Gå til innhold

Pc til en lillebror som skal bruke den til litt spilling.

Anbefalte innlegg

Hei tenkte meg å kjøpe min lillebror en pc så han slipper og komme til meg hver gang han skal spille eller sjekke noe på internett.

Har hatt pcen min en stund og jeg har byttet en del deler. Som mus,tastatur, skjermkort.

Så de tingene slipper jeg og kjøpe. Skal snart kjøpe en ny skjerm og da kan den gamle bli hans også.

Pcen hans må ikke koste så sykt mye. Maks 4500kr. Man for en grei pc til den prisen gjør man ikke.

Har et MSI Geforce 4 440mx 64mb ddr. Det burde vel holde til cs? Og cs zro eller hva det heter. Eller må jeg virkelig kjøpe enda et nytt et?

Så kunne dere hjelpe meg? Har en AMD athlon xp 1900+ prosessor stående i min maskin og har nesten litt lyst på en ny selv. Da kunne jeg eventuelt byttet prosessor hvis vi velger en amd. Hovedkortet kan du se i signaturen.

PLz hjelp meg til å få bestilt en pc til min bror. :lol:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er litt usikker. Men tror ikke hovedkortet ditt støtter mer enn XP2700+, hjemmesiden til asus finner ikke siden der spesifikasjonen står. Du kan jo kjøpe dette til han da... bare et forslag.. ( tror skjermkortet funker bra nok til det...for nå)

Asus A7V8X/LAN/GD Hovedkort Socket A DDR

- VIAKT400, ATA/133, ATX, USB2.0, 8X AGP

Seagate Barracuda 7200.7 80GB IDE

- ATA/100 harddisk 2MB cache 7200RPM

GlacialTech CPU-Vifte Socket A/370/FCPGA

- Igloo Silent Breeze 462 XP2700+ (19dBA)

Chieftec Dragon Midi Tower

- Kabinett m/300W DG-01W P4 / AMD

Asus CD-brenner IDE 48x/24x/52x

- CRW-4824A, Intern Retail (FlextraLink)

KA Strømkabel m/EDB kontakt 2M

- Kabel m.m. :yes:

TwinMOS PC2700 DDR-DIMM 512MB CL2.5

- 32M*8/16chip, 184-P (for DDR-PC333MHz) '

=3664.-

Vet ikke om jeg husket alt. Da kjøper du ny CPU og skjerm da.

Lenke til kommentar

Wow, det er ikke ille. CPU følger med cheftec kabinettet. Hvor er prisene og hvilken butikk er det du har her?

Tusen takk. Dette virker knall bra. Nei jeg mente at vi kjøper inn en Prosessor til han også bare bytter jeg den med han sin. Skjønner så den må være med på lista.

Lenke til kommentar

Ok, ja jeg er vel snill mot han. Men han sa at i dag kunne han betale litt selv og. Så.. Men men.. Har en CPU vifte og her men vet ikke om den holder den forige cpuen røk fordi jeg hadde den vifta på. Men man kan jo spandere på seg en fin cpu vifte til 300kr. Altså kabinett vifter? Trenger jeg det syntes dere? Da er alle enige med det jeg skal kjøpe eller?

Lenke til kommentar
ville spandert på han er radeon 9100. billig og bra. veldig godt i open gl spill.

og allikevel direct x 8.2 kompatibelt.

og så vil jeg si at du er jaggu kul som kjøper broren din pc.

skulle ønske jeg hadde noen som gjorde det for meg da jeg var liten.

Nei ikke hør på han og kjøp et radeon 9100. Det kortet er bare så vidt bedre i 3dmark 2001se enn din mx440 som holder mer enn nok til broren din du er så snill med :)

Lenke til kommentar

jada, jeg har alltid ønsket meg en storebror men det kommer jeg aldri til å få så. Så hvorfor ikke tenke som så at når man er liten og virkelig vil ha en storebror så hvorfor ikke være litt snill med han og, en gang i blant.... ;)

Men det er hyggelig å høre at det er en kul ting og gjøre. Jeg ville ialfall satt pris på det!

Lenke til kommentar

Sorry jeg har to småbrødre. Kunne ikke tenke meg en liten rakkar til som ber meg om alt og må gjøre alt for dem..... :p KJøpte en må3 spiller for ikke så lenge, en archos 20gb... Men den har forsvunnet og i dag kom lillebroren min og lurte på om jeg viste hvordan rec funksjonen fungerte på den..... :lol::lol: Så det tyder vel på at mp3 spilleren min han byttet eier!

Jaja....

Lenke til kommentar
Wow, det er ikke ille. CPU følger med cheftec kabinettet. Hvor er prisene og hvilken butikk er det du har her?

Tusen takk. Dette virker knall bra. Nei jeg mente at vi kjøper inn en Prosessor til han også bare bytter jeg den med han sin. Skjønner så den må være med på lista.

CPU følger med kabinettet? Er det jeg som er vanskelig nå - eller mener du PSU? (Power SUpply?)

:)

Lenke til kommentar

CPU følger med kabinettet? Er det jeg som er vanskelig nå - eller mener du PSU? (Power SUpply?)

:)

Patience: Tror alle unntatt du skjønte hva han mente.

PSU (Power Supply Unit) Strømforsyning

CPU (Central Processing Unit) Prosessor

Patience: Tror alle unntatt du skjønte hva han mente.

Cycl0ps: Håper du finner ut av dette.Jeg vil også ha en storebror som deg...... :yes:

Shorty

Lenke til kommentar
.

Har et MSI Geforce 4 440mx 64mb ddr. Det burde vel holde til cs?

Har en kompis som har et 420mx, funger dønn til C-S det. 100FPS rock solid :) Fungerer til og med akseptabelt i UT2003 så jeg tror du egentlig ikke trenger å skifte skjermkort helt enda :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...