StiSor Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Synes absolutt Dere burde fått med viftestøy på "minus". Har selv en bærbar HP med elendig viftestyring (av/på med viftene hele tiden), og inntil jeg klarte overstyre viftene selv (konstant lavt turtall istedetfor av/på) klarte jeg nesten ikke bruke maskinen.. Lenke til kommentar
TSP Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Jeg valgte å flytte over 4 poster til en mer relevant tråd rundt kundeservicen til Zepto. Det er foretrukket at videre diskusjon rundt Zepto sin kundeservice blir tatt der. Innlegg kun relatert til Zepto sin kundeservice vil bli flyttet over. Klikk her for å gå til tråden; "Zepto.no - Problemer med å få tak i dem" Reaksjoner på moderering taes på PM, ikke i tråden. Lenke til kommentar
Inception_ Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 450mbit på n-standarden var kanskje litt drøyt, tho. Er det ikke 250mbit som er teoretisk maks? Pleier å ligge på 130mbit når min laptop er rett ved siden av aksesspunktet iallefall ^^ Intel 5300-kort takler opp til 450 Mbps (på 5 GHz båndet), Intel 5100 takler opp til 300 MBps (også det på 5 GHz båndet). 5300, 5100 og den eldre 4965 takler maks 130 Mbps på 2,4 GHz båndet der de aller fleste trådløse routerene befinner seg. Så for å få 300 eller 450 Mbps med Intel trådløse kortt er man nødt til å ha en 11n-router som takler 5 GHz båndet. Så da er det forskjellige typer, selv på samme standard da? Unødnvendig.. Jeg har tidlig Santa-Rosa chipset på min laptop, sa da har jeg vel den kjipeste. Har en D-link DiR-655 router, aner ikke hva den tar. Lenke til kommentar
knut Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Så da er det forskjellige typer, selv på samme standard da? Unødnvendig.. Jeg har tidlig Santa-Rosa chipset på min laptop, sa da har jeg vel den kjipeste. Har en D-link DiR-655 router, aner ikke hva den tar. Det er en standard, men det er forskjellige varianter ut i fra kostnad. Noen vil ikke bruke en tusenlapp på en router, eller flere hundre på det trådløse kortet. Problemet er som du også sier at det kan bli veldig uoversiktlig. Intel har valgt å begrense ytelsen på 2,4 GHz på grunn av faren for overbelastet frekvensbånd. Derfor har de begrenset ytelsen til 130 Mbps i stedet for 300 Mbps på 2,4 GHz. Det vil si at de bruker en kanal som er 20 MHz bred i stedet for 40 som er behovet for å nå 300 Mbps. Siden man har 60 MHz å ta av i 2,4 GHz båndet kan dette være svært fornuftig, spesielt i tettbygde strøk der man gjerne har tilgang til mange trådløse nett. På 5 GHz har man tilgang på langt flere kanaler og der har Intel sluppet seg løs og kan tilby 450 Mbps med det nyeste 5300-kortet. Foreløpig er det ikke så mange routere som støtter dette. Din DIR-655 fungerer bare på 2,4 GHz båndet og da vil du maksimalt kunne oppnå 130 Mbps i teoretisk ytelse med Intel-kort. DIR-825 og DIR-855 støtter både 2,4 og 5 GHz. Lenke til kommentar
unik42 Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Ser kabinettet er helt likt det på IFL90+. Lenke til kommentar
Inception_ Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Et smart svar.. Vet alt jeg ikke vet, du. Men da lærte jeg noe i dag også, da! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå