Gå til innhold

Er det behov for Fedrelandspartiet ?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kjenner igjen det navnet i ND, Søfteland. VG-debatt.........? Jo, det var det.

Det blir mageplask for alle slike grupperinger - FRP er partiet vi har i Norge for høyresiden\nasjonalister. Mange er nok ikke så veldig fornøyde med det. Jeg kunne tenke meg et annet alternativ.

Lenke til kommentar
Nordmenn første rett til jobber? Hva slags rasistisk holding er det. kunne like godt kalt seg nazipartiet.

Hvorfor skulle det være rasistisk ?

Har du ikke fått med deg at innvandrere i dag har førsterett til arbeidsplasser i staten ?

Det ble lovfestet av de rød-grønne partiene.Er de isåfall rasistiske partier ?

Innvandrere får nesten ikke relevant, høyere jobb om de har aldri så mye utdanning. Det vet jeg fra ting jeg har hatt innsikt i, selv om jeg er veldig mot innvandring.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234
Fedrelandspartiet har ligget nede en god stund,så det er ikke rart om du ikke har hørt om det.

Husker ikke helt nøyaktig partiets program.Men det skiller seg fra Frp blant annet at det vil ha strengere innvandringspolitikk enn Frp,partiet sier nei til EU,vil ha nasjonal kontroll over norske naturressurser,vil at nordmenn skal ha førsterett til arbeidsplasser i Norge,er imotsetning til Frp nøytrale når det gjelder konflikten i midt-østen,partiet

ønsker ikke den liberalisme som Frp står for,hvor alt skal måles i penger.

Fedrelandspartiet vil imotsetning til Frp ikke selge hverken landet eller bestemor til høystbydende.

Det var de forskjellene jeg kom på i farten,er ikke medlem selv så jeg har ikke partiets program tilgjengelig.

Meh, virker ikke som partiet byr på noe nytt eller nyttig. Nasjonalisme er sååå 1914. :roll:

Lenke til kommentar

Den nasjonalistiske delen av høyresiden i politikken er en sjarmerende blanding av innavl og stolleken. De samme navnene går igjen i stadig nye varianter av gamle partinavn og allianser, som er mer opptatt av interne feider enn av den politiske debatten.

De har - når de ikke er opptatt med å krangle med hverandre - stor glede av å leke Tordenskjolds soldater, men de er litt for få til å kunne skyte med alle geværene, og litt for mange til ikke å krangle om hvem som eier hvilket gevær.

Geir :)

Lenke til kommentar
Hvorfor det? Jeg mente for orden skyld ikke innavl i biologisk forstand.

Jeg forsto det slik. Det er helt legitimt og misslike partier og deres programmer, men du har selv uttalt at politiske stereotyperinger er en uting, noe jeg har sagt meg enig i. Selv har jeg ikke hørt om disse før nå, men må si at politikken høres fornuftig ut noen områder, uten at jeg uttale meg om partiet i en helhet da jeg ikke har lest det fullstendige partiprogrammet (håper jeg får mulighet til dette).

Lenke til kommentar
Hvorfor det? Jeg mente for orden skyld ikke innavl i biologisk forstand.

Jeg forsto det slik.

Da har jeg uttrykt meg klønete.

Det er helt legitimt og misslike partier og deres programmer, men du har selv uttalt at politiske stereotyperinger er en uting, noe jeg har sagt meg enig i.

Det var strengt tatt ikke noen politisk stereotyp, men en humoristisk beskrivelse av de faktiske organisatoriske forholdene på den fløyen.

Selv har jeg ikke hørt om disse før nå, men må si at politikken høres fornuftig ut noen områder, uten at jeg uttale meg om partiet i en helhet da jeg ikke har lest det fullstendige partiprogrammet (håper jeg får mulighet til dette).

Lykke til! De trenger sikkert noen nye stemmer nå som mange av dem har tatt en ny omgang med stolleken og gått over til Demokratene, i likhet med Søfteland, som før samarbeidet med Folkebevegelsen mot innvandring, og nå har sett sit gamle parti Nasjonaldemokratene slå seg sammen med NorgesPatriotene, som igjen....

Geir :)

Lenke til kommentar
Det finnes vel også noe slik som subjektive analyser utført av en tredjepart?!

Objektive analyser eksisterer ikke. Det vil si, dersom det ligger et menneske på bakken og det mennesket er dødt, da er det en objektiv medisinsk slutning at mennesket ikke er i live.

Men når det kommer til politikk er ingen objektive. Men det er mulig å strebe etter objektivitet.

Lenke til kommentar

Politiet driver garantert med aktiv forfølgelse av alle som er medlemmer av et parti\sammenslutning av denne typen. Jeg er sikker på at hadde noen lagt ut navnet sitt og vært medlem i et eller annet så ville de stormet leiligheten din en tidlig morgen og tatt med PC ++ , for å se om de kunne få noe på deg.

Organisasjonsrett? Aldri i verden.

Lenke til kommentar
Lykke til! De trenger sikkert noen nye stemmer nå som mange av dem har tatt en ny omgang med stolleken og gått over til Demokratene, i likhet med Søfteland, som før samarbeidet med Folkebevegelsen mot innvandring, og nå har sett sit gamle parti Nasjonaldemokratene slå seg sammen med NorgesPatriotene, som igjen....

Norgespatriotene har jeg ikke så veldig sansen for. Det vist seg at det er vanskelig og frembringe et slikt parti uten disse "uromomentene " jeg vet du sikter til. Det har det klart med hell og lykke i andre land. Om vi trenger et nasjonalistisk parti i Norge og om noen vil stemme på de er en annen sak.

Jeg er sikker på at mange hadde stemt på de i "protest", hvor lenge de hadde bevart sin eventuelle posisjon er en annen sak. Jeg gikk dessuten langt i og antyde at jeg ikke har satt meg inn i den fulle og hele politikken til partiet. Men fra de utdrag jeg har hørt (innvandring, EU og miljø) virker det positivt.

Om jeg ville stemt på de kan jeg ikke si med sikkerhet. Jeg vil nemlig ikke sammenlignes med typer av Øyvind Heiand og Tore Tvedt sitt kaliber. Og hvis partiet skal ha frontfigurer som dette, vil mitt svar bli NEI. Klarer de derimot og få et edru pari uten "uromomenter", skal du se jeg stiller meg medgjørlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...