EinarEriksen Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Programvareutviklerne kan nå lage programmer som registrerer to skjermtrykk om gangen. Les mer Lenke til kommentar
Leakim Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Skulle bare mangle De skal jo "danke ut" iPhone, og da burde dette vært selv i første utgaven av Android, spør du meg Lenke til kommentar
Dr. Mobius Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Det funker jo ikke så fryktelig bra da... Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Har ikke Apple patentert multitouch? Lenke til kommentar
b-real Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Fungerer sånn høvelig iallefall og jeg syns det er godt jobbet å få til det der. Lenke til kommentar
Essem Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Har ikke Apple patentert multitouch? Man skulle tro det. Lenke til kommentar
KimS Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Har ikke Apple patentert multitouch? Man skulle tro det. Så absolutt ikke. Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Jo, jeg tror det er grunnen til at vi ikke har multitouch på noen andre PC-er. Lenke til kommentar
KimS Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Så vidt jeg kan forstå, kan det ikke finnes noen patent på denne teknologien. Muligens de ulike foretakene har tatt på patent på sin utvikling av multitouch, men jeg tror ikke det finnes noen patent på en skjerm som støtter flere berøringer. Jeg tror det har seg slik at Apple kjøpte opp FingerWorks, et selskap som var langt fremme med denne teknologien. Mener å huske at Microsoft Surface støttet for multitoutch, dell har vel også levert produkter med støtte for multitoutch. Tror også jeg har hørt noen rykter om at Windows 7 skal støtte moultitoutch. Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Jo, jeg tror det er grunnen til at vi ikke har multitouch på noen andre PC-er. Asus Eee støtter multitouch (scroller med to fingre). Ingen har patent på multitouch. Kanskje de forskjellige gestikuleringene kan patenteres, sånn som pinch for å zoome inn på iPhod? Lenke til kommentar
covah Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Multitouch ble funnet opp LENGE før Apple tok det i bruk, så nei, Apple har IKKE patent på det. Lenke til kommentar
genser Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Er det noe som er oppskrytt er det multitouch, synes nå jeg. Er da mye mye letter å trykke med en finger på en diskre + eller - tast, eventuelt trekke på en slider enn å måtte bytte grep og frem med to fingre. Desverre bedømmes nye touchgrensesnitt altfor mye i forhold hva som er stilig på videoer, ikke hva som er funksjonibelt. Lenke til kommentar
bufodill Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 funksjonibelt, det var et morsomt ord... Men helt enig, det er oppskrytt på håndholdte enheter, da det sånn sett krever at man skal bruke to hender, noe som ofte kan være uønsket når man skal bruke en telefon... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg