Athelas Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Er det noen som har innspill på dette? Jeg har per dags dato en Teac surroundreceiver med fire System Audio høyttalere, samt en crappy senter (neste prioritering etter sub). Vi bor i en bygårdsleilighet slik at jeg aldri vil få utnyttet skikkelige kraftpakker (er snill med naboene =)). Derfor ser jeg for meg en liten, men kjapp modell som gjerne kan være rimelig. Det er gipsvegger og parkettgulv i leiligheten, og TV'en står i stua, slik at rommet er stort og egentlig litt uegnet til hjemmekino. Noen som har tips? Lenke til kommentar
ultimatedeskjet Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 (endret) XTZ 99 modellene (W10/W12) har fått mye skryt, og er regnet av mange som den beste i sin prisklasse. Hvorvidt den er tight vet jeg ikke, men i forhold til pris er den mye for pengene. Ha den på spikes og W10 modellen med 10 " holder sikkert i massevis. Den er gjerne ikke så liten når jeg tenker meg om Endret 12. januar 2009 av ultimatedeskjet Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 10" fra XTZ er nok glimrende til formålet. Hvilken prisklasse snakker vi? Lenke til kommentar
Athelas Skrevet 12. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2009 10" fra XTZ er nok glimrende til formålet. Hvilken prisklasse snakker vi? Helst under 4-5k. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Da er det jo ingenting i veien for å ikke kjøre på med en XTZ 99 W12, som skal være veldig bra. Lenke til kommentar
ultimatedeskjet Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Det er jo veldig liten prisforskjell. 10” eller 12”. Men når vi først er i gang er det bare å kjøre på, tror jeg også. Flat pedal, full pupp. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 12"-eren flytter mer luft og vil hos mange ha mer "morrofaktor". Lenke til kommentar
Athelas Skrevet 13. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2009 Problemet mitt er at jeg aldri vil få utnyttet en kraftig sub slik det er nå. Ergo kaster jeg dessverre bort penger dersom jeg går for en typisk kraftpakke. Er det noen som har linker til disse sub'ene dere har nevnt? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 "Aldri vil få utnyttet den"? Selv om du kjøper en stor subwoofer betyr ikke det at du trenger å spille kjempehøyt. Du har da tross alt volumkontroll. Subwooferen spiller ikke noe dårligere selv om du har litt "headroom" å gå på. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 De finnes på www.fyndborsen.se Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 www.surround.no Lenke til kommentar
Vang1 Skrevet 17. januar 2009 Del Skrevet 17. januar 2009 XTZ 99 W12 XTZ 99 W10.16 Du kaster ikke bort pengene dine med noen av disse. Selv om du ikke skulle få kjørt dem på maks nå, så har du muligheten når naboene er borte, evt. i fremtiden. Disse subbene spiller bra til musikk, film og spill syntes jeg, og du får neppe noe bedre til samme prisen. En sub som yter så bra du ønsker på 50% volum, spiller bedre enn en sub hvor du må skru opp til 90% volum for å få samme "effekten", i hvertfall i mine ører. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 Denne koster noe mere enn det du var keen på å betale, men ville tatt en lytt på den fordet. Det erRel Quake, en meget god liten 8" sub. Lenke til kommentar
fhl Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 Et annet alternativ som også ligger helt på budsjettgrensen, er denne fra MJ Acoustics. Maxwell Import er norsk importør. Frode Lenke til kommentar
Athelas Skrevet 22. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2009 Beklager threadnecro her, men jeg fikk omsider kjøpt meg en XTZ 99 W10.16. Det jeg trenger nå, er tips til innstillinger bakpå? Siden den er helt ny, vil jeg gjerne skru opp bassen litt i overkant for å bare nyte at jeg har fått den. Skal jeg røre noen av de to andre skruknappene, eller bare den til volum? Hvor høyt bør jeg sette den? Jeg har ikke hatt sub før, så jeg er dessverre ganske grønn på området. Har koblet den til min Teac surroundforsterker med subkabel og splitter. Den er altså koblet opp og fungerer, men jeg vil bare ha optimale innstillinger. Som nevnt tidligere i tråden, så står den i et ganske stort rom. Lenke til kommentar
Ed Hunter Skrevet 25. mai 2009 Del Skrevet 25. mai 2009 (endret) Slettes Endret 25. mai 2009 av Ed Hunter Lenke til kommentar
Junkers Skrevet 26. mai 2009 Del Skrevet 26. mai 2009 Beklager threadnecro her, men jeg fikk omsider kjøpt meg en XTZ 99 W10.16. Det jeg trenger nå, er tips til innstillinger bakpå? Siden den er helt ny, vil jeg gjerne skru opp bassen litt i overkant for å bare nyte at jeg har fått den. Skal jeg røre noen av de to andre skruknappene, eller bare den til volum? Hvor høyt bør jeg sette den? Jeg har ikke hatt sub før, så jeg er dessverre ganske grønn på området. Har koblet den til min Teac surroundforsterker med subkabel og splitter. Den er altså koblet opp og fungerer, men jeg vil bare ha optimale innstillinger. Som nevnt tidligere i tråden, så står den i et ganske stort rom. Det er bare å skru i vei, du ødelegger ingenting: -Volume: Bassnivået -Crossover: Lavpassfilter som bestemmer hvor mye av lyden litt oppver i frekvens (mellombass) som skal gjengis av suben (sett den på midten om du har vanlige høyttalere, skru litt høyere om du har små høyttalere) -Phase: Fasejustering. La den stå på 0 om suben står omtrant sammen med fronthøyttalerne. I andre posisjoner justerer du til max bassgjengivelse i lytteposisjon (her må du ha en assistent til å skru ) Kos deg med ny sub ! Lenke til kommentar
Athelas Skrevet 26. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2009 Ok. Tusen takk for tips. =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå