Rescue me Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 jeg mener selvfølgelig 8 kilo håndbagasje Jeg mener denne ligger på 15 kg, de bruker uansett ikke å sjekke vekten på håndbagasjen. Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 vekt på håndbaggasje varierer fra selskap til selskap Lenke til kommentar
rocknrolf77 Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Hvorfor i all verden har de putta vista på en maskin med atom? Det må da gå fryktelig treigt.Og en 1,33 GHz i tillegg. Kanskje for å få god reklame for sitt eget os Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Hva er det egentlig folk bruker disse mini PC'ene til? Hvorfor ikke bare kjøpe en vanlig bærbar PC? Jaja vet at det er forskjellen i størrelse, men FOR liten PC kan også være upraktisk. Bra Sony har putta 2GB RAM i den da, det burde være minimum uansett PC spør du meg. de er jo helt geniale til lettere oppgaver som surf, word, msn og gamlere spill. en valig laptop med DC på 2 ghz ++ er bare overkill i slike situasjoner. dårlig batteritid, tyngere. og jevnt over mye dyrere. men for en voksen mann er 10" et minimum mener jeg, har prøvd en eee 900 og det blir for smått. 8" bilir igjenn enda mindre men hver sin smak. enkelte folk er jo storførnøyd med en eee 700. man får til eee for eksempel kjøpt baterier på 13300 mah, som gir batteritid oppmot 15 timer, snedige laddere som ser ut som mobillader, og masse annet snedig ekstrauttsyr. dette med vekt synest jeg heller ikke er så viktig, jeg bærer heller et halvkilo ekstra og får 5 timer ++ på batteritida. fint med 2 gig minne ja, folk sier at atom kjører vista bedre enn XP. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Kudos for å gi oss en relativt forskjellig minibæbar. Men det er jo en tragisk oppløsning de har valgt. 2,08:1-formatet gir veldig lite skjermareal. Samtidig er oppløsningen så høy at tekst blir veldig liten i programmer som ikke lar deg skalere teksten skikkelig. Skjermen er knøttliten med bare 8,8 cm høyde og 18,3 cm bredde = 161 cm2. Til sammenligning har en minibærbar med 10,1" skjerm og 1024x600 oppløsning (1,71:1-format) hele 80% større skjermareal. Selv en 7,9" med 1024x600 har 10% større areal. Her har jeg tegnet opp noen populære skjermstørrelser på minibærbare med riktig fysisk størrelse i forhold til hverandre. Legg spesielt merke til høyden. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Synes egentlig 8" blir litt lite, skulle helst vært 10". Hopp i havet, nå har dere som ønsker dere 9-10" fått over ti modeller å velge mellom, så det er på tide det kom noe mindre og IMO mye mer brukbart. Fordi alt av skrift og små ikoner blir veldig små på skjermen, går i mange tilfeller ann å sette opp skriftstørrelsen men ikke alltid. De ekstra pikslene blir egentlig bare ganske unødvendig på en så liten skjerm. Husk at det er stor forskjell på en 8" og en 22", her har jeg laget et bilde som illusterer forskjellen (brukt altfor lang tid på det): Det er bare å ikke bruke et utdatert OS fra Microsoft som ikke bygger GUI opp av raster bilder med statisk størrelse. Men det er jo en tragisk oppløsning de har valgt. Jeg er uenig når vi er nede i denne størrelsen. En slik maskin har ikke samme bruksområde som en normal maskin, men den fysiske størrelsen den får av å ha 2:1 AR og nipple gjør den mye mer hendig enn et 16:10 alternativ. I 16:10 ville den lett å vokset på seg halvannen tomme ekstra i høyden og landet i samme hverken fugl eller fisk klasse som Eee og de andre små maskinene, altså hverken en laptop du kan jobbe med eller en UMPC, men denne lander derimot mot UMPC-kategorien men har samtidig gode nok spesifikasjoner til å kunne brukes. Dersom prisen blir rett hadde en slik passet meg bra, min gamle X40 på 1.2 kg er altfor stor og tung til å ha med meg hver dag, og med en slik vil jeg kunne flippe den opp og jobbe litt når som helst. Lenke til kommentar
genser Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 (endret) Flott produkt, ble umiddelbart forelsket i denne. Bra dere til slutt lagde en artikkel om den. Jeg hadde fått for meg at denne hadde HDMI-ut, leit det ikke er slik. Hopp i havet, nå har dere som ønsker dere 9-10" fått over ti modeller å velge mellom, så det er på tide det kom noe mindre og IMO mye mer brukbart. Helt enig. Slike produkter som bringer markedet fremover, men som forventet blir det foreløpig for dyrt i forhold til hva man får. edit: Synes denne illustrerer størrelsen godt Endret 14. januar 2009 av arehei Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå