Redak Tøren Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Som man ser av dette bildet, er Voss et godt utviklet sted. At på til er stedet knyttet mot havet med en fjordtarm. Men hvorfor i huleste er det ingen havn der? Fjordenden ser nesten uberørt ut. Er det noen lokale som kan svare på dette? Lenke til kommentar
SkydiveWings Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Som man ser av dette bildet, er Voss et godt utviklet sted. At på til er stedet knyttet mot havet med en fjordtarm. Men hvorfor i huleste er det ingen havn der? Fjordenden ser nesten uberørt ut. Er det noen lokale som kan svare på dette? Fordi det ikkje er ein fjord men eit vatn. Lenke til kommentar
Wartom Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Ja det er nok begrenset båttrafikk og jeg vet ikke om sjøhandel hadde vert spesielt lukrativt. Lenke til kommentar
ignoreme Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Før dere trakasserer ett stykk stakkars forumbruker så må dere sjekke google maps/earth. Voss ER koblet til havet. Dog tror jeg ikke det er stor plass til skipstrafikk imellom fjordene der. Men helt riktig, det er ett vann! Lenke til kommentar
GibsonLesPaul Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Haha, hvordan får du til at voss er knyttet til havet? Lenke til kommentar
ignoreme Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Haha, hvordan får du til at voss er knyttet til havet? Om du ser på att kart så ser du det;) Lenke til kommentar
Dernel Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Haha, hvordan får du til at voss er knyttet til havet? Om du ser på att kart så ser du det;) Hmmm, muligens jeg er på feil Voss Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Du er på rett Voss. Kommunen har tilknytning til havet ved Bolstad. Lenke til kommentar
ignoreme Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 (endret) Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Som dere kanskje ser her så følger vossvatten ned til havet! Mulig det er 18 fossefall på veien, det vet jeg ingenting om. Men voss er tilknyttet havet! Endret 13. januar 2009 av Zeph Skjulte store bilete Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Som dere kanskje ser her så følger vossvatten ned til havet!Vangsvatnet heiter innsjøen ved Vossevangen, elva nedover mot Bolstad heiter Vosso. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 (endret) Det så veldig tynt ut der. tviler på at det kunne vært noen båttrafikk der. Endret 13. januar 2009 av Kron Lenke til kommentar
Dernel Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Men vitsen med havn ble jo borte ... Lenke til kommentar
ignoreme Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Det så veldig tynt ut der. tviler på at det kunne vært noen båttrafikk der. Skulle nok ha klart og få en småbåt igjennom der. Men tviler på containertrafikk ja! Men som sagt, voss henger sammen med havet. Jeg støtter TS på dette! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Det så veldig tynt ut der. tviler på at det kunne vært noen båttrafikk der. Skulle nok ha klart og få en småbåt igjennom der. Men tviler på containertrafikk ja! Men som sagt, voss henger sammen med havet. Jeg støtter TS på dette! tja kommer an på, nå vet ikke jeg detaljene men er dette en "elv" som renner ned i havet. Eller er voss vannet på 0 meter? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 (endret) Vangsvatnet ligg på 47 moh, det er ei til tider grunn elv med nokre små stryk som renn ned til fjorden ved Bolstad. Redigert: Det er eit par andre vatn på vegen og. Redigert igjen: Korrigerte høgda til Vangsvatnet. Endret 13. januar 2009 av Torbjørn T. Lenke til kommentar
SKAÐI Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Med unntak av raftingbåter så er det nok ikke mange andre båter som vellykka vil klare en eller flere turer fra "vangsen" til kysten uten å støte på grunn.. Så det kan nok være en av grunnene Lenke til kommentar
ignoreme Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Fremdeles mulig for enkelte båter:) Men alltids muligheter for og bygge ett slusesystem slik som vi ser i panama. Kanskje ikke verken realistisk eller lønnsomt men fult mulig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå