Windoge Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 For snart to måneder siden kjøpte kjæresten min seg en mobiltelefon som kostet i overkant av 3000,-. I etterkant har hun hatt mange tekniske problemer med telefonen, blant annet at den slår seg av o.l. Hver gang hun går til Telekiosken for å reklamere på telefonen får hun bare streng beskjed fra de/den ansatte om å komme tilbake når han som solgte henne telefonen kommer tilbake, fordi de andre ansatte ikke kan gjøre noe med problemet. Dette gjentar seg hele tiden, og hun sliter støtt og stadig med å reklamere på telefonen. Har dere noen tips/råd om forbrukerrett på disse reklamsjonene? Desverre er jeg lite oppdatert på rundt dette med mobiltelefon. Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 (endret) Det er vel muligens tullprat. Sleng mobilen på disken og be dem reparere den. De kan ikke nekte å ta den inn bare fordi selgeren ikke er på jobb. Hva hvis han får sparken da? Mister alle han har solgt mobiler til garantien sin? Endret 12. januar 2009 av Mimir Lenke til kommentar
Ducktoy Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 (endret) ring forbrukerombudet! eller enda bedre: ring de mens du står i butikken Endret 12. januar 2009 av Leken Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Skal ikke være nødvendig. En god dose kjeft burde kunne løse dette. Hvis ikke samtlige bak disken har kraftige hjerneskader så burde de forstå at det ikke er sånn man driver butikk. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 høres veldig rart ut. De kan jo ikke nekte noen å reklamere fordi selgeren ikke er på jobb. Gå dit sammen med henne og krev at de tar den imot. Om de nekter tar du å ringer forbrukerombudet på stedet og får de til å ta en prat med dem. Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Om noen skal kontaktes på telefon her så er det vel noen litt høyere opp i Telekiosken. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Om noen skal kontaktes på telefon her så er det vel noen litt høyere opp i Telekiosken. ja det kan jo også være en ide. Kan umulig være praksis dette. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 12. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2009 Kjæresten min hadde først med sin storesøster, og når hun ble sur pga den elendige servicen fikk hun bare beskjed om å ikke ta den frekke tonen og heller komme tilbake. Jeg har vært litt inne på tanken å ta dette høyere opp i Telekiosken, men har aldri reklamert på mobiltelefon selv, så lurte i teorien på om det skal være så forbanna vanskelig. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Kjæresten min hadde først med sin storesøster, og når hun ble sur pga den elendige servicen fikk hun bare beskjed om å ikke ta den frekke tonen og heller komme tilbake. Jeg har vært litt inne på tanken å ta dette høyere opp i Telekiosken, men har aldri reklamert på mobiltelefon selv, så lurte i teorien på om det skal være så forbanna vanskelig. Nei, for meg så høres det ut som at det bør tas en skikkelig opprydning i den butikken. For dette har de ikke rett til å nekte. Du har 2 muligheter som jeg ser, ring forbrukerombudet eller ring høyere hold i telekiosken. Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 har aldri reklamert på mobiltelefon selv, så lurte i teorien på om det skal være så forbanna vanskelig. Jeg har reklamert to ganger. Begge gangene så var det bare å levere telefonen, skrive under på et papir, og vente. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Det er ikke noe problem utover å gå inn - si hva som er feil - be om at det fikses på reklamasjonssak...og at butikken nekter å utføre avhjelp, tja, den er jo særs interessant, hvor lenge har dette pågått? har dere noe skriftlig på det? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 (endret) Det er ikke noe problem utover å gå inn - si hva som er feil - be om at det fikses på reklamasjonssak...og at butikken nekter å utføre avhjelp, tja, den er jo særs interessant, hvor lenge har dette pågått? har dere noe skriftlig på det? skriftlig? Skal de be om en lapp hvor betjeninga skriver "dere har blitt avvist fordi selgeren som solgte mobilen ikke er på jobb"? Endret 12. januar 2009 av Kron Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Det er jo helt tydelig at det er snakk om amatører her. En 20-åring med glassaktig blikk? Syns jeg ser det. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 12. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2009 Kjæresten min har vært innom Telekiosken to ganger, og begge gangene har de blitt avvist og bedt om å komme tilbake når selgeren er på jobb, men å få noe informasjon om når han er på jobb har heller ikke vært så enkelt. Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 (endret) Det skal uansett ikke være relevant for om de kan ta inn varen eller ikke. Hvis de nekter så ville jeg nok ringt noen med litt mer makt. Dette kan bare ikke stemme. Endret 12. januar 2009 av Mimir Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 12. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2009 Telekiosken i Tromsø. Andre som har hatt problemer med de? Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Det var faktisk meget dårlig behandling av kundene. Særlig også når ansatte ikke følger lovverket. Gå tilbake og spør de om hvor i forbrukerkjøpsloven det står at man må snakke med personen som solgte telefonen. Og om selgeren har sluttet, så sier de vel at da har all garanti og reklamasjon gått ut? Jeg syntes også at dere burde informere daglige lederen om dette. For de ansatte har nok fått alt for dårlig opplæring. Lenke til kommentar
TEE Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Skal ikke være nødvendig. En god dose kjeft burde kunne løse dette. Hvis ikke samtlige bak disken har kraftige hjerneskader så burde de forstå at det ikke er sånn man driver butikk. Om noen hadde kommet med "en god dose kjeft" og holdningen du beskriver hadde jeg ganske enkelt tilkalt vakt og fått deg bortvist fra butikken. Det rimer ikke helt at butikken ganske enkelt bortviser på den måten det beskrives her, så spørsmålet er hva som menes med at søsteren ble "litt sur". Dersom det betyr en god dose kjeft og hinting om at de bak disken har hjerneskade skal du ikke se bort at problemene startet der. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Det er ikke noe problem utover å gå inn - si hva som er feil - be om at det fikses på reklamasjonssak...og at butikken nekter å utføre avhjelp, tja, den er jo særs interessant, hvor lenge har dette pågått? har dere noe skriftlig på det? skriftlig? Skal de be om en lapp hvor betjeninga skriver "dere har blitt avvist fordi selgeren som solgte mobilen ikke er på jobb"? Skulle en ta dette videre til FTU, så er ikke søsteren et uavhengig vitne, der i mot en epost e.l. som indikerer det samme som påstanden om at butikken nektet avhjelp...slik det indikeres her kunne gjort det enklere å få gjennom kravene....nå er det reelt sett påstand mot påstand.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå