Relapse666 Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Hei! Jeg har en Speedtouch 546i v6 som brukes med linje fra Ventelo. Linja funker skikkelig dårlig så jeg tenkte jeg skulle gå inn på routeren og sjekke om det kan være noe der. Vel, lettere sagt enn gjort. Ikke fulgte det med noen manuel eller noe og Ventelo nekter å svare på spørsmål som har med hardware å gjøre. Det er jo ikke deres problem... Men, har hatt den routeren før (annen ISP) og har søkt masse i Google, og har etterhvert prøvd følgende IP-addresser: - 10.0.0.1 - 192.168.1.254 - 10.0.0.138 Ingen av disse funker. Får bare "Internet Explorer cannot display this page". Er det sånn at jeg må sette IP'en til PC'en min til en verdi innenfor samme range som routeren? Husker jeg måtte gjøre det med routeren fra GET. Eventuelt, noen som har noen andre IP-adresse-alternativer jeg kan prøve? Takk takk! Lenke til kommentar
Knuty Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Dette har ikke jeg særlig peiling på, men på min router (Skyr@acer etellerannet) fungerer det med 192.168.1.1 Lenke til kommentar
Relapse666 Skrevet 12. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2009 Dette har ikke jeg særlig peiling på, men på min router (Skyr@acer etellerannet) fungerer det med 192.168.1.1 Skal prøve i kveld, dog har mine tvil. Du har ikke samme router som meg. Lenke til kommentar
Zero_Zun Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 Jeg har nylig fått nytt modem fra Ventelo. Jeg fikk et Thomson Speedtouch 546i da det forrige modemet, et Inteno X5821-B, tok kvelden og har fått samme problem som deg. Linja fungerer utrolig dårlig i forhold til hva den gjorde med det forrige modemet. Hvis jeg ikke tar helt feil bruker ventelo en egen firmware i disse modemene, slik som de gjør på Inteno X5821-B, som gjør at de står i bridgemodus og igjen ikke gir deg tilgang til modemet hverken via web-interface eller TelNet. Correct me if I'm wrong.. Lenke til kommentar
StD Skrevet 14. mars 2009 Del Skrevet 14. mars 2009 Jeg har nettopp vært på posten og hentet et Speedtouch 546i, etter at to Inteno-modem har takket for seg på et halvt år. Kan noen bekrefte om dette står i bridgemodus rett fra esken? Er kort vei til å bytte leverandør nå føler jeg, hvis det modemet de sender meg som skal være bedre og ikke fungerer skikkelig det heller.. Lenke til kommentar
Teodor1979 Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 (endret) Fikk også nettopp 546i etter det forrige ADSL2+ modemet ble erklært dødt. Kommer heller ikke inn på det og får sjekket innstillinger. Når dere skriver "bridged mode" betyr det da at det kun fungerer som vanlig modem og ikke deler ut lokale ip-adresser? Det ser nemlig ikke ut som det er DHCP aktivert i mitt. I tillegg ligger speeden min laaangt under det jeg hadde før! Begynner å gå mektig lei Ventelo etter hvert nå. Har vært greie folk på kundeservice altså, men når ting ikke fungerer skikkelig blir jeg møkklei uansett. Endret 15. mars 2009 av TXD1979 Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Av egne erfaringer er alle modemer Ventelo sender ut, satt i brigdemodus som standard. De har også blokkert tilgang for å endre innstillinger selv. Det som går an er å resette modemet, holde inne resetknappen i ca 30 sek. Men siden modemene er Ventelos eiendom ville jeg ikke anbefalt det. Når dere skriver "bridged mode" betyr det da at det kun fungerer som vanlig modem og ikke deler ut lokale ip-adresser? Det stemmer. Du får public ip til router/PC. Lenke til kommentar
Teodor1979 Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Av egne erfaringer er alle modemer Ventelo sender ut, satt i brigdemodus som standard. De har også blokkert tilgang for å endre innstillinger selv. Det som går an er å resette modemet, holde inne resetknappen i ca 30 sek. Men siden modemene er Ventelos eiendom ville jeg ikke anbefalt det. Når dere skriver "bridged mode" betyr det da at det kun fungerer som vanlig modem og ikke deler ut lokale ip-adresser? Det stemmer. Du får public ip til router/PC. Takk for svar Lenke til kommentar
znote Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Hei Her kan dere lese litt om min erfaring med dette problemet: min blogg. Jeg tjente veldig mye hastighet på og velge ett dyrere modem som jeg har kjøpt selv. Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Hei Her kan dere lese litt om min erfaring med dette problemet: min blogg. Jeg tjente veldig mye hastighet på og velge ett dyrere modem som jeg har kjøpt selv. Må si jeg er veldig overrasket hvor store forskjeller det er på modemene! Netgear samarbeider vel litt bedre med Ventelos utstyr. Har testa ett D-Link modem og ett SpeedTouch-modem på min linje, men får akkurat den samme hastigheten på begge modemene. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 (endret) Man vil oppleve litt forskjellig hastighet avhengig av modem og firmware. Jeg har selv testet mot NGT med et routermodem fra Billion og det var ofte 100kbs å hente i upload bare ved å bytte til den "beste" firmwaren som var tilgjengelig. I tillegg kan det lønne seg å synce opp modemet når det går lite trafikk på telenettet (dvs ikke på kveldstid). Det fører til at man får lavere støy og dermed høyere hastighet i det man kobler seg på. Teoretisk er det best å koble seg opp tidlig på morgenen fordi da er det lavest resistans pga kulde og lite trafikk Endret 26. mars 2009 av la7dfa.com Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå