Øyjor'n Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 (endret) Kameraten min og jeg var i hytta. Da han satt og leste satte jeg opp stativet, da det var veldig mørkt, og begynte å skyte. Først da blitzen kom på med et uhell merket han at jeg tok bilde av han, og begynte å skjelde meg ut. Dette var noen av resultatene: 55mm, ƒ5.6, 1/125, ISO 400 40mm, ƒ13, 1/3sec, ISO 800 55mm, ƒ5.6, 1/100, ISO 400 Endret 12. januar 2009 av Oyjorn Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Jeg ser hvor du vil, men du har dessverre ikke kommet frem. Første skritt er å finne en modell for ideen din som ikke er redd for å vise ansiktet sitt. Først da kan vi få et inntrykk av personen bak tittelen. Lenke til kommentar
teinan Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 god tanke! Flott vinkel, men det kan være en fordel at modellen din vet han blir fotografert når det gjelder slike bilder. Blir også lettere for deg å kanskje insturere litt mens du holder på. Siden du vil kjøre i er det ingen fare å gi på i ISO. 800 og 1600 funker, gi egentlig litt av det deilige kornete preget som er vakkert i SH. Dersom anledningen byr seg, forsøk igjen og jobb lenger med bildene. Spør kompisen om han gidder å modellere da vel! Bra jobba, fortsett i samme spor så kommer blinkskuddet! Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Hvis det skal bli sorthvitt til slutt er det ingen grunn til å ikke skru opp iso så langt det går, uten at du får banding og denslags skitt. Med min 20D er et null problem å bruke iso 3200 til slikt bruk som dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå