BeCo Skrevet 12. april 2003 Del Skrevet 12. april 2003 Har akkurat installert linux Mandrake 8.2 på maskinen min, i tillegg til XP. Og jeg trodde jo at det skulle være et operativ system med grafiske ting og sånt, bakgrunn, startlinje osv.. Men alt som kommer opp, når jeg starter opp er: Mandrake Linux release 8.2 (Bluebird) for i586 Kornel ...bla....bla....bla..... Localhost login: Så logger jeg inn, men alt er fortsatt svart/hvitt, som i DOS. Har jeg gjordt noe galt, eller? Takk! Lenke til kommentar
BeCo Skrevet 12. april 2003 Forfatter Del Skrevet 12. april 2003 wow... det ble ikke no bedre... En masse skrift fòr over skjermen og denne meldingen kom opp: Fatal Server error: fbdevScreenInit: unable to set screen params(Invalid argument) When reporting a problem related to a server crash, please send the full server output, not just the last message. XIO: fatal IO error 104 (connection reset by peer) on server X ":0.0" after 0 request (0 known processed) with 0 events remaining. wtf?!? Lenke til kommentar
Yamato47 Skrevet 12. april 2003 Del Skrevet 12. april 2003 Mye har endra seg siden Mandrake 8.2 kom ut. Dersom du ikke blir fornøyd med 8.2 bør du prøve den nyeste utgaven som er 9.1. Mange av endringene gjør systemet lettere å bruke for nybegynnere. Last ned fra: ftp://ftp.uio.no/linux/Mandrake/Mandrake/iso/ Lenke til kommentar
BeCo Skrevet 12. april 2003 Forfatter Del Skrevet 12. april 2003 går det ikke ann å oppgradere til 9.1 fra 8.2 'n da? Har ikke flere brennecd'r... Lenke til kommentar
DummeGaas Skrevet 12. april 2003 Del Skrevet 12. april 2003 går det ikke ann å oppgradere til 9.1 fra 8.2 'n da?Har ikke flere brennecd'r... 3 cd-er koster 15 kroner på det dyreste. Kjøp noen. Lenke til kommentar
BeCo Skrevet 12. april 2003 Forfatter Del Skrevet 12. april 2003 hey! Det e langt te byen!! 8) Lenke til kommentar
w00pla Skrevet 12. april 2003 Del Skrevet 12. april 2003 aner ikke om du kan oppgradere fra 8.2 til 9.1, men 3 cd'er er vel best siden du da får en clean (ren altså, ikke skyldfri) installasjon av mandrake som kanskje er til det bedre når du ikke får opp X med 8.2, men det er uansett litt arbeid å gjøre i konsoll. Det er derfor jeg bruker linja: aterm -tr +sb -rv -tint red -fg grey -title '@Darknight' til å starte aterm Så gjør dette: last ned 9.1, brenn ut på cd'er legg inn kom tilbake på forumet ( http://forum.hardware.no/viewtopic.php?p=824008#824008 ) og post et screenshot når du begynner å få det til å se pent ut.... Lenke til kommentar
BeCo Skrevet 12. april 2003 Forfatter Del Skrevet 12. april 2003 D ska jeg gjera vettu... begynne nedlastinga nå! 8) Lenke til kommentar
BeCo Skrevet 13. april 2003 Forfatter Del Skrevet 13. april 2003 joda... då ba linuxen oppe å går! pft! Men trenge enno litt hjelp dah... Finne ikke ut hvordan man installerer ting på maskinen.. Lasta ned xchat 2.0.1... men klarer ikke å installere den såh! Og hvordan bytter jeg theme? Fra Gnome til ett elle annet... hva er best?? Og går det ann å laste ned themer (i såfall: hvor?) Takk Lenke til kommentar
Yamato47 Skrevet 13. april 2003 Del Skrevet 13. april 2003 Det aller viktigste er at du lærer deg å søke på google groups. Minst 90% av alle spørsmåla dine vil du finne svar på der Lær deg å bruke urpmi for å installere ting. Gå først til http://plf.zarb.org/~nanardon/urpmiweb.php og følg instruksjonene. Gnome er ikke noe theme, men det som kalles desktop manager. Standard på mandrake er KDE. Gå til http://www.kde-look.org/ for å finne themes. Lenke til kommentar
BeCo Skrevet 13. april 2003 Forfatter Del Skrevet 13. april 2003 takk! Men en siste ting... Hvordan bytter jeg fra Gnome til KDE? Eller har jeg misoppfattet alt helt nå!? Takk (igjen) Lenke til kommentar
w00pla Skrevet 13. april 2003 Del Skrevet 13. april 2003 Der du logger inn... det lønner seg alltid å ta et søk i package install'eren til mandrake før du laster ned ting. Det er laget rpm av mye rart. Legg inn blackbox, utrolig lett. bruker mindre enn 20MB RAM jeg med linuxkjerna, blackbox, bbkeys,theslit(docker), gkrellm og XMMS oppe og kjører... Blackbox er den eneste *box'en som følger med mandrake, men ikke den beste box'en dog. Så er det bare å fikse menyen slik du vil ha den med bbconf (som gjør jobben for deg i blackbox), osv. Du har sett min desktop, right? Lenke til kommentar
BeCo Skrevet 13. april 2003 Forfatter Del Skrevet 13. april 2003 okey.. takk for hjelpa! Dette går fint ska du sjå! btw: Desktopen din: Råbra! Lenke til kommentar
w00pla Skrevet 13. april 2003 Del Skrevet 13. april 2003 du kan jo prøve å ta en $su og en #vi /etc/inittab så endrer du det slik at det blir runlevel 5 som er standard. Da starter du med XDM (eller KDM eller et eller annet sånt, husker ikke helt hva den heter. Uansett, der kan du velge hvilken wm du vil bruke til enhver tid... legger du inn blackbox, så dukker den opp der også... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå