Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst]Reboot etter ca. 10 min.

Anbefalte innlegg

Hei igjen!

Har fått inn en maskin her som jeg skulle hjelpe en bekjent med fordi den var gått i stå. Problemet var at den bootet om og om igjen uten å komme opp i Windows. Tok den med hjem, kjørte scann disk med fiks pluss at jeg ryddet og defragget på maskinen. Etterpå startet den fint og fungerte bra her hos meg. Stresstestet den og lot den kjøre i et par dager for å se at den var stabil. Men, etter å ha levert den tilbake til eierne slo den seg av brått og uten grunn etter 10 minutter, rett før jeg skulle gå. Det var visst sånn det hadde startet med maskinen for noen måneder siden. Jeg har tatt den med tilbake igjen og koblet den opp her. Har stått på siden i går, kjørt noen stresstester og minnetester. Så langt har jeg ikke hatt noen problemer, og jeg klarer ikke å tyne den til å boote av seg selv.

Når den rebooter er det ingenforvarsler eller blåskjerm, det er rett og slett som om man har benyttet "svenskeknappen". Starte på nytt automatisk er forresten slått av under egenskaper for dette.

Noen tips på hva jeg kan gjøre nå for å finne ut av det?

Trond

Endret av TRL
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres rart ut. Hos deg virker den helt fint, men hos eieren får den hikke ganske fort.

Har du noen mulighet til å sjekke om det er spenningsfall hvor maskinen vanligvis står? Kan ikke komme på noe annet i farten. Nyere PSU skal jo greie spenningsfall, normalt opp til 5 % hvis jeg ikke husker feil.

Lenke til kommentar
Høres rart ut. Hos deg virker den helt fint, men hos eieren får den hikke ganske fort.

Har du noen mulighet til å sjekke om det er spenningsfall hvor maskinen vanligvis står? Kan ikke komme på noe annet i farten. Nyere PSU skal jo greie spenningsfall, normalt opp til 5 % hvis jeg ikke husker feil.

Har foreslått for folka at det kan ha med strøm'en å gjøre, men hvordan konkluderer man med det? Denne maskinen er en ca 3 år gammel Dell Celeron 2.53Ghz uten noe som helst dill. Da skulle den jo greie seg med et standard power. Den har heller nesten ikke spor av støv (?) som jo ofte tukler til kjøling som jeg tenkte på først. System chipen blir ganske varm, men det skal den jo tåle. CPU er ganske kjølig. Begge målt via berøring, er kun temp å finne på Hd.

På hvilken måte kan jeg måle hvordan kvaliteten på strøm i vegg er?

Trond

Endret av TRL
Lenke til kommentar

Fant løsningen tror jeg. Fulgte anvisninger om å kjøre windows debugger. Der vises det til en fil som er del av drivere til et trådløst usb adapter. Dette adapteret har ikke jeg tatt med hit, og derfor kjøres det ikke her, og de oppstår heller ikke problemet. Får se om det er nye drivere å få tak i, eller bare koble til med kabel, det er tross alt bedre :-)

Trond

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...