Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Er laptopen min død?

Anbefalte innlegg

Yes. Har en zepto 6214w som har fungert ok frem til i går.

Den sto på og skjermen var i hvile, men da jeg kom får å bruke den slo ikke skjermen seg på. Den forble bare sort.

Prøvde å restarte, men da kom det masse artifacts og støy over windows ikonene, og senere ble skjermen helt svart.

Derfor mistenker jeg at skjermkortet har tatt kvelden.

Det som får meg til å tvile litt var at jeg greide å starte pcen i sikkerhetsmodus, og prøvde da å ta en systemgjennoppretning.

Under systemgjennoppretningen ble skjermen svart og ingenting skjedde. Måtte da slå av pcen, og etter dette vil den ikke starte i det hele tatt. Kommer blått lys på powerknappen litt, men slås så av og batterilyset blinker 5-6 ganger.

Når jeg var i sikkerhetsmodus var det også ingen artifacts eller synlige feil med bildet..

Er den død, eller er det noe håp? er snart 3 år gammel.

Edit: Var visst jeg som hadde dradd ut ledningen, derfor ville den ikke starte nå. Men er fremdeles artifacts og tegn på ødelagt skjermkort. men som sagt ingen tegn på det i sikkerhetsmodus. Skulle det vært det?

Endret av Lomaxz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Greide nå å avinstallere skjermkortsdriveren.

Gikk å starte vanlig i windows etter det, men når jeg nå igjen installerte ny skjermkortsdriver ble alt svart igjen.

Er vel skjermkortet som er gåent da eller? Syns det er rart at jeg får bra bilde i sikkerhetsmodus og uten driver.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...