Deneb Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Hei! Jeg lurer på om dere har tips til filmer som tar for seg perioden rundt de russiske revolusjonene, lik "Doctor Zhivago", men de trenger ikke å være fra samme tidsperiode. Takk. Lenke til kommentar
magnusbe Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Panserkryssaren Potemkin, om revolusjonen i 1905. Reds, om John Reed og oktoberrevolusjonen. Lenke til kommentar
Deneb Skrevet 12. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2009 Takk for svar! Hehe, CypheroN, morsom du Siden du har bilde av Lenin kan det vel tenkes du har over middels interresse for Magnusbe: 1917* Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Hehe. Joda ... Men Anastasia er ikke crap den altså. Du kan godt se den om du er interessert om temaet. Fler: October (1927) Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 (endret) Eniiig! memories? Endret 12. januar 2009 av CypheroN Lenke til kommentar
magnusbe Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 (endret) Magnusbe: 1917* Nei, 1905 Endret 12. januar 2009 av magnusbe Lenke til kommentar
firsom Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 (endret) Sergei Eisensteins iconic 1925 film, "Battleship Potemkin". Så vidt jeg kan se handler den om revolusjonen, her er link, men med Arcade Fire's Intervention på topp; EDIT: Og der så jeg at magnusbe hadde funnet fram til den samme før meg Endret 12. januar 2009 av firsom Lenke til kommentar
modin Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Sergei Eisensteins iconic 1925 film, "Battleship Potemkin". Så vidt jeg kan se handler den om revolusjonen, her er link, men med Arcade Fire's Intervention på topp; EDIT: Og der så jeg at magnusbe hadde funnet fram til den samme før meg Vel nå er vel egentlig Sergei Eisensteins October mer direkte om revolusjonen, Battleship Potemkin handler om et mytteri på et slagskip som sprer seg videre til et politisk opprør i en havneby. Forøvrig representerer Eisenstein den filmhistorisk viktige stilarten sovietisk montasje, som må sies å være opphavet til mye av de moderne klippeteknikken i dagens film. Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 (endret) Sergei Eisensteins iconic 1925 film, "Battleship Potemkin". Så vidt jeg kan se handler den om revolusjonen, her er link, men med Arcade Fire's Intervention på topp; EDIT: Og der så jeg at magnusbe hadde funnet fram til den samme før meg Vel nå er vel egentlig Sergei Eisensteins October mer direkte om revolusjonen, Battleship Potemkin handler om et mytteri på et slagskip som sprer seg videre til et politisk opprør i en havneby. Forøvrig representerer Eisenstein den filmhistorisk viktige stilarten sovietisk montasje, som må sies å være opphavet til mye av de moderne klippeteknikken i dagens film. Det var ikke bare en revolusjon i Russland. Den ene kom i 1905, den andre som du også vet kom i 1917. Battleship Potemkin omhandler en del av den første revolusjonen. Endret 13. januar 2009 av tjalla Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Already mentioned by me Lenke til kommentar
Montag Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Already mentioned by me Hehe, men denne har du vel ikke nevnt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå