Gå til innhold

Mobilkameratest i Aftenposten

Anbefalte innlegg

Så på denne testen av Samsung's nye kameramobil (8 MP, totalt overkill for et mobilkamera) og så på eksempelbildene til Aftenposten - der de sier at Samsungen's kamera er dårligere enn Nokia N95. Når jeg ser på eksempelbildene ser det ut som Nokiaen har mer støy og konsekvent overeksponerer bildene, mens Samsungen undereksponerer litt? Synes hvertfall konklusjonen om at Nokia-bildene er bedre var utrolig merkelig. Hva synes dere?

Edit: Skjedde noe rart med URLen - fikset.

Endret av NilsJohan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har jeg ikke enda klikket på linken (jeg skal gjøre det), men min erfaring er at det egentlig ikke er sensoren som er det største problemet med mobilkameraer. Selvfølgelig er det en overdrivelse å passere 3mp - som burde vært ideelt med dagens teknologi - men det er i signalbehandlingen de største syndene begås. De komprimeres ihjel slik at de man tar bilder av ser ut som noe fra utstillingen i Madame Tussauds voksgalleri.

Lenke til kommentar

Hehe.. forsåvidt enige i at begge er grusomme men synes det er utrolig å kåre Nokiaen til en klar vinner.

Forsåvidt synes jeg bildene fra mitt k800i har vært bedre enn det jeg så av begge, men virket ikke som det var de letteste forholdene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...