Gå til innhold

EU vil forby plasmatv


Anbefalte innlegg

de fokuseres jo så mye på strømmen i Norge forurenser. det er direkte feil. minst 95 % av strømmen i Norge er vannkraft.

altså fornybar .

 

er det produsenten eller forbrukerne som skal til livs her ?

 

derfor virker det provoserende når man liksom skal spare på det punktet.

derimot så er det greit å la være å sløse med strømmen.

 

forslaget om at de skal forby plasma som bruker litt strøm bare for å spare noen få watt virker lite gjenomtenkt .

 

her finnes det tusenvis av andre måter å spare energi på.

 

så på tv i går kveld/natt ett program om jordvarme.

på Island ( ett annet land som jeg ikke husker navnet på ) bruker de jordvarme til å lage strøm, elles å er det ikke mange som bryr seg om det. der er en stabil kilde i motsetning til vindkraft og solenergi.

vannkraften i Norge er heller ikke alltid like stabil , men det er sjelden det byr på problemer

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
de fokuseres jo så mye på strømmen i Norge forurenser. det er direkte feil. minst 95 % av strømmen i Norge er vannkraft.

altså fornybar .

 

er det produsenten eller forbrukerne som skal til livs her ?

 

derfor virker det provoserende når man liksom skal spare på det punktet.

derimot så er det greit å la være å sløse med strømmen.

 

forslaget om at de skal forby plasma som bruker litt strøm bare for å spare noen få watt virker lite gjenomtenkt .

 

her finnes det tusenvis av andre måter å spare energi på.

 

så på tv i går kveld/natt ett program om jordvarme.

på Island ( ett annet land som jeg ikke husker navnet på ) bruker de jordvarme til å lage strøm, elles å er det ikke mange som bryr seg om det. der er en stabil kilde i motsetning til vindkraft og solenergi.

vannkraften i Norge er heller ikke alltid like stabil , men det er sjelden det byr på problemer

 

Ja,men all den strømmen som kan spares på forbruk i Norge kan da selges til de som i dag ikke har fornybar energi,altså blir det en miljøgevinst uansett,husk fororensning ser ingen grenser.

 

 

Jeg håper bare at dette kan føre til at produsentene finner frem til nye teknikker for å spare energi uansett hvilken teknologi tvene er bygget opp på .

Lenke til kommentar
Jeg har lest om en som fikk permanent innbrenning på en 8 generasjon Pioneer, men det skal godt gjøres.

Poenget er at så lenge det kan skje og at dette ikke dekkes av garanti tyder på at selv Pioneer tviler litt på sine egne påstander om innbrenningens død.

 

Det handler vel om at de fleste ikke en gang vil det ha det i bakhodet at det kan skje...

Det er ikke verre enn å starte med en "Break In" DVD når man får en ny plasma, bare sånn for å være helt sikker...

 

http://www.recordere.dk/download/

Lenke til kommentar

Slik jeg har forstått det bruker plasma mer strøm enn LCD kun når det går mot hvitt. I mørke scener er plasma mer størmgjerrig enn LCD. Nå tar jeg ikke med LED LCD i betraktning, men vanlig LCD.

 

Sum summarum vil du bruke mindre strøm på plasma når du f.eks ser på slagscenene i hjelmsdypet i ringenes herre 2. Men jeg tror at det er så minimale forskjeller på strømforbruket her at i det store og hele har lite å si.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...