noe informasjon som kanskje kan gi deg noen flere ledetråder.. Installert minne; 1024mb system minne; 1021mb grafikk minne; 378mb Maks kapasitet; 2gb Minne spor; 2 minnekonfigurasjon modul; 2 størrelse; 1024mb formfaktor; DIMM type; Other Det var dette som stod på systeminformasjon iaf...Skjønner ikke hva som er galt..Har prøvd å satt de inn på nytt 3 ganger, men uten noen endring. Var og hørte med forhandler (Mamoz) og han garanterte for at minnebrikkene var riktige, men hadde ikke noe svar annet en at jeg kunne levere inn bærbaren til de... Noen som har noe vettug mening angående dette? eller skal jeg levere den inn og betale mer? Lenke til kommentar
War Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 Prøv å sett inn 1gb + 512 dvs 2 brikker. Her ser det ut som 2gb er maks og skjermen har 378 av dem og dermed er det ikke plass til den siste brikken din. (det stemmer kun dersom skjemkortet har sin egen ram, ellers skulle du kunne hatt 2GB som den ville låne 378ram ifra) Lenke til kommentar
Stany Skrevet 15. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2009 Takker for svar! Ja det stemmer nok..Skal teste det ut og gi svar om det funker. Syntes det var rart de sa det ikke var noe problem på mamoz. Lenke til kommentar
axezzo Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 Takker for svar!Ja det stemmer nok..Skal teste det ut og gi svar om det funker. Syntes det var rart de sa det ikke var noe problem på mamoz. det kan være at den eine bussen er ødlagt vis du tar ut en og ser hva det står da også tar ut den og setter den andre i den andre og se hva som står da viss du skjønner hva jeg mener så får du vite om begge bussene funker som de skal Lenke til kommentar
Stany Skrevet 16. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2009 Prøv å sett inn 1gb + 512 dvs 2 brikker. Her ser det ut som 2gb er maks og skjermen har 378 av dem og dermed er det ikke plass til den siste brikken din. (det stemmer kun dersom skjemkortet har sin egen ram, ellers skulle du kunne hatt 2GB som den ville låne 378ram ifra) Testet dette nå, men det ble ikke noen endring på systeminformasjonen... Lenke til kommentar
War Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 (endret) Hva leser du av? Prøvd cpu-z everest ultimate osv eller egenskaper på min datamaskin og bios? Setter du en brikke i om gangen og bytter til det andre sporet og det står 1024 ram begge gangene. Og du putter inn en 1024 + 1 512 brikke og sier ingen endring? Så 1024 / 1024+512 / 1024 +1024 gir samme resultat? Endret 16. januar 2009 av War Lenke til kommentar
Stany Skrevet 16. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2009 Hva leser du av?Prøvd cpu-z everest ultimate osv eller egenskaper på min datamaskin og bios? Setter du en brikke i om gangen og bytter til det andre sporet og det står 1024 ram begge gangene. Og du putter inn en 1024 + 1 512 brikke og sier ingen endring? Så 1024 / 1024+512 / 1024 +1024 gir samme resultat? Saken er løst! Det som visste seg og være årsaken var at på den ene "bussen" var "klipen/holderen" skeiv..Mest sannsynlig meg selv som har forårsaket...Etter litt bøying med tang har jeg faktisk 2gb ram Beklager for sløvheten min og takk for alle gode svar! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå