Gå til innhold

Er det behov for Fedrelandspartiet ?

Anbefalte innlegg

Jeg må sånn på et rent prinsipielt grunnlag si at jeg vil kunne støtte partier som har en mer nasjonalistisk vinkling. Dette fordi jeg først og fremst ønsker et globalt multietnisk felleskap hvor man bevarer det etniske og kulturelle mangfoldet.

Men om "Fedrelandspartiet" har livets rett eller ikke er jeg strengt tatt noe i tvil om.

For det første så er vel selve fundamentet for et parti at man har engasjerte medlemmer som ønsker å drive partiet og brenner for politikken de fører.

Når partiet ligger nede i lengre tid er det vel fordi det er mangel på medlemmer og engasjement.

Den nasjonalistiske delen av høyresiden i politikken er en sjarmerende blanding av innavl og stolleken. De samme navnene går igjen i stadig nye varianter av gamle partinavn og allianser, som er mer opptatt av interne feider enn av den politiske debatten.

De har - når de ikke er opptatt med å krangle med hverandre - stor glede av å leke Tordenskjolds soldater, men de er litt for få til å kunne skyte med alle geværene, og litt for mange til ikke å krangle om hvem som eier hvilket gevær.

Jeg synes egentlig dette beskriver situasjonen på den politiske høyresiden ganske bra.

Man beveger seg også i en gråsone hvor mange dessverre har et nedrig syn på andre mennesker på bakgrunn av etnisk opphav, noe som overhode ikke kan aksepteres i noen som helst form.

Jeg tror ikke egentlig at politikken er så ond, men når politikken fører til at andre mennesker blir forskjellsbehandlet på bakgrunn av etnisk opphav og regelrett forfulgt så har man skapt et monster.

Jeg synes rett og slett at alle de partiene vi har i dag kun opphøyer vår kulturarv og folk, mens vi heller skulle fokusert på å bevare alles kultur og identitet.

Alt annet blir litt i overkant arrogant og veldig egoistisk i min bok...

Edit: en liten korrigering på slutten den.. LOL

Endret av R@ge
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fedrelandspartiet, Norgespatriotene, Nasjonalistpartiet osv osv.

Som TWFA sier har jeg også en følelse at dette stort sett er den samme gutteklubben som aldri blir enige om hvem som skal styre ute på høyrefløyen (hvorvidt disse ligger til høyre eller venstre kan kanskje diskuteres). Når man så ikke engang klarer å opprettholde et slikt parti i mer enn noen få år er det kanskje betimelig å si at det ikke har livets rett.

Å stanse innvandringen til Norge helt tror jeg er urealistisk. Hvis man vil ha en reduksjon i innvandringen er der kanskje derfor mer hensiktsmessig å stemme FrP eller til en viss grad Demokratene, de kan hvertfall gjøre noe. På kjøpet får man jo også en mer helhetlig politikk. Hva er for eksempel Fedrelandspartiets holdning til moms på matvarer?

Lenke til kommentar
Eiendoms- og formuesskatt bør fjernes, og likeså inntektsskatt av avkastning (renter, utbytte, etc.) av personlig formue. Åpenbare spekulasjonsgevinster bør derimot beskattes hårdt.

Fedrelandspartiet vil at mat og andre nødvendige forbruksvarer unntas fra moms. Moms på kommunale og statlige avgifter må avskaffes. Partiet er imot moms på tjensteytelser. Alle andre avgifter må gå til øremerkede formål.

Men, ja, du har et poeng. Disse promillepartiene har hverken helhetlige programmer eller noen realistiske mulighet til å lage budsjetter som kan finansiere dem. Fedrelandspartiet vil da også ha mindre skatter og økede statlige utgifter...

Geir :)

Lenke til kommentar

Vel, det finnes partier som er langt i fra promillepartier som også vil ha mindre skatter og økende statlige utgifter. Regner med du vet hvem jeg mener :p

Men som Leviath sier så er det vel strengt tatt et bedre alternativ enn partier som fedrelandspartiet og lignende.

Lenke til kommentar
Vel, det finnes partier som er langt i fra promillepartier som også vil ha mindre skatter og økende statlige utgifter. Regner med du vet hvem jeg mener :p

Men som Leviath sier så er det vel strengt tatt et bedre alternativ enn partier som fedrelandspartiet og lignende.

Det partiet vil vel også kutte i en del offentlig pengebruk................

Mulig de som jobber der ikke liker tanken, men det kommer.

Lenke til kommentar
Eiendoms- og formuesskatt bør fjernes, og likeså inntektsskatt av avkastning (renter, utbytte, etc.) av personlig formue. Åpenbare spekulasjonsgevinster bør derimot beskattes hårdt.

Fedrelandspartiet vil at mat og andre nødvendige forbruksvarer unntas fra moms. Moms på kommunale og statlige avgifter må avskaffes. Partiet er imot moms på tjensteytelser. Alle andre avgifter må gå til øremerkede formål.

Men, ja, du har et poeng. Disse promillepartiene har hverken helhetlige programmer eller noen realistiske mulighet til å lage budsjetter som kan finansiere dem. Fedrelandspartiet vil da også ha mindre skatter og økede statlige utgifter...

Geir :)

Jeg nærmest forventer å få brukeren min slettet på grunn av inkompetanse :blush:

Endret av Leviath
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...