tormoddf Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Zeptos nye 15-tommers multimediebærbare har god ytelse og stilig design, men koster hakket for mye. Les mer Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Tar man bort blu-ray spilleren og setter inn en vanlig brenner så er kanskje prisen mer human? Hvordan er det å bruke maskinen som blu-ray spiller? Siden maskinen er reklamert for som en multimediemaskin, hadde det vært artig å sett test av dette. Veit ikke om det er mulig å få HD lyden ut gjennom hdmi porten på denne maskinen. Siden skjermen ikke har HD oppløsning, er det ikke helt store poenget med blu-ray annet enn å koble til feks en lcd skjerm, men uten hd lyd er en bare halvveis. Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Overflatene føles nesten litt gummiaktig, og det gir et litt annerledes, eksklusivt preg. Gummi som i seigt eller gummi som i mykt? Lenke til kommentar
genser Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Lekker design og utforming? Denne her lider jo strengt talt av mangel på design, for å si det slik. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Gummiaktig overflate og svarte rette linjer, har zepto vært og spionert litt på thinkpad her tro? Vel jeg klager ikke, genialt bra design Lenke til kommentar
DarkSlayer Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Hvordan er supporten til zepto? Altså da tenker jeg på om en totalt noob har lyst på en zepto. Normalt anbefaler jeg dem rett til dell/hp og prakker på dem max supportavtale. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Er det noe galt med maskinen har jeg tidligere erfaring med at de kan være veldig veldig kranglete. Men det er mange år siden jeg sist hørte noe om det. Lenke til kommentar
Inception_ Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 450mbit på n-standarden var kanskje litt drøyt, tho. Er det ikke 250mbit som er teoretisk maks? Pleier å ligge på 130mbit når min laptop er rett ved siden av aksesspunktet iallefall ^^ Lenke til kommentar
knut Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 450mbit på n-standarden var kanskje litt drøyt, tho. Er det ikke 250mbit som er teoretisk maks? Pleier å ligge på 130mbit når min laptop er rett ved siden av aksesspunktet iallefall ^^ Intel 5300-kort takler opp til 450 Mbps (på 5 GHz båndet), Intel 5100 takler opp til 300 MBps (også det på 5 GHz båndet). 5300, 5100 og den eldre 4965 takler maks 130 Mbps på 2,4 GHz båndet der de aller fleste trådløse routerene befinner seg. Så for å få 300 eller 450 Mbps med Intel trådløse kortt er man nødt til å ha en 11n-router som takler 5 GHz båndet. Lenke til kommentar
Ty4on Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Pen? PEN!? Hvordan kan man kalle den PCen noe annet enn "meh"? Lenke til kommentar
tormoddf Skrevet 12. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2009 Pen? PEN!? Hvordan kan man kalle den PCen noe annet enn "meh"? Man må kanskje se den "i levende live" for å sette pris på overflater og finish. Jeg mener oppriktig at det er en av de stiligste maskinene jeg har sett på lenge, men så har jeg alltid likt en litt minimalistisk stil. Smak og behag. Lenke til kommentar
orjanw Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Styggeste pcen jeg har sett! Lenke til kommentar
grusisalaten Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Har selv en Zepto Nexus A15 og den har akkurat samme design. Nox og Nexus har samme skall med litt forskjellig innhold, og designet er absolutt ikke dårlig slik som mange påpeker. Portene er perfekt plassert (ingenting bak laptopen som gjør at ting kiler seg fast) og touchpaden er lett å bruke pga gummi-finishen. Nox/Nexus med 9600M-GT drar GTA IV, og det sier jo litt om kraften til laptopene. For kobling til ekstern skjerm brukes det hdmi, noe man sjeldent ser på laptoper. Anbefaler på det sterkeste å putte SSD disk inni disse også, så får du en stille og rask pc ^^. Supporten og leveringstidene til Zepto er noe dritt. Det tok 2 måneder fra jeg bestillte til jeg fikk pakken på døra, og jeg fikk sjeldent svar på epostene jeg sendte til dem. En kompis av meg måtte bruke tilsvarende lang tid på reparasjon. Men hvis du har tålmodighet så kan jeg anbefale Zepto om du er ute etter kraftige laptoper. Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Å ta stilling til design i en test - eller i hvertfall å bruke det som pluss eller minus - er litt sketchy siden smak er så individuelt. Kanskje en bedre idé å holde seg til å se på funksjonaliteten i designet, og la estetikken bli opp til den enkelte? Men for all del, jeg liker også designet. Ikke like bra som Thinkpad fordet Kunne ellers vært greit å høre litt flere erfaringer om supporten til Zepto ja. Lenke til kommentar
ZionX Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Var på nære nippen å bestille en sånn i sommer men gikk for en Multicom pc Grunnen Support og leveranse tid etc Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 (endret) Den gummiaktige overflaten er noe Thinkpads begynte med for rundt 7+ år siden på flere modeller. Ellers tror jeg dette hardwareoppsettet vil være bedre egnet for 17" laptops. Ser ikke for meg 15"ere som typiske gamer-laptops lenger. Endret 13. januar 2009 av Theo343 Lenke til kommentar
PacAnimal Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Viftestøyen bør definitivt føres som et minus, synes jeg. Forøvrig bra at noen enda lager helt svarte maskiner med rette kanter. Hater alle de flerfargete fancy møkkamaskinene. Lenke til kommentar
fEliXs Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Offtopic, men min Commodore 64 var en Multimediamaskin, når skal brødhuene slutte å bruke denne unødvendige termen? Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 acer 5930g scorer jo 5600 i 3dmark06... od den har 400MHz og 1GB mindre å gå på... Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Den gummiaktige overflaten er noe Thinkpads begynte med for rundt 7+ år siden på flere modeller. Ellers tror jeg dette hardwareoppsettet vil være bedre egnet for 17" laptops. Ser ikke for meg 15"ere som typiske gamer-laptops lenger. 7+? The force is weak young paddawan Har en thinkpad her med gummiaktig overflate fra 1998, og det var ikke den første... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå