Mannen med ljåen Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Hallo! Jeg liker ikke å spisse blyanter, og bruker derfor sånne blyanter der man stapper inn bly og klikker til det kommer ut. Problemet er at ca. 1% av blyet brukes til skriving, for det knekker hele tiden. Finnes det noen ekstra gode blyanter som ikke knekker blyet? En annen type bly? Gjør jeg noe feil? Lenke til kommentar
Brian Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Du skal ikke bryte med penna. Ha så lite bly ute som mulig, jo større andel bly du trykker ut, jo større sjangse er det for at det knekker. Så lenge du ikke skriver stygghardt skal det ikke knekke hele tiden, men av og til må du regne med. Du kan jo prøve 0,7 bly, men tipper det ikke vil være noe voldsom forskjell. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 12. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2009 Du skal ikke bryte med penna. Hæ..? Lenke til kommentar
Brian Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Ikke vær så hardhendt, hvis du er det når du skriver. Lenke til kommentar
ukjentbrukergitt Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 du er for hard, case closed. det er snakk om bly på 0,7mm, eller 0,5mm, hva i alle dager forventer du? Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 12. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2009 (endret) Da skal jeg være mindre hardhendt. Men det er ikke spissen som brekker av. Problemet her er at når den først knekker, så knekker den innvendig. Dermed så får jeg en 2 cm lang bit som kan kastes. Endret 12. januar 2009 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
Nidaroo Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Du kan jo også kjøpe en penn som tar større bly. De knekker ikke så fort. Lenke til kommentar
ukjentbrukergitt Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Du kan jo også kjøpe en penn som tar større bly. De knekker ikke så fort. husker jeg hadde en sånn penn som tok like store bly som vanlig blyant, den var digg. Lenke til kommentar
Totenkopf Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Bruker 0.3mm bly, har null problemer med at det brekker. Du er nok bare litt for hardhendt. Man kan få kjøpt trykkblyanter som bruker 1-2mm bly, men det spørs om disse er spesielt enkle å finne i vanlige bokhandler. Du kan jo alltids ta en kikk på nettet. Lenke til kommentar
Litejk Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Unnskyld meg. Men det skremmer meg at folk faktisk er så domme at de me lage en tråd om dette problemet her! Det er bare til å tenke 100% logisk... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå