SAS1984 Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 (endret) Eliten min døde i slutten av November. Rigte til MS for å bestille service. Etter å ha ikke hørt noe fra UPS (Som skulle hente xboxen) på 2 uker, ringte jeg å klagde.. Det hadde visst hendt en feil hos MS, som gjorde at esken aldri ble sendt, og de beklagde så mye, samt skulle legge inn en ny bestiling. Da UPS omsider kom med esken, så ville ikke budet ta med seg den esken (Med ødelagt Xbox i), fordi dem ikke hadde fått beskjed av arbeidsgiver om at de skulle ta den med igjen.. Bare levere.. Så jeg ringte til MS igjen og klagde.. Vedkommende hos MS kundeservice, sa at det stod i skrivet til UPS at han skulle ta med seg esken igjen (Noe UPS nektet for).. Så etter mye krangling, så overtalte jeg UPS til å ma med seg esken, med Xboxen i.. Ca.3 uker senere ( idag), så kom omsider Xboxen tilbake, fra service.. Det første som slo meg, når jeg så på den, var at den ikke var skikkelig satt sammen igjen.. Overplasten var ikke "klikket" inn i underplasten, på baksiden.. Og det hele så veldig amatørmessig ut. Anyway, jeg plugget i HDD, kontroller og kabler og fyrte den opp.. ...... Den flashet med 3 røde lys... Og bråkte noe enormt.. Prøvde å restarte den flere ganger, samme problemet.. 3 røde lys... Ringte og klagde til MS, og fyren i kundeservicen sa at han kunne legge inn en ny bestilling for "service" igjen.. Jeg ble skikkelig forbanna, og spurte om han følte at dette var riktig. .At jeg hadde ventet nesten 2 måneder, fra første gang jeg ringte og informerte dem om at Xboxen hadde fått 3 røde lys, til jeg fikk den igjen i dag.. Og appåtil fikk en ødelagt Xbox igjen fra service.. Så jeg sa til han at jeg krevde at jeg fikk en ny Xbox i stedet, så kunne de hente den gamle, noe han ikke var enig i, og sa han ikke hadde myndihet til.. Han kunne bare bestille en ny "service" fra meg.. Fy FAEN så jævlig irritert jeg er over MS nå.. Det er helt utrolig at det er mulig! Endret 12. januar 2009 av SAS1984 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Min Xbox klarte å ødelegge to spill. Den lagde perfekte sirkler i platene. Jeg sendte den inn på reparasjon, de kom og hentet den neste dag og i løpet av en ukes tid fikk jeg en ny tilbake. Jeg var veldig fornøyd med servicen jeg fikk av MS. De ville dog ikke ta noe ansvar for spillene som Xboxen hadde ødelagt, men det gjorde Elkjøp som ga meg to helt nye spill. Fornøyd med MS og Elkjøp samtidig?? Er det mulig?? Lenke til kommentar
anolop Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Utrolig lei den historia di, men kan ikke si at jeg også må klage på MS. De er hyggelige på support, spør ikke altfor mye om hvordan detn ble ødelagt, DHL kommer innen ei uke og henter den, og før jeg vet ordet av det har jeg en ny xbox med 1-mnds LIVE som plaster på såret. Jeg er storfornøyd med MS; og kan bare si til deg at du har vært utrolig uheldig.. Men ikke gi opp! Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Spørr hvertfall om plaster på såret når du leverer denne gangen, folk pleier å få noen spill og kontroller om det er store tabber som har blitt gjort av MS. Det er vell det eneste du kan kreve. Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Har noe annen erfaring, men tror når det har tatt så langt, skulle Microsoft krypet til korset, og sagt beklager. Vi sender deg en ny tvert. Birger Lenke til kommentar
SAS1984 Skrevet 12. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2009 Forbanna som jeg ble, pakket jeg sammen hele Xboxen, dro opp på EB Games hvor jeg hadde kjøpt den, og brukte reklamasjonsretten min til å heve kjøpet. Henviste til at selger (I samarbeid med MS) kun har to forsøk på å rette opp mangler i produktet, og forlangte å heve kjøpet. Fikk cash-kontant av EB Games, og dro direkte opp på Elkjøp og kjøpte meg en Pro+HDMI kabel i stedet. Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Godt det ordnet seg da. Birger Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Høres veldig lite sannsynlig ut at Microsoft skulle A) Bruke UPS, og B) Bruke 2 måneder på en service som for "alle" andre tar 5-7 dager. I starten kunne det nok ta litt lengre tid, men om dette skjedde i 2008 virker det snodig at det skulle ta så lang tid. Forøvrig bruker Microsoft DHL for henting og levering. Lenke til kommentar
anolop Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Nja, tror MS har begynt å bruke UPS også, fordi min xbox ble sendt til Tsjekkia med DHL i begynnelsen av desember, og kom tilbake til Norge med UPS, og den kom til meg i posten Lenke til kommentar
fox Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Høres veldig lite sannsynlig ut at Microsoft skulle A) Bruke UPS, og B) Bruke 2 måneder på en service som for "alle" andre tar 5-7 dager. I starten kunne det nok ta litt lengre tid, men om dette skjedde i 2008 virker det snodig at det skulle ta så lang tid. Forøvrig bruker Microsoft DHL for henting og levering. FANBOY-ALERT!!! Lenke til kommentar
SAS1984 Skrevet 12. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2009 (endret) Høres veldig lite sannsynlig ut at Microsoft skulle A) Bruke UPS, og B) Bruke 2 måneder på en service som for "alle" andre tar 5-7 dager. I starten kunne det nok ta litt lengre tid, men om dette skjedde i 2008 virker det snodig at det skulle ta så lang tid. Forøvrig bruker Microsoft DHL for henting og levering. LOL.. Kan ikke gjøre annet enn å flire av det innlegget... Hadde du lest mine tidligere innlegg, så hadde du visst at jeg er PRO - Xbox.. Og ja, de har begynt å bruke UPS.. Alle de 4 andre gangene jeg har måtte sende inn Xboxen (3 ganger, grunnet 3 røde lys og 1 gang, grunnet at DVD rommen streiket.), så har DHL hentet og levert boksen. Og leveringen har i og for seg vært greit.. Den totale service tiden (Fra sendt, til mottatt) har variert fra 14 dager, til nesten 2 måneder, slik det var i dette tilfellet (Hvor de appåtil sendte et deffekt produkt tilbake) Endret 12. januar 2009 av SAS1984 Lenke til kommentar
groov Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Høres veldig lite sannsynlig ut at Microsoft skulle A) Bruke UPS, Min Xbox storage upgrade HD ble levert av UPS. Lenke til kommentar
Mr. ve Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 MS bruker UPS nå, det har jeg selv erfart (sammen med andre her), og de opplyste selv om det da jeg skulle sende min inn. Litt over til topic: Har heller ikke så bra erfaring med servicen. Har tatt en litt under en mnd nå, og Xboxen har enda ikke blitt sendt fra Tyskland. Skal sies at den fikk RROD 2 uker før jul, så posten er litt treig, men ikke så treig! Regner med den blir sendt med fly(?) til Oslo i morgen, så har jeg den vel på torsdag eller fredag.. Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Høres veldig lite sannsynlig ut at Microsoft skulle A) Bruke UPS, og B) Bruke 2 måneder på en service som for "alle" andre tar 5-7 dager. I starten kunne det nok ta litt lengre tid, men om dette skjedde i 2008 virker det snodig at det skulle ta så lang tid. Forøvrig bruker Microsoft DHL for henting og levering. Har du peiling? :/ Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 (endret) Trist dette. Men butikk har lov å forsøke reperasjon 3 ganger, dersom den tredje gangen problemet er ikke fikset kan du kreve pengene tilbake eller ny produkt. Endret 12. januar 2009 av AvidGamer Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 (endret) Slapp av Fox, trenger ikke være fanboy selv om noe høres lite sannsynlig ut. De fleste ser ut til å synes at det er bedritent at 360en feiler, men når det først skjer så er Microsoft sjef på service og reparer den innen (sammenlignet med andre aktører i elektronikkbransjen) fanastisk kort tid. Faktisk er servicen så bra at gamer.no skrev en artikkel om nettopp det, under overskriften "Hjelp, jeg elsker Microsoft!". Denne tråden er første gang jeg hører om at de bruker UPS, så da har de vel kanskje byttet leverandør av spedisjonstjenester. Synd om det fører til lengre reperasjonstider, men det kan jo hende. Servicen til EB Games er ihvertfall bra, eventuellt så er kunskapene dårlige. De har to forsøk på å prøve å utbedre en feil før du kan kreve å heve kjøpet. Endret 12. januar 2009 av thklinge Lenke til kommentar
XtaZ Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 (endret) Da min X360 (release modell med forsikring) sin DVD rom ble utslitt så gadd jeg rett og slett ikke stresse med å ringe MS å fixe henting av boxen da jeg hadde lest mye negativt om det her på forumet. Tok den med på Elkjøp og forklarte hva som var feil å så ordnet de resten Fikk tilbake boxen etter ca 3 uker men min var også i dårligere stand da den kom tilbake enn før jeg sendte den inn. Joda DVD romen var skiftet ut så den kunne lese plater igjen men de på verkstedet hadde klart å føkke til ett eller annet så boxen nekta plent å starte opp når harddisken var koblet til. Funket fint å starte opp uten dog. Sende den inn på nytt for å sitte 3+ uker til uten Xbox var ikke aktuelt så tok den med på Elkjøp igjen å fikk ny på forsikringa Den nye kom i posten et par dager senere å dette var også en gammel modell uten HDMI osv men tok den med på Elkjøp da den fortsatt var uåpnet å fikk bytta den i en Elite med 1000kr i mellomlegg Thumbs up til Elkjøp Endret 13. januar 2009 av XtaZ Lenke til kommentar
Hanfrapubennedigata Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Det at det tok så lang tid går vel ikke å legge på MS. Det var UPS som feilet der, og har mistet bestillingen eller no tenker jeg. Men at den ikke funker når du får den tilbake var jo uflaks Lenke til kommentar
Psykake Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Synd at du gikk så mye stress. Må sende tilbake min også, men samboeren tok esken fra dhl og sendte noen føkkings sko til usa. Så må bestille ny. hersens damer! Lenke til kommentar
Lightningwolf Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Det at det tok så lang tid går vel ikke å legge på MS. Det var UPS som feilet der, og har mistet bestillingen eller no tenker jeg. Men at den ikke funker når du får den tilbake var jo uflaksKan ikke kalles uflaks når man får et defekt produkt etter service, det kalles udyktighet (sier ikke at MS har forferdelig service generelt, men i denne samenhengen virker den jo heller dårlig) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå