jowjow Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Hallais. Har kommet opp i en litt kjip situasjon. skal koble 3 x 37" samsung mot en maskin. Har to skjermkort; Asus EAH3650 og (XFX)Nvidia GeForce 8400 GS. I teorien skulle disse to kortene fungere sammen, siden begge kortene har samme leverandør på chipsettet? (nvidia) Asus kortet står i PCI-ex1 sporet, og XFX kortet i spor 2. Men når jeg starter opp pc'en og prøver å søke inn skjerm 3 (som er koblet på XFX-kortet) får jeg bare en feilmelding: Minst en skjermadapter på systemet er blitt deaktivert fordi driveren ikke er kompartibel med driveren for VGA-adapteren. Har installert drivere for begge kortene. Kan det hende at disse skjermkortene ikke fungere sammen da? Beklager rotet i meldingen, for å være ærlig er det første gangen jeg skal prøve meg på en treskjermsløsning, noe som sikkert merkes:P På forhånd takk for all hjelp;) Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Har to skjermkort; Asus EAH3650 og (XFX)Nvidia GeForce 8400 GS.I teorien skulle disse to kortene fungere sammen, siden begge kortene har samme leverandør på chipsettet? (nvidia) Der tar du nok feil. Asus EAH3650 er ATI Radeon chipset mens XFX kortet ditt er Nvidia. Og da vil nok det ene bli koblet ut etter som kortene ikke er identisk. Lenke til kommentar
jowjow Skrevet 12. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2009 åh pokker:P dette var forholdsvis flaut, hehe. Takk for korreksjonen^^ Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Jeg regner med at du mangler en driver, prøvd å laste ned nyeste nvidia driver? Lenke til kommentar
jowjow Skrevet 12. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2009 Virker som om det er "hardware" feil og ikke "soft/firm -ware" så jeg antar at kortene ikke vil fungere sammen uansett, takk for tipset da. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Du har instalert både ATI driveren og Nvidia driveren? Lenke til kommentar
jowjow Skrevet 15. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2009 (endret) Du har instalert både ATI driveren og Nvidia driveren? Juppers det hadde jeg gjort, men det fungerte heller dårlig. Men fikk ett nytt kort med nVidia brikke idag, så nå fungerer alt som det skal. Endret 15. januar 2009 av jowjow Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå