Gå til innhold

Nettverkslagring med Blu-ray

Anbefalte innlegg

Tviler på at det kommer til å ta over med det første. Det kommer sikkert til å bli et bra alternativ, for en del. Men jeg har tilgode å se noen tjenester, på nett eller via TV-kabelen, som kan tilby samme kvalitet som Blu-Ray når det kommer til lyd, bilde og ekstramateriale. Det siste er som regel fraværende.

For å oppnå samme kvalitet som Blu-Ray må man jo ha en internettoppkobling av en annen klasse enn det de fleste har hjemme. Kan ikke se at linjer med reelle hastigheter på over 50 Mbit/s vil være tilgjengelige for majoriteten, selv om 2-3 år.

Man trenger ikke 50 Mbit/s for å få filmen raskere tilgjengelig enn om man kjøpte den på CDON.com . Dagens linjer på ~1-10 Mbit/s holder fint selv til 1080p materiale, men man må selvsagt vente litt før man kan begynne avspillingen. Akkurat som man må når man bestiller roterende filmplater på nettet. Av de som har popcornet klart før de klarer å bestemme seg for film så er det gode muligheter for de også, men da må de nøye seg med lavere kvalitet. F.eks DVD-kvalitet. Noe som forsåvidt ikke er så grusomt ille som enkelte fantaster skal ha det til. Med andre ord er dagens linjer kraftige nok til at nettfilm får en fin start. Som om det ikke har startet allerede både med lovlige og ulovlige nedlastingstjenester. Rekk opp en hånd alle som ikke har lastet ned en film fra nettet og sett den. ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Med fire diskplasser og 1 TB per disk er det mulig å lagre 4 TB data i enheten totalt.
Er det så elendige oppgraderingsmuligheter at den ikke en gang støtter dagens største harddisker (1,5TB) ?
Tipper det er sånn at når denne nyheten kom (i slutten av august 2008), så var ikke 1.5 TB tilgjengelig? Ihvertfall ikke så lett? Husker ikke helt når 1.5 TB diskene kom. Men, uansett, er det nok ikke testet, og derfor er det heller ikke oppgitt.

Det er fullt mulig å ha støtte for framtidige disker på 2, 3 eller 50 TB for den del, uten å ha testet det på forhånd.

Jepp det er fullt mulig, og aller mest sannsynlig vil det fungere også. Problemet er at produsenten ikke har testet det, og da kan de ikke garantere det. F.eks. et gammelt kamera som støtter "bare" opptil 512MB takler fint 2GB.
Lenke til kommentar
Det er fullt mulig å ha støtte for framtidige disker på 2, 3 eller 50 TB for den del, uten å ha testet det på forhånd.

Fullt klar over det, men policyn til alle bedrifter jeg har vært borti er at de ikke skriver at den støtter større ting om de faktisk ikke har testet at det funker.

Som sagt, nyheten fra LG er fra 25. aug (pressemeldingen) ang denne, hvorfor den dukker opp på HW nå vet jeg ikke. Men er vel kanskje noe nytt som er kommet frem. Og da hadde de trolig ikke 1.5 TB disker å teste.

Skal se om jeg får fikset meg et slikt NAS litt billig snart, så skal jeg se om jeg kan teste med 1.5 TB disker.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Rekk opp en hånd alle som ikke har lastet ned en film fra nettet og sett den. ;)

Her er en :thumbup:

Vet jeg er av en utdøende rase, lagrer heller ingenting av sikkerhetskopier på noe som er nettbasert, bilder deler jeg med slekt å venner osv så den dagen noe skjer f.eks brann, vannskader osv så har jeg mange kopier rundtomkring vøtt. :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...