dj_vega Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Hei. Vis jeg velger f.eks barn og ungdomdsarbeider faget og 3 forskjellige skoler. Er jeg da garantert til å få en av de 3? Eller må jeg velge 3 forsjellige utdannings linjer i tilleg? Det er snakk om til VG2. Lenke til kommentar
Pivotal Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 du må ikke velge tre forskjellige linjer, men om du ikke gjør det så er du ikke garantert å få en av dem. Lenke til kommentar
dj_vega Skrevet 12. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2009 Så viss jeg "bare" velger 3 skoler og 1 linje, så kan jeg stå på venteliste vis jeg ikke kommer inn på noen av de 3? Lenke til kommentar
World Of Warcraft Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Ja men lista kan ofte være lang, anbefaler å velge mer enn 1 linje. Lenke til kommentar
pinnsvin Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Det spørst nå på karaktersnittet ditt. Hva skolene krever for å komme inn er også forskjellig, så jeg mener at det er trygt å bare søke på en linje, på tre skoler. Staten MÅ gi deg en skoleplass uansett. Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Er det bare barne- og ungdomsarbeider du kunne tenke deg å ta, er det like greit å bare søke det. Lenke til kommentar
dj_vega Skrevet 13. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2009 Stemmer det. Men er jeg garantert plass når jeg kun velger en linje og tre skoler? Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Ja. Skulle du ikke komme inn på noen av de skolene du søker, får du etter hvert tilbud om samme linje på en annen skole. Lenke til kommentar
dj_vega Skrevet 13. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2009 Flott. Da trenger jeg ikke å endre vigo Lenke til kommentar
Pivotal Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 mikachu: Er du sikker på det? jeg mener på at man må velge 3 linjer for å være sikret plass. dj vega: Jeg synes du uansett burde ringe til vigo å høre. Lenke til kommentar
dj_vega Skrevet 13. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2009 God ide. Takker. Da tar jeg det imorgen, Pivotal. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Du er sikret en plass på en eller annen linje en eller annen plass. Velger du tre forskjellige linjer, får du en av de tre linjene en eller annen plass. Jobb mer med skolen, så kommer du inn på førstevalget uansett. Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 mikachu: Er du sikker på det? jeg mener på at man må velge 3 linjer for å være sikret plass. Jeg har ingen kilder, så 100 prosent sikker jeg ikke. Men jeg søkte et år kun én linje og én skole (fordi rådgiveren sa at jeg uansett kom inn på linja jeg hadde søkt). Jeg kom ikke inn på den skolen, men fikk brev en uke senere om at jeg hadde kommet inn på en annen skole. Så egentlig har jeg ikke annet enn rådgiverens ord på det, samt egen erfaring. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå