Gå til innhold

Er det behov for Fedrelandspartiet ?

Anbefalte innlegg

Fedrelandspartiet vurderer i disse dager om man skal forsøke å stille lister til årets stortingsvalg,eller å legge ned partiet.

Hva mener dere ? Er det behov for den type partier som Fedrelandspartiet representerer ?

Nasjonale partier som vil bevare norske ressurser på norske på norske hender,som vil ha strengere innvandringspolitikk etc.

Eller blir disse interessene ivaretatt av de etablerte partiene ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

Så lenge de har et akseptabelt antall medlemmer og stemmer mener jeg de har livets rett.

EDIT: Når jeg ser hva dette partiet har på programmet mener jeg det ike har livets rett uansett hvor mange stemmer det har.

Endret av Kron
Lenke til kommentar
Aldri hørt om fedrelandspartiet. Kansje alt de trenger er litt mer reklame.

Fedrelandspartiet har ligget nede en god stund,så det er ikke rart om du ikke har hørt om det.

Husker ikke helt nøyaktig partiets program.Men det skiller seg fra Frp blant annet at det vil ha strengere innvandringspolitikk enn Frp,partiet sier nei til EU,vil ha nasjonal kontroll over norske naturressurser,vil at nordmenn skal ha førsterett til arbeidsplasser i Norge,er imotsetning til Frp nøytrale når det gjelder konflikten i midt-østen,partiet

ønsker ikke den liberalisme som Frp står for,hvor alt skal måles i penger.

Fedrelandspartiet vil imotsetning til Frp ikke selge hverken landet eller bestemor til høystbydende.

Det var de forskjellene jeg kom på i farten,er ikke medlem selv så jeg har ikke partiets program tilgjengelig.

Lenke til kommentar
Nordmenn første rett til jobber? Hva slags rasistisk holding er det. kunne like godt kalt seg nazipartiet.

Hvorfor skulle det være rasistisk ?

Har du ikke fått med deg at innvandrere i dag har førsterett til arbeidsplasser i staten ?

Det ble lovfestet av de rød-grønne partiene.Er de isåfall rasistiske partier ?

Lenke til kommentar
Nordmenn første rett til jobber? Hva slags rasistisk holding er det. kunne like godt kalt seg nazipartiet.

Hvorfor skulle det være rasistisk ?

Har du ikke fått med deg at innvandrere i dag har førsterett til arbeidsplasser i staten ?

Det ble lovfestet av de rød-grønne partiene.Er de isåfall rasistiske partier ?

Hvor har du dette fra? Det eneste jeg vet som er blitt vedtatt i forhold til dette er at de med innvandrerbakgrunn skal kvoteres inn slik at rekrutteringsgrunnlaget for denne samfunnsgruppen øker i forhold til jobber i statlig sektor. Det er det samme som at kvinner kvoteres inn i enkelte yrker. En klar majoritet av de som jobber i staten vil fremdeles være etniske nordmenn.

Endret av statsviter
Lenke til kommentar

Nå er jeg prinsippielt motstander av kvotering, om det gir fordel for kvinner, menn, innvandrere, homofile, kristne, bolsjeviker, liberalister, folk med føflekker eller psykisk utviklingshemmede, men jeg ser ikke helt at vi har for mange fremmedkulturelle i det offentlige.

Men som sagt, prinsippiell motstander.

Lenke til kommentar
Nå er jeg prinsippielt motstander av kvotering, om det gir fordel for kvinner, menn, innvandrere, homofile, kristne, bolsjeviker, liberalister, folk med føflekker eller psykisk utviklingshemmede, men jeg ser ikke helt at vi har for mange fremmedkulturelle i det offentlige.

Men som sagt, prinsippiell motstander.

Du må se dette fra mer positivt perspektiv, i hvert fall når det gjelder denne samfunnsgruppen. Ved å rekruttere flere inn i offentlig sektor og i politikken mener jeg kunne bidra til større opplysningsfaktor for denne gruppen i forhold til det norske systemet. Det er et integreringsgrunnlag for mange innvandrere. Direkte møte med demokratiet bidrar til preferanse endring, noe som er positivt i forhold til denne gruppe mennesker. Er det ikke det vi ønsker? Har vi ikke uendelige tråder der det henvises til bedre integrering? Jeg mener at dette kan være en av mange måter å gjøre det på.

Endret av statsviter
Lenke til kommentar

statsviter: Akkurat som med simon her så har jeg lenge vært prinsippielt i mot kvotering. Uansett hvordan man vender og vrir på det så er det diskriminering og det burde ikke godtas uansett hvilken vei og uansett hvilke unnskyldninger.

Når det kommer til trådstarter så for all del kjør på. Jeg har ikke noe problem med å støtte partier jeg ikke liker sånn sett. Men misliker nasjonalisme sterkt og kommer aldri til å stemme på et nasjonalistisk parti.

Lenke til kommentar

Jo, jeg er selvfølgelig enig i det. Men jeg er motstander av diskrimminering, og dersom det er en person med bedre kvalifikasjoner, altså en person som er bedre til en jobb, som ikke får en jobb fordi en person med dårligere kvalifikasjoner fordelsbehandles på grunn av rase, religion eller kjønn, da ser jeg på det som uheldig, og som diskriminering.

Pivotal: Jupp. Dog er jeg patriot til en viss grad, men det blir litt mer nyansert.

Benor: Nazisme er noe vi i vesten begynte å omtale nasjonalsosialismen som. NSDAP, National Sozialistische Deutsche Arbeiderpartei. :)

Endret av Simon Aldra
Lenke til kommentar

Fedrelandspartiet ble stiftet av Harald Trefall, som uttalte at ønsket et "Etnisk homogent" Norge. På en skoledebatt der elever demonstrativt vendte han ryggen klikket han og kalte dem Quislinger og landssvikere. Dette, kombinert med det fakta at hans kummerlige lille parti ikke har hatt noen representanter i noe som helst siden 1995 gjør meg overbevist om at Fedrelandspartiet ikke behøves i den norske partifloraen. Steng dritten først som sist, dere.

Lenke til kommentar
statsviter: Akkurat som med simon her så har jeg lenge vært prinsippielt i mot kvotering. Uansett hvordan man vender og vrir på det så er det diskriminering og det burde ikke godtas uansett hvilken vei og uansett hvilke unnskyldninger.

Jeg skjønner. Jeg er ikke stor tilhenger av kvotering jeg heller, men skal jeg vurdere dette ut i fra rasjonelt perspektiv så foretrekker jeg heller kvotering i stede for lite integrasjon.

Endret av statsviter
Lenke til kommentar
De er for sære og merkelige til å få støtte.

Hadde vært noe annet om vi hadde hatt "Sverigedemokratene" i Norge.

Norge hadde en norsk versjon av Sverigedemokraterna, de omtalte hverandre i hvertfall som broderpartier. Nasjonaldemokratene. Ledelsen gjorde dog en grov bommert da de ved å prøve å forene den norske høyreside under Norgespatriotene. Hadde de hatt vett i huet hadde Norgespatriotene blitt integrert i Nasjonaldemokratene og ikke omvendt.

Se forøvrig: Nasjonaldemokratene

Endret av Flack90
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...