Gå til innhold

Fare med kjøp av L-objektiv i USA


Anbefalte innlegg

HEi, skal til USA om en stund og lurer på hvilke erfaringer folk har med kjøp av objektiver fra f. eks BH? Har hørt at det er 1-års verdensgaranti på L-optikk, stemmer det?

 

De objektivene jeg lurer på er

EF 16-35L

EF 17-40L

EF 24-70L

EF 24-105L

EF 70-200L F4.0 IS

 

Skjer det ofte at det oppstår feil etter det er brukt i mer enn et års, eller inntreffer de vanligvis etter kort tids bruk? Er likk skeptisk til kjøp i USA, da jeg kjøpte kameraet mitt gikk det noe galt med det etter 2 uker, så brukte jeg det neste halve året på å sende det fram og tilbake til USA.

 

PÅ forhånd takk :!:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I og med at dollarkursen er såpass høy, hadde jeg ikke vurdert noen USA-import nå. Må du betale avgifter, går du i minus på de fleste objektiv. Når det gjelder garanti så stemmer det at L-optikk har ett års int. garanti.

 

Akkuratt nå er beste måten å få "billig" optikk å kjøpe brukt f.eks på foto.no

Lenke til kommentar
16-35 koster ca 1450 pluss sales tax på Adorama og kr. 13.200, i Norge. Hvis du går på grønt og betaler moms som du i utgangspunktet skal gjøre, så sparer du ingenting..

 

Scandinavian Photo selger det for 11.695, og det digitale mørkerom for 12.750 .....

 

Ja, da blir det enda mindre å spare, hvis det gjelder versjon II da .. Så bare på Japan Foto.

 

Ikke misforstå, USA og Hong Hong er gode greier... Har selv kjøpt masse derfra - når dollarkursen var kr. 5.00 mot norske kroner..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...