crypt0r Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Heisann! Tenkte jeg skulle kjøpe en netbook (eller baby-pc som hun kaller det ) til kjæresten min til bursdagen hennes. Jeg har ikke særlig peiling på denne type dataer, og trenger derfor litt hjelp til å velge ut den som passer best. Eneste vilkåret er egentlig at den skal være svart eller hvit. Orker ikke legge ut så veldig mye, tenkte rundt 2-3,5k. Noen forslag? På forhånd takk Lenke til kommentar
Movieheart Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Hvis det ikke haster så alt for mye så skal jeg selge min bærbar pc om ikke så altfor lenge. Det er snakk om en HP Pavilion dv6184 så det er ikke den nyeste på markedet, men den funker godt til internett surfing og andre småting. Jeg har også oppgradert minnet på den til 2 giga i fra 1 som var det opprinnelige. Spørs egentlig litt hva hun skal bruke den til, men jeg er ganske så sikker den takler det aller meste med mindre hun skal kjøre de tungeste programmene på jorden. Jeg har ikke tenkt å selge den før i slutten av måneden, men kan fort endre seg. Er mest avhengig av hvordan økonomien utarter seg da jeg skal kjøpe en Macbook Pro etter jeg har solgt denne. Lenke til kommentar
blinc Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Netbook aka baby-pc vil si en pc med fortrinnsvis 9 eller 10 tommers skjerm. Disse veier rundt 1-1,4kg. De beste alternativene etter min mening er 10-tommerne fordi disse har tilnærmet normalt tastatur (95%). Her har du MSI Wind U100 (kommer flere msi´er snart) og Asus eee 1000h som kanskje de mest aktuelle. LG har også en, men den er nesten identisk med Wind´en. Sjekk prisguiden. Lenke til kommentar
Movieheart Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Beklager så mye. Trodde den var en feilstavelse av Notebook. Lenke til kommentar
crypt0r Skrevet 12. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2009 Netbook aka baby-pc vil si en pc med fortrinnsvis 9 eller 10 tommers skjerm. Disse veier rundt 1-1,4kg. De beste alternativene etter min mening er 10-tommerne fordi disse har tilnærmet normalt tastatur (95%). Her har du MSI Wind U100 (kommer flere msi´er snart) og Asus eee 1000h som kanskje de mest aktuelle. LG har også en, men den er nesten identisk med Wind´en. Sjekk prisguiden. Takker så mye! Høres fornuftig ut med et noenlunde normalt tastatur, så tror jeg går for 10". Glemte også å si det men jeg må også ha med XP, tror min bedre halvdel sliter nok fra før om hun ikke skal begi seg ut på linux også Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå